Elden Ring

Elden Ring

Enkele uren als mage gespeeld en vind het maar niets, ik ga terug naar m'n tank build.
Ooit probeer ik wel eens zo'n dex bleed build uit maar heb er de goeie wapens nog niet voor.

2 uur begin areas zitten farmen voor smith stones 1 geen enkele dropt snap er geen bal van
Smithing stones worden niet gedropt door vijanden. Tip: stenen vind je veel in mijnen.

Had wat minder zin in verkennen dus Liurnia gelaten voor wat het is en vandaag doorheen de Raya Lucaria Academy gespeeld.
Mooie setting maar een beetje een anticlimax voor mij. Ik ben er veel sneller door gegaan dan Stormveil Castle en de bazen waren nogal zwak, een poging voor de wolf en twee voor Rennala. Had meer moeite met die ridder vlak voor Rennala dan met haar zelf, hoewel de gimmick bij Rennala nog wel tof was.

@NDEFCB Het was Guardian Golem die ik gemist had. Die zat nog goed verstopt, ergens in een grot in een ravijn. Ik moest blijkbaar nog twee andere bazen, heb ze nu allemaal in Limgrave gedaan.

Daarstraks dieje wolf afgemaakt. 2de try en bingo. Ik moet wel zeggen, als je zo'n spirit oproept, dat doet toch veel. Soms draait een baas volledig zijn rug naar u om zich op uw spirits te focussen, ja, dan is het al bijna cheaten 😜.

2 uur begin areas zitten farmen voor smith stones 1 geen enkele dropt snap er geen bal van

Enige die ik ooit smithing stones heb zien droppen zijn gargoyles in de optionele tombes. Die stones vind je door te exploren. In mijnen vooral maar ook bij die beelden waar een ventje op een stoel zit.

Wat is de reden? Wou net ook eens beginnen aan een mage 😄
Ik ben dit weekend aan een nieuwe playthrough als mage begonnen, en ik moet zeggen, voor mij persoonlijk, ik mis de actie van melee combat een beetje. Ik kan van een veilige afstand quasi alle mobs en bosses kapot maken met die magic.

Ik ben dit weekend aan een nieuwe playthrough als mage begonnen, en ik moet zeggen, voor mij persoonlijk, ik mis de actie van melee combat een beetje. Ik kan van een veilige afstand quasi alle mobs en bosses kapot maken met die magic.
Dat snap ik. Vooral early game ziet magic er wat Harry Potter-achtig uit imo. Wat rondzwieren met uw staff en bolts schieten.
Hoop daar voorbij te kunnen om later wat zottere dingen te kunnen doen

Juist renalla gekilled. Ik vraag me nu af, zou ik rebirth doen of niet. Dit is mijn voorlopige build
17f87cf77c735-screenshotUrl.jpg

Ik vecht graag met mijn katana, dus voorlopig gewoon zo houden maar denk ik?

Juist renalla gekilled. Ik vraag me nu af, zou ik rebirth doen of niet. Dit is mijn voorlopige build

Goh rebirth is nuttig als ge echt iets heel concreet in gedachten hebt van build. Ik zou nog niet rebirthen nu, maar ik zou wel een beetje meer beginnen investeren in dexterity als je graag met katana's vecht. Ik zou ook sowieso pas rebirthen als je minstens enkele larval tears hebt. Elke rebirth kost zo een tear.

Build is wel beetje all over the pace, zeker omdat Katana = DEX is en dat is ver je laagste stat. Je kan voorlopig nog wat verder doen eh en zien hoe het gaat. Ik zelf heb meteen rebirth gedaan, maar dat was omdat ik ook echt compleet iets anders ben gaan doen.

Build is wel beetje all over the pace, zeker omdat Katana = DEX is en dat is ver je laagste stat. Je kan voorlopig nog wat verder doen eh en zien hoe het gaat. Ik zelf heb meteen rebirth gedaan, maar dat was omdat ik ook echt compleet iets anders ben gaan doen.
Mja ik weet het, maar de Katana die ik gebruik had intelligence en Faith nodig, daarmee. Beetje daarop gericht. Maar ik ga nu meer op Dex en kracht focussen. Voorlopig gewoon zo verder doen zoals @Tibokio zei. Kan nog altijd achteraf rebirth doen 🙂.

Wat is de reden? Wou net ook eens beginnen aan een mage 😄
Zoals @Tibokio zegt, de mage speelstijl tegen gewone enemies is niet zo versatiel. Je spamt gewoon je magic attack en dat is het. Tegen bosses is het ofwel OP ofwel heel irritant om als mage te spelen imo.

Ik hou wel van de dodge+shield+sword speelstijl, zowel tegen bosses als gewone mobs, enkel tegen draken doet de camera wat lastig.

In hoeverre is Elden Ring te vergelijken met de Souls reeks?

't Is te zeggen, ik heb mij nog nooit aan gelijk welke Dark Souls game gewaagd. Sekiro ook niet gespeeld. Maar deze spreekt me wel heel sterk aan.

In hoeverre is Elden Ring te vergelijken met de Souls reeks?

't Is te zeggen, ik heb mij nog nooit aan gelijk welke Dark Souls game gewaagd. Sekiro ook niet gespeeld. Maar deze spreekt me wel heel sterk aan.
Ik vind het moeilijk in te schatten hoe leuk je het gaat vinden als je nog geen souls hebt gespeeld. De sfeer en speelstijl is natuurlijk op en top souls, met vele quality of life verbeteringen. Ze hebben de beste punten uit hun vorige games gepakt en hier gebundeld.

Dingen waar je mee moet kunnen leven als je je gaat wagen aan een souls game: geen quest log, je moet zelf onthouden met wie je gepraat hebt en wat je moet doen. Geen begeleiding vanuit de HUD, je moet je eigen weg vinden, je wordt wel begeleid richting de hoofddoelen in het spel door de grace points. Je moet je aanpassen aan nieuwe bosses: moveset ontdekken, leren anticiperen. En zo wrs nog wat enkele dingen die ik vergeet te zeggen.

Ik vind de souls games in elk geval wel altijd toppers en Elden Ring is in mijn ogen het grote magnum opus. Je kan eindeloos verkennen en verdwalen in de wereld. Alles is zo uniek. Maar het is en blijft een zeer moeilijk spel in vergelijking met andere RPG's. Je moet kunnen leven met telkens opnieuw te sterven en blijven volhouden.

Terug
Bovenaan