Elden Ring

Elden Ring

Jah sorry bedoel build up.. men arc staat op 83 als ik mij niet vergis. zou ook 84 kunnen zijn.
hier gewoon een beetje aan het klooien met builds.

zou het ooit kunnen dat hier DLC voor komt ? of is dit niet bij deze games ? enkel hiervoor nog maar demon souls op ps5 gedaan.
Denk dat 80 de hard cap is voor blood build up scaling

zou het ooit kunnen dat hier DLC voor komt ? of is dit niet bij deze games ? enkel hiervoor nog maar demon souls op ps5 gedaan.
Kan zeker, de enige game die geen DLC kreeg tot dusver was Sekiro en Demon's Souls. DS1, 2, 3 en BB hebben alle 4 DLC en denk dat we vrij zeker kunnen zijn van Elden Ring DLC. Met dit succes en de vele plaatsen waar nu al veel speculatie over zijn betreffende mogelijke DLC placeholders zal dit er wel komen.

vanaf ik mimic tear had ben ik nooit meer gestorven op bossfights. en vanaf ik rivers of blood had kon ik zelf de helft van de fights half afk laten doen door mijn mimic.
black knife tiche is trouwens nog een betere summon. damage is insane. die heeft godskin duo voor mij praktisch gesoloed want ik was perongeluk binnengegaan met maar 2 estus flasks.
het is wel veruit de makkelijkste from soft game,
Je maakt de moeilijkheid zelf natuurlijk :laugh:.

Godrick eindelijk neer. Het was vreemd genoeg uiteindelijk makkelijker zonder die extra summon en enkel mijn skeletal summons, dan het hele korps. Up to Raya Lucaria.

Kan iemand mij een deftig wapen aanbevelen om te combineren met een shield? Ik gebruik nu brass shield en claymore, maar ik vind een greatsword eigenlijk vaak te traag...
Dus best overschakelen naar een straight sword, thrusting sword, flail, axe,...?

Kan iemand mij een deftig wapen aanbevelen om te combineren met een shield? Ik gebruik nu brass shield en claymore, maar ik vind een greatsword eigenlijk vaak te traag...
Dus best overschakelen naar een straight sword, thrusting sword, flail, axe,...?
uchigatana, snel, decent damage, bleed build up.

Ik zou voor een thrusting sword gaan, je kunt blijven blocken als je je sword gebruikt. Met een katana breek je je eigen block tijdens je swing. Met thrusting swords en spears (en halberds ook afaik) kom je dat niet tegen.

Ik zou voor een thrusting sword gaan, je kunt blijven blocken als je je sword gebruikt. Met een katana breek je je eigen block tijdens je swing. Met thrusting swords en spears (en halberds ook afaik) kom je dat niet tegen.
Als je dat spammed wordt je gewoon ge poisekocked door je stamina tho. Je gaat ook nooit heel het spel altijd met je schield kunnen omhoog lopen, beter wat leren rollen early game imo. Maar mss vind hij die speer speelstijl wel leuk dus sure give it a go.

Dat is mijne speelstijl tot nu toe geweest (met Barricade Shield). :unsure:

Al overweeg ik om daarvan af te stappen. Ik speel de Lightning Lancer build, maar 1.03 heeft Barricade Shield generfed. Het is zeker nog bruikbaar, gewoon meer beginner-unfriendly geworden. Bij nieuwe bosses merkte ik dat ik redelijk snel door mijn FP ging. Ik zat daarom te denken om Barricade Shield door iets anders te vervangen (was ook de reden waarom ik voor Fingerprint Stone Shield ging, zodat ik Barricade mss niet meer nodig had), maar ben niet zeker wat.

Misschien dat ik de Lightning Lancer build zelfs volledig van de hand doe en omruil voor een andere shield build, maar nog geen gevonden. Lightning Lancer was vooral handig door de speer, die mij redelijk wat range gaf.

Barricade Shield is zeker nog viable hoor, maar minder beginner-friendly. Voor de patch was het kwestie van Barricade te gebruiken en af te wachten welke aanval de boss gebruikt en hoelang het duurt, en soms kon je zelfs nog enkele porren teruggeven zonder zelf schade op te lopen. Nu moet je effectief inschatten wanneer er een aanval komt waar je Barricade voor moet gebruiken.

Ik neig nu naar Intelligence builds zodat ik mss ook kan switchen naar een Comet Azur build, maar die spell komt zo OP over, bosses hoeven niet per sé een cakewalk te zijn.

Ik gebruik ook barricade shield. Geeft mij toch een pak meer zekerheid ipv te panic rollen en te sterven.
Eens kijken naar een thrusting sword dan. Die Noble Slender sword is blijkbaar goed, alleen heel zeldzaam.

Een minpuntje voor mij persoonlijk is dat het spel te groot lijkt om in kleine beetjes te spelen als je alles wil zien en doen. De laatste tijd iets minder kunnen spelen waardoor ik nu even minder goed weet wat ik al gedaan had en waar ik precies heen moet. Ik was bezig aan de quest van Ranni maar weet niet zeker of ik alles in Liurnia gedaan heb, ik moet ook nog veel in Caelid clearen, een stuk ondergronds,.. En dan ben ik ook al vergeten dat ik uren geleden die pot nog ergens in de grond tegen gekomen was en dat ik begonnen was aan de quest van het vrouwtje dat u tegen de boezem drukt.

Het spel lijkt nu ineens nog meer open gegaan te zijn en even is het overweldigend. Als ik dan een uurtje gespeeld heb, heb ik nu soms voor het eerst het gevoel dat ik weinig op schiet.

Ik gebruik ook barricade shield. Geeft mij toch een pak meer zekerheid ipv te panic rollen en te sterven.
Eens kijken naar een thrusting sword dan. Die Noble Slender sword is blijkbaar goed, alleen heel zeldzaam.
Zie net dat die Noble geen thrusting sword is 😁

Ik denk dat ik al die quests gewoon kwijt ben. Heb de laatste tiental(len) uren niemand meer tegengekomen die ik in het begin tegenkwam.

Zit nu aan het einde van Liurnia. Het spel werd veel doenbaarder na in Vigor te investeren. Tot 40 punten vigor krijg je meer hp per punt dat je investeert dan het punt ervoor.

Ik ben nu all-in gegaan met een Zweihander. Die colossal wapens spreken mij wel aan.

Ik wou mij aan een nieuwe run wagen maar heb het opgegeven een kleine 100 uur gespeeld is netjes.

Heb er geen drive meer voor om het te doen, fantastische game die wss wel game of the year zal worden zie niet in welke game hier tegen op kan buiten god of war mss.

Alé 't is uit. Beetje het gevoel zoals van een zalig verlof komen en moeten gaan werken terug :/
Chance da' k nog wa dingen moet afwerken.
Voor mij persoonlijk de 2de beste Soulslike, na Bloodborne

Alé 't is uit. Beetje het gevoel zoals van een zalig verlof komen en moeten gaan werken terug :/
Chance da' k nog wa dingen moet afwerken.
Voor mij persoonlijk de 2de beste Soulslike, na Bloodborne
Kweet niet waar gij werkt, maar zo veel verlof heb kik niet ze!!

Zit nu een beetje 'block' bij 2 bosses Fire Giant en Mohg, nochtans level 110, mijn Great Sword (met bleed loss) +14. Heb zo de indruk dat alle gear die ik krijg gewoon slechter is dan hetgeen ik doorheen heb zitten upgraden (ergens logisch), maar vind de moed niet iets opnieuw te beginnen.

Terug
Bovenaan