Elden Ring

Elden Ring

Ik ben ondertussen level 58.
Vigor 25
Endurance 25
Strenght 35
Dex 15
Speel nog altijd met heavy claymore +8 en de brass shield +5.

Is er iets wat ik moet veranderen?
Waar kan ik best meer levels insteken?

Ondertussen 84 uur gespeeld en het blijft maar beter worden. De verschillende locaties ogen echt grandieus aan en zijn ze ook. Leyndell bijvoorbeeld, ongelooflijk massief aan de buitenkant, de hoofdingang ziet er majusteus uit en de verdediging hier moedigt je aan alternatieve ingangen te zoeken. Wou ik het eerst aan de rechterkant proberen, kwam ik daar een Fallingstar Beast tegen. Dan via de linkerkant gegaan, ging al vlotter. Nokstella is ook weer zo'n geval, vrij onverwacht en uniek dat je je weg moet banen door op de daken en muurrichels te lopen en te springen.

Dat was eergisteren, ondertussen heb ik Leyndell wat verder kunnen verkennen en zo Golden Shade en Morgott neergekregen. UIteindelijk niet al te moeilijk, Morgott heb ik zitten cheesen met Scarlet Rot Breath terwijl Melina em zat te tanken en ik bleef op afstand. Enkele Site of Graces geactiveerd op Mountaintop of Giants, me ferm laten ownen door Fire Giant, nu ben ik terug ondergronds gegaan naar Uhl Palace Ruins. Niet verwacht om door gigantische mieren tegen te komen...

Ondertussen ook ontdekt dat je unlimited (somber) smithing stones kan kopen in Roundhouse Table door Bell Bearing items te vinden en te geven aan de vendor. Fantastisch want ik dacht dat ze gelimiteerd waren wat ik typisch zou vinden voor een spel als deze. Ik heb de meeste van mijn smithing stones bewaard voor dat ene fantastische wapen, nu heb ik mijn Treespear, Seal en Shield naar +18 gebracht en het verschil in damage is te merken.

Peins dat ik zelfs na 500+ uur nog steeds het spel niet afgespeeld zal hebben (= alle 120 bosses verslaan) en dan is er nog New Game +.

Gisteren mijn eerste 3u gespeeld. Prachtig spel, paar keer afgeslacht geweest en vooral nog niks nuttig gedaan omdat ik gewoon rond zit te lopen. Zal voor mij GOTY 2022 worden omdat ik geen tijd zal hebben om een ander spel te spelen. Ik kijk er nu al uit om verder te spelen en had gisteren ook heel veel moeite om af te sluiten 😂

Kan er me iemand uitleggen hoe het precies werkt met die golden summon NPC's.
Ik vind daar ook weinig over als ik google, het komt meestal neer op feedback ivm ashes summons, maar die staan daar toch los van?

Ik ben nu al level 60+ en heb meeste gedaan tot en met heel de lakes, maar ik heb maar 1x op al mijn encounters zo een golden summon sign gehad net voor een boss instance, en het waren dan nog twee signs en dus 2 npc helpers :oink:
Kweet niet meer juist bij welke boss fight, maar dat is enige encounter waar ik die npc's via zo golden sign te zien kreeg.

Doe ik zelf iets verkeerd dat ik geen andere golden signs te zien krijg?
Of is dat afhankelijk van welk encounter en heb ik nog maar zo 1 encouter gehad op +60 levels en +60 uren gameplay?

Kan er me iemand uitleggen hoe het precies werkt met die golden summon NPC's.
Ik vind daar ook weinig over als ik google, het komt meestal neer op feedback ivm ashes summons, maar die staan daar toch los van?

Ik ben nu al level 60+ en heb meeste gedaan tot en met heel de lakes, maar ik heb maar 1x op al mijn encounters zo een golden summon sign gehad net voor een boss instance, en het waren dan nog twee signs en dus 2 npc helpers :oink:
Kweet niet meer juist bij welke boss fight, maar dat is enige encounter waar ik die npc's via zo golden sign te zien kreeg.

Doe ik zelf iets verkeerd dat ik geen andere golden signs te zien krijg?
Of is dat afhankelijk van welk encounter en heb ik nog maar zo 1 encouter gehad op +60 levels en +60 uren gameplay?
Golden NPC summons zijn heel specifiek en vaak gerelateerd aan een soort quest line. Je moet bepaalde NPC's vinden/helpen en dan kunnen ze elders misschien eens als summon te zien zijn bij een boss, maar hiervoor kijk je beter op een wiki boss specifiek na of er bepaalde summons mogelijk zijn. Betref online echte mensen co-op summons, hiervoor moet je een item (Furlcalling Finger Remedy) activeren. Als je dit doet zal je bij de boss of bij de summoning pools golden summons zien staan die je kan op roepen. Level is ook van belang, want je ziet enkel mensen binnen je range. Ben je bv zwaar overleveld bij een boss kan het zijn dat je niemand ziet of vind omdat mensen daar te ver van je lvl zitten.

Denk dat dit het ongeveer is.

Ja die info had ik ook gevonden oline, maar als ik guides bekijk met welke npc's ik zou gemist hebben en hun quest line, dan zijn dat er geen :S
En de websites die ik volg als ik eens iets wil opzoeken, hebben zelfs geen info over die golden summons of ik moet er serieus over zien?

Op fextralife bijvoorbeeld staat een lijst van npc's maar ik zie maar bij 1 npc de uitleg dat hij/zij komt helpen bij een bepaalde boss.

Die online summons daar doel ik soewieso niet op, ik speel enkel offline.

Mocht er iemand een guide hebben specifiek voor die GOLDEN summons, dan mag dat altijd eens gelinked worden, want na 60 levels en evenveel uren wil ik wel eens weten wat/waar ik iets gemist heb.

Ja die info had ik ook gevonden oline, maar als ik guides bekijk met welke npc's ik zou gemist hebben en hun quest line, dan zijn dat er geen :S
En de websites die ik volg als ik eens iets wil opzoeken, hebben zelfs geen info over die golden summons of ik moet er serieus over zien?

Op fextralife bijvoorbeeld staat een lijst van npc's maar ik zie maar bij 1 npc de uitleg dat hij/zij komt helpen bij een bepaalde boss.

Die online summons daar doel ik soewieso niet op, ik speel enkel offline.

Mocht er iemand een guide hebben specifiek voor die GOLDEN summons, dan mag dat altijd eens gelinked worden, want na 60 levels en evenveel uren wil ik wel eens weten wat/waar ik iets gemist heb.
Wat valt er meer te zeggen... zal misschien ooit nog wel op fextralife komen, maar vergeet niet dat dit een gigantische wiki is waar dagelijks nog aan gewerkt wordt. En die summons zijn nu niet bepaalde de belangrijkste info, volg gewoon zo veel mogelijk NPC quest lines. Meer kan je neit doen.

Gisteren gestart met Altus Plateau. Tot nu toe Limgrave, Liurnia, Caelid en heel (?) de ondergrondse regio gedaan. Vooral die ondergrondse stukken hebben ervoor gezorgd dat ik nu serieus overleveled ben. Vond in die gebieden somber smithing stones om wapen tot +9 te upgraden, en nu is de standaard loot precies max +5/+6. Bosses in deze regio smelten als sneeuw voor de zon, wat ik langs een kant wel jammer vind

Gisteren gestart met Altus Plateau. Tot nu toe Limgrave, Liurnia, Caelid en heel (?) de ondergrondse regio gedaan. Vooral die ondergrondse stukken hebben ervoor gezorgd dat ik nu serieus overleveled ben. Vond in die gebieden somber smithing stones om wapen tot +9 te upgraden, en nu is de standaard loot precies max +5/+6. Bosses in deze regio smelten als sneeuw voor de zon, wat ik langs een kant wel jammer vind
Dat is waarom ik me dus altijd in houd qua lvl en weapon upgrades. Ben lvl 75 nu met weapon +12, maar kan als ik wil naar 80+ gaan en hadik alles al in mijn lvl gestoken voordien wrs zelf 85+ en de wapens kan ik al naar +16 doen als ik wil, maar ik weiger.

God ja, die Crucible Knight duo boss fight in Redmane Castle. Eerst tegen Misbegotten Warrior, en die kreeg ik zo snel neer dat ie al dood was voor Crucible Knight naar mij begon te wandelen. Dan denk je dat de Knight ook easy gaat zijn, nee hoor. 20 tries later had ik die fucker eindelijk neer. Die stomme double tailswipe en de megaharde hits... Blijkbaar is Parry het antwoord voor hem, maar ik had geen shields bij met Parry skill en was te koppig om eentje te gaan zoeken.

barricade shield en zo nu en dan een easy dodge meenemen, kwartier wachten tot zijn combo gedaan is.
1 keer slaan en daarmee 10 procent ofzo HP weg.
Repeat 10 times.

Bij de duo beetje langer tussen de keer slaan en wat geluk hebben dat ze u niet vastzetten.

barricade shield en zo nu en dan een easy dodge meenemen, kwartier wachten tot zijn combo gedaan is.
1 keer slaan en daarmee 10 procent ofzo HP weg.
Repeat 10 times.

Bij de duo beetje langer tussen de keer slaan en wat geluk hebben dat ze u niet vastzetten.
Dacht dat ik eens ergens gelzen had dat als je ze in de Gael versie had verslagen dan die dual fight anders was of er niet was?

Edit: dit heb ik blijkbaar ergens mislezen denk ik.

Up to the next one! Deze heb ik wel lang over gedaan. Zelfs mijn build voor aangepast, zodat ik niet continu super close moest gaan, wat ik tot nu toe altijd gedaan had...

Ook aan het twijfelen om deze eens te proberen, maar ik ben zo iemand die dit soort games eigenlijk altijd op easy mode speel omdat ik meer geïnteresseerd ben in de wereld en het verhaal en minder in de combat. Wel al gezien dat er een easy mode mod is uitgebracht :unsure:
Dat is alleen voor PC-gebruikers en niet voor PS5 die easy mode mod?

Terug
Bovenaan