Elden Ring

Elden Ring

Ik ga eens vaker een noob vraag proberen stellen, want ik heb soms het gevoel dat ik maar 1/3 van de game écht snap :unsure:

Soms na het verslaan van een vijand worden mijn flasks weer aangevuld (met zo een rode gloed). Zit daar een systeem achter wanneer dat gebeurt of is dat random?
Doorheen area's worden vijanden vaak gegroepeerd. Als je zo een "mob" in zijn geheel verslaat krijg je een flask charge terug.

Ik ben zojuist onze roodharige vriendin uit de trailer tegengekomen :unsure:

What the hell is die haar weapon art in de eerste fase? Ze vernietigd uw healthbar in seconden en ge kunt het niet/nauwelijks ontwijken... Uw beste kans is dat ze haar woede richt op uw mimic tear

En natuurlijk wanneer ge denkt dat haar health-bar op is, bloesemt ze tot een nieuwe vrouw :doh:

Ik ga toch eens een site raadplegen waar ik kan zien wat er nog allemaal te ontdekken valt. Wel eerst zelf ontdekken natuurlijk, maar na verloop van tijd me even laten gidsen.
Waarom zou je dat doen? Het licht dat groeit uit de "Sites of Grace" geven altijd wel een algemene richting die je kan volgen. De vrijheid die je krijgt houd echt niet op.
Ik ga eens vaker een noob vraag proberen stellen, want ik heb soms het gevoel dat ik maar 1/3 van de game écht snap :unsure:

Soms na het verslaan van een vijand worden mijn flasks weer aangevuld (met zo een rode gloed). Zit daar een systeem achter wanneer dat gebeurt of is dat random?
Heb je een volledige groep geliquideerd. Goed bezig!

Bon 30u ver. Bijna level 50, quasi niets gefarmd. En mijn eerst main boss neer zeg, die smurf op dat paard ergens noord West :p

Doorheen area's worden vijanden vaak gegroepeerd. Als je zo een "mob" in zijn geheel verslaat krijg je een flask charge terug.

Ik ben zojuist onze roodharige vriendin uit de trailer tegengekomen :unsure:

What the hell is die haar weapon art in de eerste fase? Ze vernietigd uw healthbar in seconden en ge kunt het niet/nauwelijks ontwijken... Uw beste kans is dat ze haar woede richt op uw mimic tear

En natuurlijk wanneer ge denkt dat haar health-bar op is, bloesemt ze tot een nieuwe vrouw :doh:
Die phase2 skill is erger 🙃

Inderdaad, zo bekijk ik het ook.
Als ik vast liep ging ik beetje terug en ging ik links en rechts verkennen.
Op die manier had ik plots heel meeste van Limgrave gedaan en was ik ineens lvl 30.
Ik begon dan ook een mechanisme te zoeken om de pictgrammen op de map te gebruiken.
Deze zijn veel handiger dan de meeste denken volgens mij.
Op deze manier krijg je een beetje meer grip op het spel en leg je voor jezelf een aantal doelen op. Want laat ons eerlijk zijn dat er niet veel leidraad zit in de open world van Elden Ring :) .
Dus als ik het goed begrijp, bij iedere overstap naar een nieuwe wereld moet je eerst een baas verslagen en lukt die niet moet je eerst nog wat in de huidige wereld blijven tot je sterk genoeg bent.

Jep die.
Heb een tijdje in dat kamp zitten farmen voor brass shield maar zonder succes. Dan maar verder in full starter kit!
Ook nog eens opzoeken of en hoe ik mijn heal (?) skill kan gebruiken.
Ik heb daar op mij confessor 2 uren moeten voor grinden op die shield dudes.
Ik ben vanmorgen eens een mage gestart om eens het verschil te merken in gameplay... niet alleen heb ik van die kerel met zijn toeter bij de eerste kill een brass shield gehad, maar ook zijn boots en zijn armor.
Niet dat ik het nodig heb maar over RNG verschilllen gesproken :D

Maar wat een verschil ook in combat stijl... die grote troll die daar aan stormgate spawned had ik op mijn confessor al moeite mee na +10 levels.
Met die mage gaat ie eraan met niets van upgrades door hem te kiten en met de standaard spell te shooten :oink:

Mijne confessor level 32 gaat op rust man. :biglaugh:

Waarom zou je dat doen? Het licht dat groeit uit de "Sites of Grace" geven altijd wel een algemene richting die je kan volgen. De vrijheid die je krijgt houd echt niet op.
Omdat ik wil zien of ik niets mis in een bepaalde zone vooraleer ik echt verder ga.
Voor die paar uur dat ik gespeeld heb, ben ik vooral Knight-slayer en kruidenplukker geweest 😄. Oh ja, had ook een cave gevonden.

Wil dus zeker zijn of er nog geen caves of kampen zijn die ik eens kan gaan bezoeken 😉

Dus als ik het goed begrijp, bij iedere overstap naar een nieuwe wereld moet je eerst een baas verslagen en lukt die niet moet je eerst nog wat in de huidige wereld blijven tot je sterk genoeg bent.
Ongeveer.

Je moet die wereld bekijken als een pinball machine. Bots gewoon tot ge ergens een gatje vind waar je door geraakt. Je krijgt bijna altijd ook een checkpoint per baas. Geraak je een gebied goed door en is de baas te moeilijk, markeer je dit gewoon op de map en trek je verder.

Want laat ons eerlijk zijn dat er niet veel leidraad zit in de open world van Elden Ring :) .
Dat komt omdat 80% van de wereld side content is. De main content en richting wordt via site of grace altijd aangeduid.

Al is het voor een casual dan ook weer minder duidelijk of een enemy te moeilijk is/je level te laag, of je zelf gewoon suckt 😄.
Voor een veteraan in een nieuwe game is dat ook zoeken hoor. Ik weet ook niet of het de bedoeling is dat een enemy tanky is of niet. Ik vind wel dat je aan de omgeving en map heel duidelijk ziet wanneer je een nieuwe regio betreed. Als je dat doet en de mobs zijn heel sterk, dan is de kans groot dat je daar nog niet moet zijn.

En bij de Souls games had ik vaak de indruk dat je maar één of twee richtingen uit kon.
Dat is omdat die games linear / semi open world waren ipv full open world.

Vraagje: doden jullie alle Merchants dat ge tegenkomt? Of gebruik je markers op de map om ze aan te duiden?
BARBAAR!!

Omdat ik wil zien of ik niets mis in een bepaalde zone vooraleer ik echt verder ga.
Voor die paar uur dat ik gespeeld heb, ben ik vooral Knight-slayer en kruidenplukker geweest 😄. Oh ja, had ook een cave gevonden.

Wil dus zeker zijn of er nog geen caves of kampen zijn die ik eens kan gaan bezoeken 😉

Kweet niet in hoeverre je jezelf wil spoilen, maar ik gebruik na tijdje rondlopen deze map om te controleren wat er nog van caves zijn.

Kweet niet in hoeverre je jezelf wil spoilen, maar ik gebruik na tijdje rondlopen deze map om te controleren wat er nog van caves zijn.

Doe ik ook, ik explore zelf al massas veel, maar na X aantal uur en als ik denk klaar te zijn, check ik de map eens of er niks huge is dat ik gemist heb.

Ik dood ze. En dan markeer ik ze.

Nee wat? Waarom zou je die doden?
Telkens je een merchant doodt kan je de spullen die hij verkoopt gewoon bij die twee rare kwieten aan de round table kopen. Dus ipv te moeten onthouden wie wat verkoopt kan je ze allemaal doden en gewoon je gerief aan de round table kopen.

Julie zijn des duivels. Ik mol enkel Patches. Uit goede gewoonte.
Ik had dat in het begin ook wel een klein beetje. Maar meer dan ooit is deze wereld gewoon te groot.
Je vind ook constant items en nieuwe locaties om te verkennen. Als je iets mist, so be it. Dit is niet een winkelbezoek he ^^;

Dat doe ik in ieder geval wel ja. Er zijn kleine verborgen padjes om voor bij de bazen te geraken (ale de eerste toch in ieder geval) maar dat lijkt me niet zo een goed idee omdat je dan een regio gaat betreden die eigenlijk nog te moeilijk is.
Door zoveel mogelijk te doen in Limgrave ga je veel runes krijgen en daardoor kun je weer goed levelen.
Er zijn spelers die met een lagere level soms de bazen redelijk goed aankunnen maar voor een beginner zou ik precies trachten om minstens een level te hebben waarbij je zelf een beetje aanvoelt dat je bij een hit ook wel degelijke schade doet.
Je kan op internet ook wel vinden welke lvl je ongeveer nodig hebt voor welke regio.

Een vraag voor wie de quest van Bloody Finger Hunter Yura gedaan heeft. Ik had het begin opgezocht om te zien hoe ik de quest kon starten. Spoilers voor wie alles zelf wil ontdekken.

Je komt hem normaal eerst tegen in de buurt van Flying Dragon Agheel en wat later wanneer een andere NPC je invade ergens in een ravijn, waarna je op die plaats met hem moet praten om de quest echt te starten. Had die invader al gedood maar weet totaal niet meer of ik nadien met Yura gesproken heb… Hij staat bij mij nu terug op die eerste plaats waar hij je waarschuwt voor de draak. Waar zou je hem normaal als volgende tegen moeten komen? Wil zeker zijn dat de quest nog deftig op het juiste spoor zit.

Terug
Bovenaan