Elden Ring

Elden Ring

Toch weer heel wat vooruitgang gemaakt vandaag. Ik kan maar niet een vaste set armor/wapens kiezen om permanent mee te spelen, dus ben heel inefficiënt een hele boel wapens aan het upgraden. Al die somber smithing stones..

Ik ga eindelijk na 30 uur naar het kasteel 😂
Ge zou dan denken, amai die kerel heeft goe geleveld!! Nope... lvl35 it is, wel elke merchant leeg gekocht ge weet nooit dak respec naar mage of iets anders... Denk niet dat ik nog iets kan doen in die eerste 4 regio's denk da elke mini boss en cave der aan is. Dus time to move on nu.

Ik ga eindelijk na 30 uur naar het kasteel 😂
Ge zou dan denken, amai die kerel heeft goe geleveld!! Nope... lvl35 it is, wel elke merchant leeg gekocht ge weet nooit dak respec naar mage of iets anders... Denk niet dat ik nog iets kan doen in die eerste 4 regio's denk da elke mini boss en cave der aan is. Dus time to move on nu.
Hehe , ik zit na 20 uur aan lvl 39, ik gebruik wel echt maar 1 wapen tot nu toe en zit met massa's smithing stones.

Ik wou op mijn eerste playthrough niks opzoeken maar dat botst een beetje met het feit dat ik zoveel mogelijk wil gedaan hebben. Gisteren Morne Castle gedaan en de questline erbij, toch eventjes achteraf gekeken of ik niks verkeerd gedaan had ermee omwille van de uitkomst.

Denk dat ik een twintigtal bazen verslagen heb in Limgrave en Weeping Peninsula, ik hoop dat dat ze zo allemaal ongeveer zijn. Enkel Flying Dragon Agheel laat ik voorlopig voor wat het is, die was te moeilijk.

Straks eens kijken voor een andere regio te verkennen, heb ondertussen 3 opties: Stormveil Castle, het Noorden of het Oosten.

Wel echt aant amuseren met mijn Dex build ondertussen. Bleed effect is zeer smakelijk en sterk op veel vijanden.

Laatst bewerkt:
Ik wou op mijn eerste playthrough niks opzoeken maar dat botst een beetje met het feit dat ik zoveel mogelijk wil gedaan hebben. Gisteren Morne Castle gedaan en de questline erbij, toch eventjes achteraf gekeken of ik niks verkeerd gedaan had ermee omwille van de uitkomst.

Denk dat ik een twintigtal bazen verslagen heb in Limgrave en Weeping Peninsula, ik hoop dat dat ze zo allemaal ongeveer zijn. Enkel Flying Dragon Agheel laat ik voorlopig voor wat het is, die was te moeilijk.

Straks eens kijken voor een andere regio te verkennen, heb ondertussen 3 opties: Stormveil Castle, het Noorden of het Westen.

Wel echt aant amuseren met mijn Dex build ondertussen. Bleed effect is zeer smakelijk en sterk op veel vijanden.
Ik verken eerst op eigen houtje en als ik denk alles gedaan te hebben ga ik toch even opzoeken. Dat werkt het best voor me, ik volg ook die level guide die je naar de juiste regio stuurt in volgorde.

Gisteren met mijn strength build eindelijk de "tweede grote boss" onder de grote maan bevochten. Ik doe meer dan genoeg damage, maar tegen zo een boss is het toch moeilijk om dichtbij te komen en uw kletsen uit te delen.

Twijfel toch nu ik de optie heb om te respeccen of ik even naar magic zou switchen :D Ik had voor de gein iemand met een dex (bleed) build gesummoned, als ge ziet hoe die er door scheuren :o

Hoe verhouden Dex en Bleed zich specifiek ? Kan je enkel blood weapons gebruiken als je genoeg dex hebt ? Blijkbaar worden Bleed builds nog sterker naarmate het einde toe.

Hoe verhouden Dex en Bleed zich specifiek ? Kan je enkel blood weapons gebruiken als je genoeg dex hebt ? Blijkbaar worden Bleed builds nog sterker naarmate het einde toe.
De Uchigatana, het startwapen van de samurai, heeft een passief bleed effect. Dat bouwt per hits wat op tot het (onzichtbaar) metertje van de vijand vol is, waarna die ineens veel meer damage krijgt. De uchigatana heeft een bijkomend voordeel dat het een heel snel wapen is, waardoor die bleed buildup vrij snel gaat. Je kan dat effect ook nog sturen door er bv bloody slash op te zetten of door bepaalde items op je wapen te gebruiken.

Dexterity houdt er wat verband mee omdat de uchigatana na enkele upgrades scalet met Dex, kan ook zo met andere bleed weapons zijn maar ik gebruik voorlopig enkel de uchi.

Dex builds zijn vaak voor snellere wapens. Twinblades, dual daggers, etc etc. Aangezien bleed een status effect is dat ge toevoegt aan uw vijand per hit is bleed dus veel potentiëler met wapens en een build die snel veel procs kan doen. Bleed in een heavy Strengt build werkt dan bv totaal niet omdat je maar 1 keer hit in x aantal tijd, terwijl met dubbel daggers of katanas, je op korte tijd 3 a 4 hits doet en dus veel bleed toevoegd.

Edit: wat @FlyingHorseman zegt 😅

Heb gisteren exact hetzelfde gedaan en ook die Q eens nagekeken xD
Heb ze allemaal gedaan normaal, ook de draak, viel uit eindelijk nog wel mee vanop men paard, denk 3 pogingen nodig gehad.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor magic en bleed nerfs krijgen 😂
Kweet niet of ze het gaan nerfen tbh, ik vind dat nu niet zo super OP... Magic is qua damage gewoon ok, voordeel is de range, maar late game is mage echt niet zo simpel tbh. Bleed is altijd vrij sterk, maar werkt ook niet tegen alles en iedereen, sommige bosses zijn 100 resistant tegen bleed, ook late game bosses, dus dat is op zich al een nerf. Het is ook zo dat je in dit spel echt enorm makkelijk kan respecen of van damage type kan wisselen met die ashes of war, dat ik niet echt denk dat ze het erg vinden als iets soms heel sterk is en soms niet, de end game is sowieso heeel hard en hier en daar keer iets "OP" gaan velen wel leuk en handig vinden, so far nog niks game breaking gezien.

Het enige spijtige aan Elden Ring spelen is de onmogelijke verwachtingen die het creeert voor andere spellen. Ik heb me altijd enorm geamusserd met bv. AC Origins & Odyssey en dergelijke maar dit is gewoon zo insanely goed.

Ik kijk bv. enorm uit naar de nieuwe Dragon Age, Elder Scrolls, Fable, ... die gaan serieus uit hun pijp moeten komen.

Al enige tijd aan het meelezen hier, maar ga toch nog even wachten met het te kopen en ondertussen nog wat YouTube builds opzoeken.
Ik heb vaak het probleem dat ik niet kan kiezen met welke build ik zou doorgaan. En dan kan het zijn dat ik uiteindelijk 5 characters heb staan die even ver zijn in het spel 😁

Het enige spijtige aan Elden Ring spelen is de onmogelijke verwachtingen die het creeert voor andere spellen. Ik heb me altijd enorm geamusserd met bv. AC Origins & Odyssey en dergelijke maar dit is gewoon zo insanely goed.

Ik kijk bv. enorm uit naar de nieuwe Dragon Age, Elder Scrolls, Fable, ... die gaan serieus uit hun pijp moeten komen.
Da's mijn probleem al sinds ik de eerste keer demon's souls speelde, niks kan er aan tippen, maar ik probeer wel alle 'soulslikes' gewoon om toch maar een beetje dat gevoel te krijgen. Ik amuseer mij ook met AC, en Ghost of..., maar alleen met From Software spellen krijg ik dit bepaalde gevoel. Dus idd die hebben veel verkloot lol

Vandaag weer massa's vooruitgang gemaakt. Altijd als ik denk da ik toch stillekesaan tegen het einde moet komen, blijkt dat ik toch nog een goed pak moet doen. Ben nu wel zeer late game / end game denk ik. Heb ook de beste farm spot gevonden die ik me kan inbeelden. Met mijn build pakweg 40k runes elke 30 seconden. Ik vind het zo rustgevend om even wat te farmen, maar ik moet zien dat ik me niet te veel laat gaan. Denk dat ik wel wat overleveled ben atm

Vandaag weer massa's vooruitgang gemaakt. Altijd als ik denk da ik toch stillekesaan tegen het einde moet komen, blijkt dat ik toch nog een goed pak moet doen. Ben nu wel zeer late game / end game denk ik. Heb ook de beste farm spot gevonden die ik me kan inbeelden. Met mijn build pakweg 40k runes elke 30 seconden. Ik vind het zo rustgevend om even wat te farmen, maar ik moet zien dat ik me niet te veel laat gaan. Denk dat ik wel wat overleveled ben atm
En hier zit ik dan, te denken waarom gaat dit spel niet vooruit xD

Maar ik speel ER te veel als de vorige Souls games denk ik, achter elke hoek kan een mooi item liggen!! In deze wereld is dat echt fuck up veel uren zoeken xD

Ben nu lvl 22, en zit toch wat te struggelen. Margit is nog way too overpowered. Momenteel enkel die
beastmaster
en
tree sentinel
down, maar margit 3-hit me altijd, lol. Speel ook met een heavy sword, redelijk traag maar veel dmg. Tot nu toe lvl ik strength en vigor. Van plan om daarna over te stappen naar faith icm magic. Iedereen zegt dat limgrave zo uitgebreid is maar ik loop nu momenteel wat toertjes, lol. Is het mogelijk om de andere gebieden te verkennen om daarna terug te komen naar Margit?

Ben nu lvl 22, en zit toch wat te struggelen. Margit is nog way too overpowered. Momenteel enkel die
beastmaster
en
tree sentinel
down, maar margit 3-hit me altijd, lol. Speel ook met een heavy sword, redelijk traag maar veel dmg. Tot nu toe lvl ik strength en vigor. Van plan om daarna over te stappen naar faith icm magic. Iedereen zegt dat limgrave zo uitgebreid is maar ik loop nu momenteel wat toertjes, lol. Is het mogelijk om de andere gebieden te verkennen om daarna terug te komen naar Margit?
It's your playground :)

Ik volg deze guide om wat te zien waar ik moet zijn:

Volgens deze guide kan je in principe wel volgende sectoren doen voor Margit/Stormveil castle

Limgrave, Stormhill & Weeping Peninsula

Terug
Bovenaan