Elden Ring

Elden Ring

Ik heb DS 1 geprobeerd na ER maar dat was echt niet mijn ding. De omgeving is gewoon annoying, de bosses zijn meh.

DS 3 was beter maar ik heb het na een tiental uur toch ook opgegeven. De bosses zijn hier geweldig maar er zijn redelijk wat quality of life changes in ER die ik mis in DS3.

Ik denk dat playthrough 3 eraan zit te komen op ER :biglaugh:
1e keer enkel OP weapons gebruikt
2e keer STR/DEX/Faith gegaan en zoveel mogelijk verschillende weapons gebruikt
3e keer ... mss eens voor een mage build gaan deze keer , andere optie is die randomizer eens doen of mezelf verplichten een verschillend wapen gebruiken per boss zoals Distortion doet.

Wat ik juist spijtig vind is als ik bv. een boss als Fortissax doe, is die iets te makkelijk voor me en zou ik hem bv. 3x met een verschillende build willen verslaan. Natuurlijk als je hem verslaat is hij weg voor deze playthrough. Hoe doen die kerels dat die build videos maken bv. ?
Suicide net voor je hem doodt ? Werken met savefiles ?

4u? :D dat is wel heel snel lijkt me, maar chapeau dat dat lukt :)

Hier 42u en ik zit aan de baas van Raya Lucaria Acadamy
Heb wel wat kunnen levelen, mijn staff is +2 en heb mijn flasks zodanig verdeeld dat ik 4 healing had en 2 mana (wat net voldoende was qua damage). Op zich vind ik zijn moveset niet zo moeilijk te lezen, ofwel had ik gewoon wat geluk.
Op 4 uur, Dan heb je toch vooral heel veel gemist in die gebieden :biglaugh:
Wel, ik heb nochtans wel wat exploration gedaan. Maar door het feit dat je hele stukken map ineens unlocked, in plaats van wanneer je erdoor loopt, vind ik het moeilijk bij te houden waar ik al geweest ben. Maar voor Margit heb ik de tutorial boss (in die eerste grot) al verslaan en dan die Hound (?) helemaal in het zuiden.
Als mage heb ik al een hoop smithing stones maar nog niets deftigs van mage / light armor gevonden. Spaar ik die best op of geeft het niet dat ik ze al gebruik?
Ik ben ook nog maar net begonnen, dus je moet zeker niet naar mij luisteren. Maar ik heb die smithing stones gebruikt om mijn staff al naar +2 te upgraden.

Dit dus, backup je savefile en zet hem terug. Speedrunners als ze oefenen hebben vaak voor elke boss save files, zelf als ze al aan het runnen zijn, als ergens ene boss falicant faalt, dan kunnen ze nog eens een uurke oefenen op die boss.
Aha okay :)

Heb nu een savefile waar ik alle bosses gedaan heb en zoveel mogelijk weapons en armor gezocht heb, zou deze willen gebruiken voor DLC eventueel maar zou ook wel NG+ willen proberen.

Dan kan ik hem eigenlijk duplicaten.

Aha okay :)

Heb nu een savefile waar ik alle bosses gedaan heb en zoveel mogelijk weapons en armor gezocht heb, zou deze willen gebruiken voor DLC eventueel maar zou ook wel NG+ willen proberen.

Dan kan ik hem eigenlijk duplicaten.
Je kan deze dan backuppen idd, nu NG+ starten en later als er DLC is hem terug zetten, maar ik weet niet goed in hoeverre en wat je allemaal gaat verliezen dan. Ik heb dit enkel nog maar gedaan destijds met Sekiro en ik kan me niet meer herinneren of dit per character is dat je kan backuppen of alles samen.

Wel, ik heb nochtans wel wat exploration gedaan. Maar door het feit dat je hele stukken map ineens unlocked, in plaats van wanneer je erdoor loopt, vind ik het moeilijk bij te houden waar ik al geweest ben. Maar voor Margit heb ik de tutorial boss (in die eerste grot) al verslaan en dan die Hound (?) helemaal in het zuiden.
Ik denk dat er toch wel een dungeon of 20 te doen zijn voor je Margit neerhaalt. 1 area met castle Morne? dacht ik is zelfs helemaal optioneel te doen. Ging dan over Weeping Peninsula. Die area mis je helemaal als je voorbij Margit gaat.

Ik gebruikte trouwens deze map om een beetje te weten van welke area naar welke area je gaat ifv je level. Al bij al werkte dit vrij goed bij mij. Mijn eerste playthrough heb ik op 150 uur gedaan. Maar heb wel alles gedaan wat er te doen is. Level 175 was ik toen met Strentgh build

game_progress_route_map_elden_ring_wiki_guide_2560px.jpg

Mijn

Ik plaats altijd een marker als ik de eindbaas van een dungeon verslagen heb.

DS 3 beter dan DS1 lees ik hier :/ Zot hoe smaken toch zo kunnen verschillen
Op sommige vlakken wel, op andere dan weer totaal niet.

Bosses: DS1 <<< DS3
Level Design: DS1 >>> DS3
Global lore: DS1 >>> DS3
Side Quests: DS1 <<< DS3
Online PVP: DS1 <<< DS3

Zijn nog wel wat zaken die te vergelijke vallen, maar enkel op deze alleen, zou ik ook al ver moeten zeggen dat ik DS3 beter vind.
DS1 blijft gewoon iets speciaals en ookal is DS3 op veel vlakken ene verbetering ( is ook veel moderner ) DS1 blijft wel een topper binnen de serie.

Ik plaats altijd een marker als ik de eindbaas van een dungeon verslagen heb.
Gvd das slim 😅 heb ook het probleem dat ik niet goed weet al al gedaan.
Vergeten jullie zo snel dan? Is een jaar geleden dat ik gespeeld heb en ik weet nog exact waar ik gestopt ben en wie ik verslaan heb en waar.
On an other note, ik had niet verwacht dat ik zo een lange hiatus zou nemen van dit spel.

Op sommige vlakken wel, op andere dan weer totaal niet.

Bosses: DS1 <<< DS3
Level Design: DS1 >>> DS3
Global lore: DS1 >>> DS3
Side Quests: DS1 <<< DS3
Online PVP: DS1 <<< DS3

Zijn nog wel wat zaken die te vergelijke vallen, maar enkel op deze alleen, zou ik ook al ver moeten zeggen dat ik DS3 beter vind.
DS1 blijft gewoon iets speciaals en ookal is DS3 op veel vlakken ene verbetering ( is ook veel moderner ) DS1 blijft wel een topper binnen de serie.
Ws komt het omdat ik al jaren een Souls fanaat ben, en Souls 1 toch wel een speciaal plekske heeft, samen met Demon's souls

Als mage heb ik al een hoop smithing stones maar nog niets deftigs van mage / light armor gevonden. Spaar ik die best op of geeft het niet dat ik ze al gebruik?
Enkel de hoogste tier van smithing stones zijn beperkt per playthrough. Je kan dus maar een beperkt aantal wapens naar +10 of +25 upgraden. Alle rest qua smithing stones kan je uiteindelijk gewoon kopen. Zeker early game zou ik dus gewoon upgraden als je een wapen tof vindt.

Vergeten jullie zo snel dan? Is een jaar geleden dat ik gespeeld heb en ik weet nog exact waar ik gestopt ben en wie ik verslaan heb en waar.
On an other note, ik had niet verwacht dat ik zo een lange hiatus zou nemen van dit spel.

2 kleine kinderen en een hectische job, ik onthou weinig 😅

Dit dus 😅 . Moet zeggen dat ik het nog zo ongeveer weet maar soms ga ik een cave binnen en doe de baas niet. Dan moet ik er aan denken die later terug te doen. Het is vooral dat ik nog maar aan het begin zit en als ik zo heel die map zie is er no way dat ik het nog ga kunnen bijhouden 😅. Zeker omdat ik gebieden eigenlijk niet helemaal afdoe maar soms gewoon eens ergens wil gaan.

Dit dus 😅 . Moet zeggen dat ik het nog zo ongeveer weet maar soms ga ik een cave binnen en doe de baas niet. Dan moet ik er aan denken die later terug te doen. Het is vooral dat ik nog maar aan het begin zit en als ik zo heel die map zie is er no way dat ik het nog ga kunnen bijhouden 😅. Zeker omdat ik gebieden eigenlijk niet helemaal afdoe maar soms gewoon eens ergens wil gaan.
Alle dan heb ik geluk dat ik nog maar één kind heb xD.

Als je inderdaad niet alles afwerkt kan ik het ook wel beter begrijpen, dat zou ik nu ook niet onthouden in welke cave wel en niet. Maar ik werkte alles gewoon altijd af, heeel uitzonderlijk was er eens iets dat ik liet voor later, ma dat kon ik dan wel onthouden omdat dat maar 2-3 zaken waren max. Ik ben ook wel een zware completionist en dat maakt het ook wel makkelijker omdat ik echt elke hoek afzoek in dat spel en heel wat uren verslijt in een regio helemaal uit te kammen, je kent die regio dan omduur zo goed en je weet dat je overal geweest bent dat je niet moet gaan aanduiden dat je het gedaan hebt.

Ws komt het omdat ik al jaren een Souls fanaat ben, en Souls 1 toch wel een speciaal plekske heeft, samen met Demon's souls
Moet je tegen mij net zeggen denk ik, je wil niet weten hoeveel gerief ik heb van alle Soulsgames + aantal uren dat ik er op versleten heb.
Demon's Souls heb ik zelf een tijdje leren speedrunnen ( ben gestopt omdat het heel hard conflicteerde met de completionist in mezelf ). Denk wel dat ik Demon's uitspeelde in 3 uur x min ...

Lang verhaal kort, DS1 heeft ook zeker een speciaal plaatsje, maar in de huidige tijdsgeest, ga ik toch liever Demon's remake of DS3 spelen.

Dat of mijn all time favorite... Bloodborne...

Moet je tegen mij net zeggen denk ik, je wil niet weten hoeveel gerief ik heb van alle Soulsgames + aantal uren dat ik er op versleten heb.
Demon's Souls heb ik zelf een tijdje leren speedrunnen ( ben gestopt omdat het heel hard conflicteerde met de completionist in mezelf ). Denk wel dat ik Demon's uitspeelde in 3 uur x min ...

Lang verhaal kort, DS1 heeft ook zeker een speciaal plaatsje, maar in de huidige tijdsgeest, ga ik toch liever Demon's remake of DS3 spelen.

Dat of mijn all time favorite... Bloodborne...

Same (buiten het speedrunnen) , ben zelfs in Tokyo naar de From Software studio geweest, gesprek was redelijk droog omdat ze geen letter Engels spraken lol

Terug
Bovenaan