Elden Ring

Elden Ring

Caelid is 60+ normal.

Rond lvl 40-50 zou je in Liurna of the Lakes moeten zitten, al dan niet in Raya Lucaria.

Hier kan je mooi de level recommendations zien: https://eldenring.wiki.fextralife.c...en_ring_wiki_guide_3840px.jpg?v=1648007620926
Oei goed dat ik hier nu toevallig toch eens op klik.

Ik was net aan Crumbling Farum Azula begonnen en kreeg daar nogal slaag, maar nu zie ik dat ik drie gebieden zonder het te beseffen over geslagen heb :unsure: Ook wel blij dat ik eindelijk een idee heb hoe ver ik in het spel zit, na ongeveer 65u mag het stilaan wat afronden want ik begin geregeld locaties over te slaan of er door te rushen.

Straks eens zien om naar Consecrated Snowfield te gaan.

Die level recommendations mag je zeker ruim nemen. Sommigen kunnen level 300 zijn en nog steeds een keiharde pak slaag krijgen van een random mob, anderen mollen moeilijke bosses probleemloos terwijl ze zwaar onderleveled zijn. Uw eigen skills bepalen de moeilijkheidsgraad van het spel, uw level helpt natuurlijk want hoger level = meer stats.

Die level recommendations mag je zeker ruim nemen. Sommigen kunnen level 300 zijn en nog steeds een keiharde pak slaag krijgen van een random mob, anderen mollen moeilijke bosses probleemloos terwijl ze zwaar onderleveled zijn. Uw eigen skills bepalen de moeilijkheidsgraad van het spel, uw level helpt natuurlijk want hoger level = meer stats.
Yup, klopt. Op basis van die link ben ik eigenlijk het hele spel lichtjes underlevelled. Weet het niet vanbuiten maar ik schurk nu tegen de 100 aan ofzo na Mountaintop of the Giants te doen, misschien er net over.

Ondanks dat heb ik het nergens echt lastig gehad, voelde eerder aan als een normale moeilijkheid van de andere soulsspellen. Het is pas nu ik in Crumbling Farum Azula dat er voor mij een spike is en dat gewone vijanden meer moeite vereisen. Ik merk wel dat ze nu guller beginnen te worden met het aantal runes per vijand en per baas dus ik begin wat sneller te stijgen.

Voor de rest heb ik precies wel min of meer de voorgestelde route gevolgd. Ik had dat gebied naast Mountaintop of the Giants wel zien liggen maar de kans is groot dat ik een heel stuk gemist ging hebben als ik nu gewoon verder bleef spelen, dat zou jammer geweest zijn.

Caelid als 2e gebied hier na net geen 5u spelen ofzo. En ma lopen als een spast met torrent en gear proberen nippen in de paar mini dungeons. Good times.

Lol, 2e playthrough met magic build begonnen. Easy mode tot ik Rennala tegenkwam ... Al zeker 10x gestorven. :D

Uitgespeeld en platinum , wat een prachtige game is me dat zeg , toch een van de beste games die ik ooit gespeeld heb !!
Nu tijd voor Horizon Forbidden West , hopelijk ook zo positief :)

Is er inmiddels al een patch geweest om de performance/framerate problemen op te lossen? Met name dan het niet halen van de 60fps op de next gens.

Is er inmiddels al een patch geweest om de performance/framerate problemen op te lossen? Met name dan het niet halen van de 60fps op de next gens.
Ik heb het spel nog niet uit, maar ik heb tot op mijn huidig punt nog geen last gehad van performance/framerate problemen.

Lol, 2e playthrough met magic build begonnen. Easy mode tot ik Rennala tegenkwam ... Al zeker 10x gestorven. :D
Welke spells gebruik je juist?
Was eerder met een spellblade bezig, maar bevalt met niet zo, dus ga moeten respeccen naar puur ranged.

Die rock sling is wel zalig in het begin en mid-game. Bij Rennala haar eerste fase zou ik die wel niet gebruiken. :p

Moonveil katana, uchigatana
Rocksling, glinstone phalanx en glinstone pebble. Dat gebruik ik op dit moment.

Heb eergisteren het einde gehaald.
The Elden beast was wel even lastig. Melania daarentegen had ik neer na 3 pogingen.
Heb in men eerste run nog toch ongeveer een 160 uur gestoken en ben gestrand op lvl. 180.
Ondertussen aan men 2de run begonnen en ben lvl 205.
Ik denk dat ik toch even een Elden Ring break gaan nemen om het niet te snel beu te worden.
Ga me nu even storten op GTA 5 story mode nog eens. :-)

Ik schrik er van hoeveel verschil er tussen builds zit.
Ene character is puur STR met colossal sword, voor de rest niet echt iets speciaals qua gear of talismans (enkel die van de jump attacks). Ben iets van een level 80 ofzo en vind alles redelijk makkelijk. Paar levels terug was die Draconic Sentinel een eitje.

Heb dan ook een tweede easy mode (rune farm) character waar ik een puur incantations build van wou maken om eens te zien wat het geeft. Bedoeling was een pyromancer te maken. Gebruik nu een Erdtree Seal want het meeste armor en incantations zitten pas in het sneeuw-gebied.
Zelfde tree Sentinel belangen niet neer te krijgen, zelfs niet tegen level 100 toe.

Mohgwyn's Sacred Spear ziet er mij een van de vetste wapens ooit uit. Is er een manier om die mid game te krijgen? Of zit die boss sowieso achteraan het spel?

Ik schrik er van hoeveel verschil er tussen builds zit.
Ene character is puur STR met colossal sword, voor de rest niet echt iets speciaals qua gear of talismans (enkel die van de jump attacks). Ben iets van een level 80 ofzo en vind alles redelijk makkelijk. Paar levels terug was die Draconic Sentinel een eitje.

Heb dan ook een tweede easy mode (rune farm) character waar ik een puur incantations build van wou maken om eens te zien wat het geeft. Bedoeling was een pyromancer te maken. Gebruik nu een Erdtree Seal want het meeste armor en incantations zitten pas in het sneeuw-gebied.
Zelfde tree Sentinel belangen niet neer te krijgen, zelfs niet tegen level 100 toe.

Mohgwyn's Sacred Spear ziet er mij een van de vetste wapens ooit uit. Is er een manier om die mid game te krijgen? Of zit die boss sowieso achteraan het spel?
Spoiler voor de zekerheid in verband met die Spear early game te halen.
Sacred Spear kan je ‘early’ krijgen als je White Mask Varre zijn questline volgt. Op een bepaald moment moet je hiervoor 3 invasions doen, en als beloning krijg je een item dat je naar Mohgwyn Palace transporteert. Je moet wel Mohg aankunnen op redelijk laag level om die Spear early te krijgen.

Spoiler voor de zekerheid in verband met die Spear early game te halen.
Sacred Spear kan je ‘early’ krijgen als je White Mask Varre zijn questline volgt. Op een bepaald moment moet je hiervoor 3 invasions doen, en als beloning krijg je een item dat je naar Mohgwyn Palace transporteert. Je moet wel Mohg aankunnen op redelijk laag level om die Spear early te krijgen.
Juist daar ben ik geweest.

Iemand een idee hoe dat sharen van items juist werkt? Zou een tweede giant's seal kunnen gebruiken en blijkbaar zou een andere speler die kunnen droppen ...

Ben ondertussen lvl 134 en aan de eind baas geraakt. Maar krijg hem niet neer.

Heb 40 vigor, 55 end, 62 strenght, 17 int.
En gebruik het starscourge greatsword +10, eclipse crest greatshield +2.
En draag het veterans armor.

Iemand tips?

Iemand tips?
Bedoel je fase 2? Dicht bij hem blijven en holy damage negation talisman en incantation gebruiken.

Iemand tips?

Zorgen dat je defence hebt tegen holy. Zeker die talisman +1/+2 vond ik een must.

Terug
Bovenaan