Elden Ring

Elden Ring

Ben nu lvl 22, en zit toch wat te struggelen. Margit is nog way too overpowered. Momenteel enkel die
beastmaster
en
tree sentinel
down, maar margit 3-hit me altijd, lol. Speel ook met een heavy sword, redelijk traag maar veel dmg. Tot nu toe lvl ik strength en vigor. Van plan om daarna over te stappen naar faith icm magic. Iedereen zegt dat limgrave zo uitgebreid is maar ik loop nu momenteel wat toertjes, lol. Is het mogelijk om de andere gebieden te verkennen om daarna terug te komen naar Margit?
Ik zou persoonlijk eerst wat oefenen in limgrave en weeping peninsula op de mini-bosses. Heb ik ook gedaan en het meeste is nu een walk in the park geweest hier, ben net voorbij raya lucaria academy.

It's your playground :)

Ik volg deze guide om wat te zien waar ik moet zijn:

Volgens deze guide kan je in principe wel volgende sectoren doen voor Margit/Stormveil castle

Limgrave, Stormhill & Weeping Peninsula
Hmm, ik ben nog maar lvl40, volgens dat ding zou ik nog maar pas in Liurnia beginnen. Ik grind wel héél weinig en meestal wnnr ik sterf loop ik ook nie terug achter mijn runes :D. Mijn wapen is wel +9

Hmm, ik ben nog maar lvl40, volgens dat ding zou ik nog maar pas in Liurnia beginnen. Ik grind wel héél weinig en meestal wnnr ik sterf loop ik ook nie terug achter mijn runes :D. Mijn wapen is wel +9
Ja zo nauwgezet volg ik die levels niet hoor, ik volg enkel de volgorde van de regio's.
Ik ben lvl 45 denk ik en begin nu aan Liurnia.

Ben nu lvl 22, en zit toch wat te struggelen. Margit is nog way too overpowered. Momenteel enkel die
beastmaster
en
tree sentinel
down, maar margit 3-hit me altijd, lol. Speel ook met een heavy sword, redelijk traag maar veel dmg. Tot nu toe lvl ik strength en vigor. Van plan om daarna over te stappen naar faith icm magic. Iedereen zegt dat limgrave zo uitgebreid is maar ik loop nu momenteel wat toertjes, lol. Is het mogelijk om de andere gebieden te verkennen om daarna terug te komen naar Margit?
Je doet wat je wil uiteindelijk. Ik heb Margit bv op LVL 23 gekilled, maar dat is geen must. Je kan inderdaad Limgrave eerst clearen maar als je denkt daar mee rond te zijn ga je gewoon naar East Limgrave/Mistwood. In de regio zitten niet super veel bosses, maar wel heel wat interessante tools, je kan nog een beetje levelen als je dat wilt ook.

Zelf heb ik dit gedaan: West Limgrave (lvl 15) -> Stormhill (lvl20) -> Margit (lvl23) -> West Limgrave (opnieuw) (lvl 28) -> East Limgrave/Mistwood (lvl30) -> Weeping (lvl34) -> Stromveil castle (lvl37) -> 2de boss (lvl 40). De levels zijn ongeveer, juist Margit weet ik nog exact dat ik 23 was.

Uw wapen is dan geuupgrade met gewone smithing stones vermoed ik ?

Ik ben nu al 15u hetzelfde wapen aan het gebruiken, die bloodhound fang is nu +2.
Ik vraag me af of ik niet beter een gewoon wapen ook +8 of +9 maak maar heb altijd teveel schrik dat het not worth is :D

Ik ben nu al 15u hetzelfde wapen aan het gebruiken, die bloodhound fang is nu +2.
Ik vraag me af of ik niet beter een gewoon wapen ook +8 of +9 maak maar heb altijd teveel schrik dat het not worth is :D
Verschil is dat de bloodhound fang maar tot +10 gaat, terwijl een gewone longsword tot +25. Jouw +2 zal ongeveer overeen komen met zijn +9.
Alle +3 zal correcter zijn.

Ja zoals hier al gezegd, ik gebruik gewoon die twinblades, ma ik denk dat ik die bloodhound fang ook eens ga upgraden, is op zich ook wel een cool wapen, ik heb eigenlijk niet zoveel fomo over wapens vroeg upgraden :D.

Is er ergens een spoiler free map van wat je allemaal moet doen in elke regio? Dus gwn punten waar je best is kan zien zonder dat ze zeggen wat er te zien is?

Is er ergens een spoiler free map van wat je allemaal moet doen in elke regio? Dus gwn punten waar je best is kan zien zonder dat ze zeggen wat er te zien is?
Op zich is er een interactieve map, met iconen, zolang je er niet op klikt weet je niet echt wat er is... buiten dat je wel gaat zien waar je wapens kan vinden, of spells, maar zolang je er niet op klikt weet je wel niet welke.. idem voor bosses, je ziet dat er een boss of cave is, maar niet wat.

Je kiest ook zelf wat je wil zien op de map via de legende.

ondertussen terug begonnen na horizon forbidden west te completen.
ongeveer 9u ver en ben wat rondjes aan het lopen in de begin area.
paar mini-bosses en veel areas al verkent waar ik precies nog niet moet zijn.
lvl 26 ofzo.

ik vind maar geen Armor en wapen waar ik mij aan kan committen.
als 'hero' begonnen en uiteindelijk speel ik nog steeds met die axe+2. die hakt de meeste makkelijk kapot, maar is mij net iets te traag.
suggesties voor een beter wapen en armor?

Ik heb in het begin veel Bloodhound Fang gebruikt. Is trager dan axe maar wel veel damage en leuke ash of war. Nu gebruik ik graag Great Epee, is redelijk gemakkelijk om bazen mee te staggeren maar toch nog altijd snel. Als ik die twee wapens niet had zou ik nog vaak broadsword gebruiken, heeft nog deftige range, goede schade en is redelijk snel.

Voor armor gebruik ik hetgene dat je kan kopen in Roundtable hold. Heb de indruk dat armor zeker helpt maar niet 100% noodzakelijk is. Voor mijn gevecht met Crucible Knight maakte het niet veel uit of ik volledig decked out was of in mijn blootje rondliep, in 2 hits was ik er toch aan.

Heb net de dingen gedaan die ervoor zorgen dat ik smithing stones kan kopen. Je vindt er wel veel in de wereld, maar heb liever toch een oneindige supply. :biglaugh: Ik heb tot nu toe meerdere wapens tot +1 en +2 kunnen upgraden en eentje tot +6 zonder er te moeten kopen. Die mines liggen er vol mee!

Deze vorige week ook gekocht, wat een dijk van een spel :love:
Ondertussen een 20tal uur erin gepompt en een beetje goodwill opgebruikt bij de vrouw :unsure:
Gisteren Rennala neergelegd, ben nu level 48 denk ik. Godrick heeft me 30+ deaths gekost maar deze ging veel vlotter, ook omdat ik wat underleveled was voor Godrick.
Gebruik Bloodhound Fang maar denk dat ik ga respeccen en een bleed orientied build ga nemen.

Gebruik nog altijd mijn longsword. Zijn die ashes of war op de wapens de moeite? Heb ze nog nooit gebruikt.

Dieje draak onder Stormveil Castle, wat een miserie is dat seg..
Als je focust op de baas en je probeert te dodgen, dan zie je gewoon niet waar je loopt doordat het zo'n kleine kamer is en blijf je dan af en toe ergens vaststeken en als die draak dan boven op u zit weet je gewoon totaal niet waar je bent.

Al een dik uur op bezig, maar verder dan 25% heb ik hem nog niet gekregen.
Die is moeilijker dan Godrick..

Dieje draak onder Stormveil Castle, wat een miserie is dat seg..
Als je focust op de baas en je probeert te dodgen, dan zie je gewoon niet waar je loopt doordat het zo'n kleine kamer is en blijf je dan af en toe ergens vaststeken en als die draak dan boven op u zit weet je gewoon totaal niet waar je bent.

Al een dik uur op bezig, maar verder dan 25% heb ik hem nog niet gekregen.
Die is moeilijker dan Godrick..
Nope, gevecht is eerder tegen de camera dan de tegenstander :D

Op zich is er een interactieve map, met iconen, zolang je er niet op klikt weet je niet echt wat er is... buiten dat je wel gaat zien waar je wapens kan vinden, of spells, maar zolang je er niet op klikt weet je wel niet welke.. idem voor bosses, je ziet dat er een boss of cave is, maar niet wat.

Je kiest ook zelf wat je wil zien op de map via de legende.
Deze map is iets overzichtelijker imo. https://mapgenie.io/elden-ring/maps/the-lands-between

Ik ben na 40u played opnieuw begonnen met een nieuwe build, lol.

Véél leuker nu, en de build die ik heb is een bandit, dex/bleed build en de 2 daggers die ik gebruik kan je al vinden 5 minuten na een nieuw spel te starten.

Ben nu terug level 40 ofzo en de eerste 2 grote bazen gingen vrij vlot. Heb wel héél Limgrave verkent en zo goed als alle mini bosses gedaan.

Dus wie dat het niet lukt om voorbij een grote baas te geraken. Gewoon wat verkennen, paar mini bosses doen, runes farmen en dan na een paar levels terugkomen :)

vandaag , margit na veel sterven en ook dankzij roedel geest wolven , tree sentinel , the mariner ( skelet in bootje ) ofzo gedaan en wat rondverkent.
begin te zien waarom het aanspreekt , de voldoening na een kill is groot

Ik ben na 40u played opnieuw begonnen met een nieuwe build, lol.

Véél leuker nu, en de build die ik heb is een bandit, dex/bleed build en de 2 daggers die ik gebruik kan je al vinden 5 minuten na een nieuw spel te starten.

Ben nu terug level 40 ofzo en de eerste 2 grote bazen gingen vrij vlot. Heb wel héél Limgrave verkent en zo goed als alle mini bosses gedaan.

Dus wie dat het niet lukt om voorbij een grote baas te geraken. Gewoon wat verkennen, paar mini bosses doen, runes farmen en dan na een paar levels terugkomen :)
Waarom niet gewoon gerespeced?

Terug
Bovenaan