Elden Ring

Elden Ring

Deze vorige week ook gekocht, wat een dijk van een spel :love:
Ondertussen een 20tal uur erin gepompt en een beetje goodwill opgebruikt bij de vrouw :unsure:
Gisteren Rennala neergelegd, ben nu level 48 denk ik. Godrick heeft me 30+ deaths gekost maar deze ging veel vlotter, ook omdat ik wat underleveled was voor Godrick.
Gebruik Bloodhound Fang maar denk dat ik ga respeccen en een bleed orientied build ga nemen.
Ongeveer hetzelfde hier, zwaar underleveled en veel afgezien bij Godrick - maar Rennala ging vrij vlotjes.
Ook Caria Manor viel gisteren goed mee na al die magic onslaught in de Academy. Zeer cool level ook.
Ben wel een lager level level dan jij, rond de 45 denk ik.

En iedereen hier respect naar een bleed build ofwat?
Ik blijf bij mijn Claymore +10 en Incantation combo's :unsure:

En hier zit ik dan, te denken waarom gaat dit spel niet vooruit xD

Maar ik speel ER te veel als de vorige Souls games denk ik, achter elke hoek kan een mooi item liggen!! In deze wereld is dat echt fuck up veel uren zoeken xD
Klopt nochtans wel.
De echte goeie dingen (los van boss-rewards) zitten vaak toch ver verstopt in sidequests of verdoken hoekjes.
Heb zo al eens per ongeluk een verborgen pad gevonden, waar ik in een afgrond viel. Maar blijkbaar was een klein stukje van de afgrond een geheim pad... had ik nooit gevonden als ik daar niet per ongeluk was in gevallen :-)

Wat een prachtig spel is dit toch. Lang geleden dat ik nog zoveel zin heb om te gamen. Het maakt me echt blij dat er nog developers zijn die de visie hebben om zoiets te kunnen maken.

Gisteren dan eindelijk een Godrick gaan verslaan, 1 keer op warmen en 1 keer kapot maken. Vond hem inderdaad veel zwakker dan Margit. Moet wel zeggen, hoe nice is dat kasteel man! Heb er zeker 3/4 uur in vertoeft om ook hier weer elke hoekje te ontdekken en hell was it worth it. Level design van dat kasteel is zo sterk, niet normaal. En het moment dat je nadien terug buiten komt en die open wereld weer ziet bloeien, epic!
Als je goed zoekt vind je hier zelf een extra mini boss heel diep onder het kasteel met mooie rewards! (ook onderdeel van een hidden quest)

Ik merk van mezelf toch dat ik die kleinere generischere dungeons meer begin te skippen, allez skippen is veel gezegd. Ik rush er tegenwoordig meer door om de bossroom deur te openen en de boss te killen ipv alles te zoeken en elke mob te killen.

Gisteren dan eindelijk een Godrick verslagen, 1 keer op warmen en 1 keer kapot maken. Vond hem inderdaad veel zwakker dan Margit. Moet wel zeggen, hoe nice is dat kasteel man! Heb er zeker 3/4 uur in vertoeft om ook hier weer elke hoekje te ontdekken en hell was it worth it.

Als je goed zoekt vind je hier zelf een extra mini boss heel diep onder het kasteel met mooie rewards! (ook onderdeel van een hidden quest)
Ik werd echt claustrofobisch van dat kasteel, vond mijn weg er niet in en was blij dat ik eruit was :D
Wel prachtig leveldesign , dat zeker.

Ja, dat kasteel gaf me echt Dark Souls 1 vibes, wat voor mij nog steeds het beste level design was, hoe alles naar alles leidde en de vele geheime wegen.

Vind de open wereld hier soms wat jammer, maar heb een absolute hekel aan open world games wegens het teveel verkennen en te weinig doen. Tot hiertoe valt dat nog wel mee in Elden ring.

Ik werd echt claustrofobisch van dat kasteel, vond mijn weg er niet in en was blij dat ik eruit was :D
Wel prachtig leveldesign , dat zeker.
Had ik in het begin ook, als ik zo ergens begin heb ik altijd kort een stres momentje van fuck, waar begin ik... Maar door er net zo lang in te blijven ken ik dat kasteel nu gewoon als mijn broekzak vanbuiten en nu vind ik het echt een geweldige plaats om door te gaan. Hoe alles met elkaar verbonden is en hoe je afhankelijk van je invalshoek dingen kunt sneaken of omgekeerd head on aanvangen vind ik echt enorm geslaagd.

Ja, dat kasteel gaf me echt Dark Souls 1 vibes, wat voor mij nog steeds het beste level design was, hoe alles naar alles leidde en de vele geheime wegen.
Dat is exact wat ik een half uur terug tegen iemand op Messenger zei. Dat kasteel gaf mij heel zware DS1 flashbacks qua level design. Je kan meerdere richtingen uit overal maar alles verbind met elkaar, love it!.

Edit: Wat je zegt over open world games, dat heb ik dus ook in bijna elke open world game. Er zijn maar een hand vol open world games waarvan ik denk, dit is het, jullie hebben de code gekraakt. Elden Ring is daar wel één van voor mij, als ook BoTW, Oblivion, WoW, Witcher 3.

Ik merk van mezelf toch dat ik die kleinere generischere dungeons meer begin te skippen, allez skippen is veel gezegd. Ik rush er tegenwoordig meer door om de bossroom deur te openen en de boss te killen ipv alles te zoeken en elke mob te killen.
Het is goed dat deze zeer kort zijn, ik ga er ook gewoon door voor de Boss rewards en de boss fights zelf.

Nog steeds enorm tevreden van mn faith build,

Naah, heel tevreden met mn faith build :)
Ik zie mezelf end game zelf meer over gaan naar een melee mage. Ben nu wat aan het afwisselen met bleed en gewoon quality, maar het is zelf geen bleed build met katana's, maar gewoon twinblades met bloody slash en de blood infusion op. Kvind magic altijd wel eens leuk, maar zo een hele game casten steekt mij snel tegen en is zeker als ge veel explored soms wat saai. Dus ik denk dat ik eerder naar de end game eens ga kijken of ik wil overgaan op een mage met een INT scaling zwaard en die melee spells.

Ik zie mezelf end game zelf meer over gaan naar een melee mage. Ben nu wat aan het afwisselen met bleed en gewoon quality, maar het is zelf geen bleed build met katana's, maar gewoon twinblades met bloody slash en de blood infusion op. Kvind magic altijd wel eens leuk, maar zo een hele game casten steekt mij snel tegen en is zeker als ge veel explored soms wat saai. Dus ik denk dat ik eerder naar de end game eens ga kijken of ik wil overgaan op een mage met een INT scaling zwaard en die melee spells.
Kan beetje both worlds doen nu, heel content, winged scythe is e zalig wapen, zeker die ashes of war er op. En sommige van de fire spells zijn te cool om nie te gebruiken

Ik ga wanneer het voor het eerst kan even respeccen naar een Battlemage build, ik vermoed dat dit eerder Sorcery based is of is dit ook mogelijk met Faith ? Ik heb namelijk een vrij cool wapen gevonden die met INT scalet dus ik vermoed dat ik daarvoor enkel Sorceries kan gebruiken.

Als ik een comment mag geven op die open world, dat is nu eens het eerste wat Elden Ring zo immens goed doet, geen enkele plaats voelt aan als diegene ervoor, als je ooit Assassins Creed hebt gespeeld dan weet je wat ik bedoel, daar ga je naar een nieuwe plaats die gewoon een copy paste is van de vorige. Hier is er telkens iets nieuw te ontdekken die onvoorspelbaar is.

Yeah het open world gegeven is langs ene kant het beste dat het genre al ooit te bieden heeft gehad. Maar langs andere kant staat het ook wat tegenstrijdig met de meaty harde "semi realistische" combat die je kan ervaren te voet. Het mist wat gewicht en risico.

Sinds ik het Broadsword gevonden heb kan ik eigenlijk elke mob op de map aan zonder veel problemen. Ik ben precies gewoon spastisch het gras aan het maaien. Het ziet er niet uit. Had to.

Torrent word je ook zo simpel en ceremonieloos gegeven zonder echt veel beperkingen. Maakt het verkennen op de overworld ietwat te luchtig/vanzelfsprekend? Tijdens de openinguurtjes direct te voet naar het strand getrokken en dat gevoel van spanning en gevaar was immens. Ik had het wel ok gevonden moest je wat later de teugels hebben gekregen :p

Argwanend als ik ben het tutorial level natuurlijk geskipped. Na het strand vrijwel direct oost getrokken denkende dat er wel een limiet ging zijn op deze "open world". Mannekes ge had me moeten zien springen in die moerassen. En holy shit nog nooit zo lang als Deprived met een half blote kont gelopen.

Ook weer enorm veel bonfires, niet zo erg als DS3 maar het scheelt toch niet veel. Craften is bijzaak, het helpt een beetje maar was dat nu nodig? Eh, it's alright i guess. Nauwelijks 20tal uurtjes ver en geen idee hoeveel hoofdbazen ik al heb verslaan? Ik vermoed 1 of 2. Snails pace hier en nog steeds volledig blind. Handvol keer de stotter issues gehad op PC, gelukkig nooit in combat.

Zoals in elke Souls game groeit mijn personage weer uit in een Strength beestje met heel klein beetje utility. Weapon arts zijn wel serieus de shit.

Al dat nitpicken hierboven gelaten, nu al GOTY, ez. Wat een prachtig gerealiseerde wereld.

Ik ben na 10-12u zodanig overleveled dat bijna niks in Limgrave nog veel indruk maakt, dus was ik voor de lol eens zo ver mogelijk naar het noorden gegaan, tot ik heel ver in het grijs op de map zat en eens wilde testen hoe moeilijk de basisvijanden daar waren.

giphy.webp

Liurna of The Lakes is bij mij opeens een serieuze verhoging in moeilijkheidsgraad, wat daar ronddwaalt in die swamps is veel moeilijker dan Limgrave & Weeping Peninsula.

Dat die open world makkelijker is lijkt mij persoonlijk wel de bedoeling te zijn. De open world is meer het exploration gegeven met hier en daar een open world boss. Voor de rest reis je de wereld af op zoek naar stuf die je main goal (Elden Lord worden) vermakkelijkt. De echt uitdaging gaat altijd komen van de kastelen etc. Daar komt je meer in dat close combat gegeven zoals de oude Souls games, met beperktere ontsnap opties en meer sterkere vijanden op korte tijd. Ik zie dit een beetje als een MMO met momenten, je gaat van regio naar regio om te levelen tot je sterk genoeg ben voor de volgende " Dungeon / Raid " het spel heeft meer dan genoeg uitdaging, wacht maar end game. Ik vind de exploration delen die inderdaad iets rustiger en makkelijker zijn net logisch en aangenaam. Ik ben nu net klaar met het eerste grote kasteel en heb daar heel wat tijd in gestoken en kijk nu wel uit om terug rustig wat rond te tjollen op mijn paardje :p

Kan je eigenlijk eindeloos verkennen? Heb margit nog niet gedaan, maar richting Caelid stompte ik op zo een muur/stenen in vuur? Daar kon ik niet verder.

Terug
Bovenaan