Elden Ring

Elden Ring

Ga er binnenkort ook aan beginnen als beginner in het genre. Welke class raad je zelf aan als beginner
To be honest, en ik zou het ook niet geloven op voorhand = mage (astro)

Ik ben dit soort games niet gewoon van te spelen en ik was begonnen met confessor omdat ik dacht van iets minder melee te moeten spelen met die summons, omdat ik niet graag melee classes speel in games.
Maar ik was toch nog teveel afhankelijk van melee naar mijn zin en heb het opgegeven rond level 32 confessor. (26 uren played)

Deze week begonnen met een mage, ben al level 33 na 15 uurtjes spelen, loop nog altijd rond in mijn start pyjama :biglaugh:
Enkel een deftig shield en die meteorite staff gaan looten omdat die S scaled met intelligence.
En beetje dex/str meer genomen voor een zwaard waar ik nu niet op de naam kan van komen, uit die deathtouch catacombs denk ik.
Maar zelden dat ik het nodig heb.

Maar heb nergens grote problemen tot nu toe. Alle caves in east/west/south limgrave gedaan, penisula in zuiden bijna volledig clear.
Meeste "grotere/lastigere" mobs zoals de lake dragon of de night cavalery en tree sentinel ook dood, met mijne confessor lukte me dat niet.

Miljaar, die Devine Tower in Caelid werkt ook op mijn zenuwen... Springen, langs randjes af stappen,... Zenuwslopend
Edit: bij de sub boss geraakt

Laatst bewerkt:
Iemand die me nog wat tips kan geven voor een tank build met shield? Veronderstel enkel strength, vigor en endurance nodig te hebben?

Internet staat vol met get OP early crap. Maar wil eigenlijk gewoon een cool knight armor en tegen een stootje kunnen 😁

Miljaar, die Devine Tower in Caelid werkt ook op mijn zenuwen... Springen, langs randjes af stappen,... Zenuwslopend
Edit: bij de sub boss geraakt
Holy schnitzel jij hit wel hard. Welk level ben je en welk zwaard is dat ?

Zelf ben ik ook Godskin Apostle aan het doen, lvl 85 met een Moonveil Katana en da's eerlijk gezegd hard labeur, al een paar keer tot op 10% gekregen en dan het geduld niet hebben :)

Zelf ben ik ook Godskin Apostle aan het doen, lvl 85 met een Moonveil Katana en da's eerlijk gezegd hard labeur, al een paar keer tot op 10% gekregen en dan het geduld niet hebben :)
Wel ik gebruikte tot nu toe vooral de Meteor ore blade. Die heb ik heel lang gebruikt. Is eigenlijk een zeer sterke katana, mss wel de sterkste? Op een gegeven moment wisselde ik soms af met die lange katana die je krijgt tijdens de side quest met die Ronin samurai. Die bloody finger side quest. Uiteindelijk heb je zijn uitrusting ook. En die vond ik heel cool. Maar deze morgen las ik dat de river of blood Katana zo goed moet zijn(heeft ook fire damage, waardoor die zeer sterk wordt als je dat optelt) En ik had juist die region unlocked, dus ben ik die rap gaan halen, heb ik voor de eerste keer mijn build aangepast. Vorige keer had ik arcane niets geleveld. Nu is dat bij mij het hoogste. En dan Vigor ook heel hoog, endurance vrij hoog, dex en strength vrij hoog. Rest af gebleven nu. Ik ben nu ergens in de 90.
Mijn river of blood is +9. Dus dat doet wel veel. Het is wel een supercoole Katana. Vooral als je L2 doet 😍. Maar je kunt deze pas gaan halen zodra je in het Sneeuwgebergte kunt komen.
Nu ga ik wel alles op mijn gemak clearen, afgaan, vooralleer ik main verder doe. Ik moet caelid nog veel doen,...en nu ben ik zeker van mijn definitieve katana, dus, let those mtf's come 😜

Uiteindelijk is hij ook neer. Ben nu lvl 90 en speel offline dus op de oude patch. De Moonveil Katana zal waarschijnlijk lang meegaan.
Blij om uit Caelid weg te zijn, Altus Plateau is heel wat rustgevender :biglaugh:

Het enige wat ik mis in vergelijking met de huidige AAA games is een quest log. Op dit moment weet ik totaal niet wat, hoe, waarom ik tegen persoon x praat. Dit spel is op dit moment bosses verslaan en exploren maar het verhaal ontgaat me compleet.

Lvl 88 met 60 strenght 30 vigor en 30 endurance speel 2 hand colossal sword geen magic, shield of spirit voel me zoals guts the black swordsman.gisteren die gargoyle in die swamp gdn 88k runes gekregen.

Man man man. Moeilijkste boss van de game is niet gelogen. Krijg het maar niet done. Tweede fase al wat ge wilt. Maar daar ist snel gedaan.

Het enige wat ik mis in vergelijking met de huidige AAA games is een quest log. Op dit moment weet ik totaal niet wat, hoe, waarom ik tegen persoon x praat. Dit spel is op dit moment bosses verslaan en exploren maar het verhaal ontgaat me compleet.
Ik zou eigenlijk al content zijn om mijn items te kunnen filteren op laatst gevonden, zou al veel helpen :p
Questlog krijg ik al meteen zo'n arbitrair waslijst gevoel, niet direct nood aan.

Ik zou eigenlijk al content zijn om mijn items te kunnen filteren op laatst gevonden, zou al veel helpen :p
Questlog krijg ik al meteen zo'n arbitrair waslijst gevoel, niet direct nood aan.
Goed nieuws, het is niet zo algemeen geweten, maar je kan wel degelijk filteren op laatst gevonden! Als je met een controller speelt, ga naar je inventory en druk op de linkse stick. Default staan items op type gesorteerd, maar je kan ook sorteren op onder andere laatst gevonden!

Dat is Rivers of Blood alleszins. Kan je pas vinden in een relatief late-game area (veel sneeuw, niet toegankelijk tot na een bepaald story point)

Kan iemand mij helpen please...
Ik zit hier al te lang op te zoeken. Hoe geraak ik op deze plaats in Caelid? Daar lopen 2 reuzen rond met pijl en boog, maar ik geraak er niet. Te diep, en ben al volledig terug gegaan om de inkaping te volgen,... dacht dat ik het had, maar toch niet...
17f9c10f0cd83-screenshotUrl.jpg
17f9c10d0f376-screenshotUrl.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand mij helpen please...
Ik zit hier al te lang op te zoeken. Hoe geraak ik op deze plaats in Caelid? Daar lopen 2 reuzen rond met pijl en boog, maar ik geraak er niet. Te diep, en ben al volledig terug gegaan om de inkaping te volgen,... dacht dat ik het had, maar toch niet...

Via een grot of mijn daar in de buurt dacht ik. De andere kant van die mijn/groot geeft uit op een smal pad dat je naar daar brengt. Ik kan straks wel eens checken hoe je er precies geraakte.

Via een grot of mijn daar in de buurt dacht ik. De andere kant van die mijn/groot geeft uit op een smal pad dat je naar daar brengt. Ik kan straks wel eens checken hoe je er precies geraakte.
Is dat via die ondergrond wereld misschien? Ik heb een grace daar al. Sofria river well depths. Is een heel stuk ervan af, maar dat is huge daar. Zal dat eerst volledig clearen. Juist gelezen dat daar nog een lift ergens moet zijn om een verborgen plaats in Caelid te geraken.

Is dat via die ondergrond wereld misschien? Ik heb een grace daar al. Sofria river well depths. Is een heel stuk ervan af, maar dat is huge daar. Zal dat eerst volledig clearen. Juist gelezen dat daar nog een lift ergens moet zijn om een verborgen plaats in Caelid te geraken.
Dat zou kunnen ja, er is inderdaad een lift waarvoor je 2 gargoyle keys moet gebruiken en het kan zijn dat dit de manier was om daar te geraken.

Terug
Bovenaan