Elden Ring

Elden Ring

Dat was bij mij tot hiertoe ook de grootste roadblock. Sindsdien met blasphemous blade raas ik door alles. Godfrey, mohg the omen, Loretta, Niall... Allemaal first try neer. Maar ik denk dat nu wat pittiger staat te wachten met malenia en fire giant.
Dit dus, sinds ik blasphemous heb, en die fire buff gebruik gaat alles direct neer.

Ondertussen lvl 117 en ben nu Leyndell aan het clearen.
Als ik zo online kijk is lvl 120 ongeveer het gemiddelde om het spel te finishen. Vermoed dat dit bij mij toch zeker lvl 150 zal zijn. Ik weet niet perfect wat er me nog allemaal te wachten staat maar ik weet wel dat er nog heel wat volgt.

Dit dus, sinds ik blasphemous heb, en die fire buff gebruik gaat alles direct neer.
Ik heb het blasphemous blade, maar gebruik al een hele tijd Magma Wyrm Scalesword + 9 en ga niet meer veranderen denk ik.
Die weapon art is een geweldige AOE en extreem goed om bazen te stunnen.

Het ziet er gewoon ook mooi uit imo.

Gargoyles heeft mij toch zeker 10-15 pogingen gekost wat ik veel vind als ik het vergelijk met de andere bosses so far. Dit was nog maar de 3de boss dat ik moest herdoen en dan ook meteen meer dan 10 keer. Issue was wel voornamelijk het 2 v 1 gedeelte, ik ben maar 2 of mss 3 keer voorbij dat gedeelte geraakt 1v1 tot de 2de er was, was easy en eens de eerste dood was en het enkel nog de tweede was ging het ook veel beter, maar denk dat ik twee maal er voorbij was, maar wel maar 1 flask meer over had. De moment dat ik in de laaste fase zat met nog een 3/4 flask was het klusje geklaard.

Jeezes Christ, da spel blijft gaan he!
Daarstraks nog effe gespeeld. Wil ik dat nieuw gebied in de bergen volledig clearen(met die secret medaille, linker gedeelte van de bergen), vooraleer ik verder ga met de main quest. Breek ik daar ne seal in zo'n Ghost town. Kom ik opeens weer in een volledig nieuw gebied helemaal bovenaan de map. Wtf dat spel stopt gewoon niet!

Radahn is precies enorm generfed na de patch? Ik dacht dat dit een enorm moeilijke baas ging zijn, net van de eerste keer gedood en maar 3 flasks moeten gebruiken 😶

Rykard neer op try 2! Voor een God-Devouring Serpent verwachtte ik meer moeilijkheden. De eerste try was een verkenning + oppikken van Serpent Hunter wapen, dat was vorige week. Vanavond dan die Serpent-Hunter geupgraded naar +7 (de bell bearings in Crumbling Farum moet ik nog verzamelen). Samen met een +10 Mimic Tear Ash heb ik Rykard dan vrij snel neergehaald. Nu Deeproot Depths aan het verkennen.

Specifieke vraag voor de kenners: Ik heb een Faith build met faith-scaling seal van 21 en redelijk wat ptn in de Faith stat uiteraard. Ik gebruik rotten breath die ook een minimum aan arcane stat heeft. Scaled die bepaalde incantation nu mee als ik arcane level of niet? Of is dit enkel afhankelijk van de seal?

Specifieke vraag voor de kenners: Ik heb een Faith build met faith-scaling seal van 21 en redelijk wat ptn in de Faith stat uiteraard. Ik gebruik rotten breath die ook een minimum aan arcane stat heeft. Scaled die bepaalde incantation nu mee als ik arcane level of niet? Of is dit enkel afhankelijk van de seal?
Incantations scalen met de seal. Heeft uw seal een S scaling in Faith, heb je het meeste benefit van Faith levels. Sommige seals hebben ook een passive effect, zoals bv. Gravel Stone Seal (boosts lightning spells) of Dragon Communion Seal (boosts dragon spells). Als je echt pure Faith bent dus, best een seal kiezen met S scaling in Faith, gewoon zorgen dat je minimum Arcane level hit om spell te gebruiken.

Terug van even weg geweest. Net voor de 2de keer Covid gehad en serieus strijk gelegen.
Wel veel tijd gehad de laatste dagen om Elden Ring te spelen. :)

Ondertussen ben ik lvl 114 nog steeds als Confessor en het spel wordt leuker en leuker.
Juist Ranni's en Fia's quests gedaan en die zijn echt heel leuk.
Heb ook de Halo Scythe gevonden nu en die zijn special attack met ash of war is waanzinnig cool :)

Voor de mensen die een gemakkelijke Runefarm willen hebben...
Ikzelf heb er niet al te veel gebruik van gemaakt omdat ik op de gewone manier wil levelen maar je kan echt heel snel runes verzamelen.
Ik combinatie met de Golden scareb (talisman die voor 20% meer Runes geeft) krijg je op 5 minuten ca. 75.000 runes (1.500.000 per uur).
Als je naar de site of Grace gaat in Grand Cloister en dan de trap af en wat springwerk doet heb je in de zelfde ruimte 11 van die insectachtige beesten die van die irritante messen gooit. Als je iets van range damage kan doen heb je ze zo neer. Ik krijg nu 2.000 runes voor zo 1 beest.
Ben je op het einde dan ga je terug naar de site of grace en hupakee :)

Niet iedereen vind het ok om te farmen maar dat is ieder voor zich denk ik.
Als je wat problemen hebt met bepaalde bosses te verslaan omdat je low level bent is dit wel een ideale manier om snel te levelen.

Rykard neer op try 2! Voor een God-Devouring Serpent verwachtte ik meer moeilijkheden. De eerste try was een verkenning + oppikken van Serpent Hunter wapen, dat was vorige week. Vanavond dan die Serpent-Hunter geupgraded naar +7 (de bell bearings in Crumbling Farum moet ik nog verzamelen). Samen met een +10 Mimic Tear Ash heb ik Rykard dan vrij snel neergehaald. Nu Deeproot Depths aan het verkennen.
lol

Ondertussen Rykard ook neer. Remembrance ingeruild voor zijn wapen, en moet toch zeggen dat dit ook vrij OP is. Ik loop nu rond met 4 - 10 split in flasks, gewoon omdat dit wapen u zoveel kan healen. Heb Rykard zonder summons gedaan, maar vraag me wel af of uw mimic ook een Serpent Spear heeft? Zo ja, dan gaat die baas toch neer op 20 seconden?

gisteren even wat voortgang geboekt ook:

- Radahn
- Morgott
- Die kerel in Sol Castle (gislain of hoe heet em)

Voor de rest dat sneeuwrijke gebied wat verkend en een Evergoal daar ergens van de eerste keer.
Zou inderdaad eens terug naar die God-Devouring Serpent moeten keren, die had ik even achtergelaten.

Gij lol. :unsure:

@Hofstader: Ja uw Mimic krijgt die Serpent Spear ook en gebruikt die. De mijne ging voornamelijk in melee range en gebruikte de slash (shift + linkermuisknop) terwijl ik op afstand bleef met shift+rechtermuisknop, fully charged.

Was verbaasd dat ie zo snel zou neergaan. :D

Ondertussen een gearswitch gedaan, ik droeg hiervoor Fingerprint set + Fingerprint Stone Shield, heb dit geswitched naar Eclipse Set Greatshield. Dit shield moet blijkbaar gefarmed worden van een mob met lage droprate maar ik had het al van de eerste kill. :D Armor geswapped naar Veteran Armor voor meer Poise + style points. Stone Shield was echt te zwaar, deze andere shield is minder goed maar wat ik ervoor krijg in ruil is meer dan de moeite.

Als ik nog meer in levels stijg met komende NG+ equip ik die Stone Shield weer.

Hehe, ik was gewoon verbaast dat jij verbaast was dat het simpel ging zijn met Mimic +10 en +7 Serpent-Hunter. Speedrunners killen die boss op 3 min met het default weapon en zonder mimic tear. Dus ergens denk ik dat die +7 en +10 mimic de fight idd heeel simpel maken :p

@Hofstader: Ja uw Mimic krijgt die Serpent Spear ook en gebruikt die. De mijne ging voornamelijk in melee range en gebruikte de slash (shift + linkermuisknop) terwijl ik op afstand bleef met shift+rechtermuisknop, fully charged.
Wow, gij speelt met Keyboard en Mouse?? Respect!

omdat gij nog trager speelt dan dat Godrick zijn bijl laat vallen. :')
Ooof that hurt 😂

Edit: In my defence, mijn zoontje is ziek en heb al 2 dagen niet gegamed xD ook al denk ik niet dat het zo veel verschil zou gemaakt hebben haha

Ik heb die spear zelfs niet geupgrade, waste of runes en materials :D

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan