Elden Ring

Elden Ring

Malenia ging nog redelijk vlotjes, maar ik heb dan ook de "easy" mode katana bleed build van in het begin. Nu nog Crumbling Farum. Ik heb de Frenzied Flame genomen en ik wil ze nu weer kwijt te spelen om hopelijk zo alle mogelijke eindes te kunnen kiezen.

Ik denk dat ik niet snel een tweede playthrough zal beginnen. Zo'n lange speelduur heb ik echt nog nooit gehad in 1 game.
Idem. Ik heb platinum gehaald na 1 run. Back up genomen van mijn save en 3 keer herload net na de eindbaas. Had ook geen zin om dat spel 3 keer te spelen. Ben nu wel new game plus begonnen en dat gaat wel zeer vlot nu. Zelfs die tree sentinel in het begin was er aan na 3 hits. Ben op 125 uur geëindigd en level 175

Laatst bewerkt:
Nochtans, ik heb er 2 maand over gedaan, we zijn nu 3 maanden na het uitspelen en het kriebelt enorm om er terug aan te beginnen.
Voor mij echt een top 3 game ooit.

Vanaf waar moet je beginnen backupen om de verschillende endings te krijgen ?

Nochtans, ik heb er 2 maand over gedaan, we zijn nu 3 maanden na het uitspelen en het kriebelt enorm om er terug aan te beginnen.
Voor mij echt een top 3 game ooit.

Vanaf waar moet je beginnen backupen om de verschillende endings te krijgen ?
Je kan na de eindbaas (wanneer je terug controle krijgt van je character) backup maken en dan nog de nodige keuzes maken. Kan zijn dat er één ending is waarbij je een NPC niet mag killen maar dacht niet dat al snel voorkwam.

Je kan na de eindbaas (wanneer je terug controle krijgt van je character) backup maken en dan nog de nodige keuzes maken. Kan zijn dat er één ending is waarbij je een NPC niet mag killen maar dacht niet dat al snel voorkwam.
De trophy maakt me niet echt uit, gaat eerder om alles gezien te hebben, hiermee weet ik wel genoeg :)

Ook net begonnen een paar dagen geleden. Vind de kwaliteit van de boss fights in de open world eerlijk gezegd nogal teleurstellend. Denk dat ik binnenkort maar naar Stormveil ga.
Ik ben nog altijd niet honderd procent overtuigd of open world een verbetering is t.o.v. de traditionele Souls levels maar na 100 uur word ik nog altijd verrast en kom ik allerlei coole shit tegen, dus wat mij betreft zeker een geslaagde poging van FromSoft. En de legacy dungeons tot nu toe zijn zeer goed, enkel Raya Lucaria viel wat tegen.

Zit in Leyndell nu trouwens, na zo'n 110 uur spelen :tongue:

Ik ben nog altijd niet honderd procent overtuigd of open world een verbetering is t.o.v. de traditionele Souls levels maar na 100 uur word ik nog altijd verrast en kom ik allerlei coole shit tegen, dus wat mij betreft zeker een geslaagde poging van FromSoft. En de legacy dungeons tot nu toe zijn zeer goed, enkel Raya Lucaria viel wat tegen.

Zit in Leyndell nu trouwens, na zo'n 110 uur spelen :tongue:
Open world is een beetje saturated, als in je ziet overal dezelfde enemies en dezelfde landschappen terugkomen. Bij een Assassins creed Odyssey, Origins, ... is er duidelijk een copy paste van enemies en levels. Als er nu één iets is wat Elden Ring fenomenaal doet dan is het wel verscheidenheid van enemies en landschappen. Er zijn enemies die wel lastig zijn maar ze zijn zeker niet repetitief, na 100u krijg je nog nieuwe mobs te zien die je nog nooit eerder zag. Dat maakt het voor mij zo interessant.

Wat ik eigenlijk wat mis is een logboek van de mobs zoals in GoW bijvoorbeeld.

Hier na eindelijk Assassin's Creed Valhalla uitgespeeld te hebben (en geen zin meer in doellloos verder treasures etc te verzamelen), Elden Ring digitaal gekocht. Letterlijk nog geen 10 minuten gespeeld, dus misschien wat voorbarig, maar is het normaal dat de bewegingen ietwat "houterig" zijn in het begin? Heb weliswaar Quality over framerate in de instellingen staan, maar daar zou PS5 toch nog geen issues mee mogen hebben?

Hier na eindelijk Assassin's Creed Valhalla uitgespeeld te hebben (en geen zin meer in doellloos verder treasures etc te verzamelen), Elden Ring digitaal gekocht. Letterlijk nog geen 10 minuten gespeeld, dus misschien wat voorbarig, maar is het normaal dat de bewegingen ietwat "houterig" zijn in het begin? Heb weliswaar Quality over framerate in de instellingen staan, maar daar zou PS5 toch nog geen issues mee mogen hebben?
Ik moest in het begin vooral eraan wennen dat ER tragere movement heeft. Het went wel.

Ik speel deze op PC, lichtjes rampzalig toch.
SSAO zorgt voor strepen op het scherm, maar het ergste blijven de framedrops.
Elke internet fix al geprobeerd, niks helpt. Als de drops gebeuren buiten de gevechten, ok dan nog, maar willekeurig is gewoon niet speelbaar.
Spel staat nu op medium settings en op een SSD. Shader Cache op ongelimiteerd in NVCP.
MS Device Association Root Enumerator aan/af ook al geprobeerd.
Spijtig, spel is anders wel goed, maar die drops zijn er teveel aan.

Terug
Bovenaan