Elden Ring

Elden Ring

Trage aanvallen zijn voor mij superirritant omdat ik dan de flow van aanvallen moeilijker kan inschatten en de timing minder snel onder de knie heb. En dat lokt ook het gevoel uit van toch misschien nog één keer snel een aanval proberen er tussen te smokkelen, waarna de spijt komt als de slag begint wanneer uw eigen aanvalsanimatie nog bezig is.
herkenbaar, al heb ik het meeste moeite met langdurige combos met variërende tijden tussen de slagen.
Zelf sla ik super traag, dus eens ik sla, moet ik zeker zijn dat ik raak.
gisteren een draak neergehaald, had uiteindelijk maar 12 hits nodig, maar het heeft een half uur (minstens) geduurd omdat ik altijd op 1 animatie wachtte. Echt 'plezant' was dat niet, maar het is zo wel gelukt.
een echte test op uw geduld, wel.

Mijn eerste plan was in Limgrave te blijven zoals velen aanraden maar als er meerdere vijanden me langs alle kanten aanvallen ist vaak al gedaan met mij 😅 of ik moet er idd wat meer tijd en geduld insteken, vind het echt een mooie game maar oh zo moeilijk 🙈

Mijn eerste plan was in Limgrave te blijven zoals velen aanraden maar als er meerdere vijanden me langs alle kanten aanvallen ist vaak al gedaan met mij 😅 of ik moet er idd wat meer tijd en geduld insteken, vind het echt een mooie game maar oh zo moeilijk 🙈
In zo'n situaties kan je best altijd eerst even weglopen en proberen ze 1 voor 1 aan te pakken, de moeilijkste vijanden in dit spel zijn gewoon groepen 🙃 .

Over die moeilijkheid, ik vind dat dat eigenlijk goed meevalt al ben ik natuurlijk ook al belachelijk veel dood gegaan. Met de controls was ik snel weg maar je moet zeker een soort behendigheid aanleren.

Meestal sterf ik omdat de vijanden teveel boven mijn level zijn ofwel door aanvalsfouten of situaties die ik verkeerd inschat. Het voelt nooit 'oneerlijk' aan. Fouten worden snel afgestraft en de leercurve is steil maar tot nu toe vind ik dat nog wel iets hebben.
Ben totaal mee met de Elden Ring hype :crazy:.

@utred om die quest te volgen om die katana te krijgen, moet je toch al vrij ver zitten he? Ik heb eerst die draak gedaan. Dan 1 invader afgemaakt, dan hem mij laten oproepen, maar daarna, dat stuk van de map heb ik nog niet. Binnenkort verder doen dan. Dat zwaard is de moeite zeker?

Na Raya Lucaria is het een logische progressie om naar daar te gaan (met misschien eerst nog Caria Manor), dus je kan dat nu gaan doen als je wil. De meeste mensen doen eerst Caelid denk ik, dan kan je die lift gebruiken. Maar er is een andere manier om direct naar altus plateau te gaan. Ik heb het per ongeluk zo gedaan en dacht dat het de bedoeling was :p

Die katana vind ik iets beter dan de uchi die je nu hebt, maar het verschil is zeker niet gigantisch. Je kan perfect het hele spel uitspelen met de uchi ook.
Goh, ken al die namen niet, maar ik veronderstel dat het links van boven op de map is waar ik gewoon verder ga?

Ik dacht dat ik na Raya Lucaria naar The capital moest maar geraak niet voorbij Draconic Tree Sentinel. Heb de indruk dat dit misschien te vroeg is? Ik ben lvl 40 at the moment.

Ik dacht dat ik na Raya Lucaria naar The capital moest maar geraak niet voorbij Draconic Tree Sentinel. Heb de indruk dat dit misschien te vroeg is? Ik ben lvl 40 at the moment.
Als je Caelid nog niet hebt gedaan, zou ik eerst een omwegje naar daar doen. Level 40 voor de draconic tree sentinel is niet onmogelijk, maar wel zeer ambitieus!
Iemand een deftig early game zwaard? Of best gewoon mijn confessor starter sword beginnen upgraden?
Hangt ervan af welke richting je uit wil gaan. De bloodhound fang is een fantastisch wapen dat je heel vroeg kan vinden.

Hangt ervan af welke richting je uit wil gaan. De bloodhound fang is een fantastisch wapen dat je heel vroeg kan vinden.
Dacht eerder one handed om te combineren met shield en allicht eentje dat STR based is.
Had ook een flail gevonden maar heb er te veel DEX voor nodig.

Dacht eerder one handed om te combineren met shield en allicht eentje dat STR based is.
Had ook een flail gevonden maar heb er te veel DEX voor nodig.
De flail uit die chest early game? Aan die gate in limgrave met die giant? Heb ook even getwijfeld om daarvoor te gaan maar daarvoor moet je idd te veel DEX opgeven.

In het begin vooral ook veel je paard gebruiken om snel aan te vallen en weg te lopen tegen meerdere enemies. Dan kan je er steeds eentje uitpikken en wordt je zelden geraakt. Zeker als mage kom ik zelden van mijn paard in de open wereld.

De flail uit die chest early game? Aan die gate in limgrave met die giant? Heb ook even getwijfeld om daarvoor te gaan maar daarvoor moet je idd te veel DEX opgeven.
Jep die.
Heb een tijdje in dat kamp zitten farmen voor brass shield maar zonder succes. Dan maar verder in full starter kit!
Ook nog eens opzoeken of en hoe ik mijn heal (?) skill kan gebruiken.

Na lang twijfelen het toch een kans gegeven, de moeilijkheidsgraad hield me wat tegen maar de setting sprak me enorm aan.
And guess what…na enkele uren ben ik zo gefrustreerd geraakt 😅 ben maar een casual gamer en dees is echt…ja jammer, ik zit meer te button bashen op momenten, zodra een enemy niet op een mens lijkt ist ‘you died’…heb dan maar even een guid gevolgd voor snel ‘overpowered’ te worden als astroleger zodat het me wat aangenamer zou aanvoelen maar zelfs dees lukt gewoon niet, ik loop ofwel verloren of ik leg weer ergens het loodje 😅 zijn er toevallig nog tips voor een (blijkbare) noob als mij? Anders ben ik genoodzaakt de game te koop aan te bieden wat ik best wel jammer zou vinden
Ik ben ook nieuw in de reeks en heb het ook soms moeilijk. Wel lukt het al een pak beter dan in het begin.
Het is geen Assassins creed game uiteraard waar je gewoon alles aankan als je min of meer de juiste level hebt.
Als je even niet oppast kan je hier gekilled worden door 2 gewone NPC's wat soms heel frustrerend werkt.
Mijn tips als beginner:
1) als je voelt dat je te lang doet om gewone NPC's te killen ga je best even verder naar een andere zone met NPC's die je wel aankan.
2) Probeer uw enemy te begrijpen en kijk welke attacks hij doet. Ik verken veel op mijn mount en zie dan welke attacks ze hebben.
3) In het beging heb ik veel stealth gespeeld in kampen om zo toch wat vertrouwen te krijgen en runes.
4) Ik ben redelijk snel naar lvl 30 gegaan zodat alle NPC's wel haalbaar waren.
5) Ik heb in het begin alles van Limgrave gedaan om zo gemakkelijk te kunnen levelen
6) het belangrijkste van allemaal.... HEB GEDULD... :) ...
Als je gefrustreerd geraakt zoek je iets anders om te doen zodat je het spel kan leren en begrijpen.

Hopelijk ben je iets met de tips. Soms is het leuk om te horen dat een andere beginner (zoals ik) toch een manier kan vinden om door het spel heen te geraken en er ook van kan genieten. :)

5) Ik heb in het begin alles van Limgrave gedaan om zo gemakkelijk te kunnen levelen
Vind ik persoonlijk een moeilijkere in de open world van Elden Ring. Is me nog niet volledig duidelijk hoe groot Limgrave eigenlijk is en wat ik er nog allemaal kan doen en zoeken en wanneer ik best verder ga + naar waar...

Vind ik persoonlijk een moeilijkere in de open world van Elden Ring. Is me nog niet volledig duidelijk hoe groot Limgrave eigenlijk is en wat ik er nog allemaal kan doen en zoeken en wanneer ik best verder ga + naar waar...
Is nochtans vrij straight forward. Ge start op punt A en meteen sturen ze u story wise naar punt B, waar 80% wrs tegen een muur loopt. Op dat moment hebt ge nog niks van de wereld gezien en lijkt het me logisch gewoon een stapje terug te doen en wat te gaan verkennen. Je gaat zo ver je zelf wilt... merk je in eens ohw dit is hier in eens veel te hard, dan ben je vast te ver gelopen, keer gewoon beetje terug en ga naar een andere plaats op de map waar je nog niet geweest bent. Denk je na 20 lvl's hmm mss kan ik die boss van punt B nu wel aan. Ga dan eens terug om te proberen, lukt het niet explore nog wat of probeer de boss nog een paar keer... Lukt het wel progress naar punt C en D tot je weer denkt, hmm mss eerst nog wat exploren in dit nieuwe gebied. Tis echt geen rocket science tbh.

Is nochtans vrij straight forward. Ge start op punt A en meteen sturen ze u story wise naar punt B, waar 80% wrs tegen een muur loopt. Op dat moment hebt ge nog niks van de wereld gezien en lijkt het me logisch gewoon een stapje terug te doen en wat te gaan verkennen. Je gaat zo ver je zelf wilt... merk je in eens ohw dit is hier in eens veel te hard, dan ben je vast te ver gelopen, keer gewoon beetje terug en ga naar een andere plaats op de map waar je nog niet geweest bent. Denk je na 20 lvl's hmm mss kan ik die boss van punt B nu wel aan. Ga dan eens terug om te proberen, lukt het niet explore nog wat of probeer de boss nog een paar keer... Lukt het wel progress naar punt C en D tot je weer denkt, hmm mss eerst nog wat exploren in dit nieuwe gebied. Tis echt geen rocket science tbh.
Inderdaad, zo bekijk ik het ook.
Als ik vast liep ging ik beetje terug en ging ik links en rechts verkennen.
Op die manier had ik plots heel meeste van Limgrave gedaan en was ik ineens lvl 30.
Ik begon dan ook een mechanisme te zoeken om de pictgrammen op de map te gebruiken.
Deze zijn veel handiger dan de meeste denken volgens mij.
Op deze manier krijg je een beetje meer grip op het spel en leg je voor jezelf een aantal doelen op. Want laat ons eerlijk zijn dat er niet veel leidraad zit in de open world van Elden Ring :-) .

True. Ben ik nu ook aan het doen. Al is het voor een casual dan ook weer minder duidelijk of een enemy te moeilijk is/je level te laag, of je zelf gewoon suckt 😄.
En bij de Souls games had ik vaak de indruk dat je maar één of twee richtingen uit kon.

Ik ga toch eens een site raadplegen waar ik kan zien wat er nog allemaal te ontdekken valt. Wel eerst zelf ontdekken natuurlijk, maar na verloop van tijd me even laten gidsen.

Ik ga eens vaker een noob vraag proberen stellen, want ik heb soms het gevoel dat ik maar 1/3 van de game écht snap :unsure:

Soms na het verslaan van een vijand worden mijn flasks weer aangevuld (met zo een rode gloed). Zit daar een systeem achter wanneer dat gebeurt of is dat random?

Ik ga eens vaker een noob vraag proberen stellen, want ik heb soms het gevoel dat ik maar 1/3 van de game écht snap :unsure:

Soms na het verslaan van een vijand worden mijn flasks weer aangevuld (met zo een rode gloed). Zit daar een systeem achter wanneer dat gebeurt of is dat random?
Als je een hele groep mobs op dezelfde locatie verslaat (meestal in de open world), worden je flasks deels aangevuld.
DIt hebben de designers gedaan om niet steeds afhankelijk te moeten zijn van graces. In de open wereld zit je namelijk vaak heel ver weg van een grace en zit je al snel zonder flasks.

Terug
Bovenaan