Elden Ring

Elden Ring

@PyromaN @Forzaracing

Same here, ook eerste soulslike spel dat ik eens deftig speel. Op dit moment 13u ver en ik ben lvl 32, Margit heb ik verslaan op lvl 24 en ben dan maar teruggegaan om Stormhill en East Limgrave te verkennen.

Het enige waar ik me op dit moment wat aan stoor is dat ik moeilijk kan experimenteren met verschillende speelstijlen. Zou bv. graag eens wat magic gebruiken maar er zijn dan 3 verschillende soorten magic bijvoorbeeld en weet niet waar te beginnen, als het dan tegensteekt ben ik mijn levels wel kwijt. Er zijn ook immens veel verschillende zaken waar ik nog geen verstand van heb, items, equipments, ...
Blijf bijleren en het is echt wel het beste spel dat ik speel sinds ... ooit ?

@PyromaN @Forzaracing

Same here, ook eerste soulslike spel dat ik eens deftig speel. Op dit moment 13u ver en ik ben lvl 32, Margit heb ik verslaan op lvl 24 en ben dan maar teruggegaan om Stormhill en East Limgrave te verkennen.

Het enige waar ik me op dit moment wat aan stoor is dat ik moeilijk kan experimenteren met verschillende speelstijlen. Zou bv. graag eens wat magic gebruiken maar er zijn dan 3 verschillende soorten magic bijvoorbeeld en weet niet waar te beginnen, als het dan tegensteekt ben ik mijn levels wel kwijt. Er zijn ook immens veel verschillende zaken waar ik nog geen verstand van heb, items, equipments, ...
Later kan je respecen, niet zo heel ver in de game, dus je kan dan wat experimenteren :)

Later kan je respecen, niet zo heel ver in de game, dus je kan dan wat experimenteren :)
Da's wel top !

Ik volg eerlijk gezegd ook een beetje deze map:

Ik zit nu nog altijd met die Fangblade + 1 , ik zou een somber smithing stone nodig hebben om die nog eens te upgraden maar die is gewoon nergens te vinden... Volgens die map zou het aangeraden zijn om wapen + 3 al te hebben , lijkt mij onhaalbaar eigenlijk, tenzij je een wapen neemt die gewone smithing stones nodig heeft.

Wat is eigenlijk de beste manier dan ? Pak ik een minder goed wapen en upgrade die tot +4 of de fangblade +1. Hier ook wat schrik om te experimenteren want de smithing stones ben je natuurlijk kwijt.

@PyromaN @Forzaracing

Ik had hiervoor enkel bloodborne van A tot Z uitgespeeld. Vind het ook ergens jammer dat je zoveel coole wapens vindt die ge uiteindelijk nooit gebruikt maar da's nu eenmaal eigen aan deze games denk ik, bij bloodborne heb ik denk ik heel het spel gedaan met die twin blades (ik weet de juiste naam niet meer).

Limgrave wordt wel een beetje saai tegen da je daar alles gecleared hebt :D

Da's wel top !

Ik volg eerlijk gezegd ook een beetje deze map:

Ik zit nu nog altijd met die Fangblade + 1 , ik zou een somber smithing stone nodig hebben om die nog eens te upgraden maar die is gewoon nergens te vinden... Volgens die map zou het aangeraden zijn om wapen + 3 al te hebben , lijkt mij onhaalbaar eigenlijk, tenzij je een wapen neemt die gewone smithing stones nodig heeft.

Wat is eigenlijk de beste manier dan ? Pak ik een minder goed wapen en upgrade die tot +4 of de fangblade +1. Hier ook wat schrik om te experimenteren want de smithing stones ben je natuurlijk kwijt.
je kan die stones later kopen. ge vindt ze ook wel op verschillende plaatsen.

Er is trouwens een zijroute die je kan nemen om naar Luirnia of the Lakes te gaan, zonder dat je Godrick moet doden (wel nodig voor het verhaal natuurlijk). Altijd handig voor extra gear, runes, smithing stones, ...

Er is trouwens een zijroute die je kan nemen om naar Luirnia of the Lakes te gaan, zonder dat je Godrick moet doden (wel nodig voor het verhaal natuurlijk). Altijd handig voor extra gear, runes, smithing stones, ...
Ik ben echt OCD op dat vlak, heb ook al de route naar Siofra River gevonden bv. maar ik weiger daar nu al te gaan ontdekken. Alsook Caelid bv.

Ohja EINDELIJK Ulcerated Tree Spirit verslagen. Nog een tiental keer extra geprobeerd, eenmaal kwam ik tot 1HP, uiteindelijk toch een reward van:
15K runes en golden seed

Degelijk op dit level.

Las trouwens net dit artikel:

1. Know when you're not ready to fight
The Ulcerated Tree Spirit may be available to fight early on in Elden Ring, but that is a cruel trick. Don't fall for it. This boss is a strong contender for the strongest boss in Limgrave - stronger, even, then the main story boss of the region, Godrick the Grafted.

I'd strongly advise you not waste your time attempting to fell this boss at an early level. Instead, wait until you've got a few more dozen player levels behind you - enough that you can dish out decent damage, and tank at least one or two extra hits before dying.

:D

Laatst bewerkt:
HOEVEEL VUIL MOERASSEN KUNT GE VERZINNEN MIYAZAKI, JEZUS NEUK MAN
Ja mijn Deprived run loopt niet echt van een leien dakje :unsure:

Ik ben echt overleveled aan het raken denk ik, alle bosses in Weeping Peninsula (vijftal ondertussen) heb ik in 1 try verslagen.
Ondertussen lvl 39 en bijna klaar om Stormveil Castle aan te vatten :clap:

Uiteindelijk zullen de bosses me wel terug wat inhalen, de enige die ik nog niet heb kunnen kraken is Crucible Knight.

Iemand die ruimte al gedaan op de startlocatie waar je een key voor nodig hebt?
Denk dat ik ze al zeker 10x gedaan heb en uiteindelijk wel de minibos kunnen verslaan (denk ik toch, want je krijgt een goeie reward). Maar je zou nog verder naat beneden kunnen.
Iemand die weet of dat de moeite is om nog verder te gaan of is daar niet echt iets interessant te vinden.

Iemand die ruimte al gedaan op de startlocatie waar je een key voor nodig hebt?
Denk dat ik ze al zeker 10x gedaan heb en uiteindelijk wel de minibos kunnen verslaan (denk ik toch, want je krijgt een goeie reward). Maar je zou nog verder naat beneden kunnen.
Iemand die weet of dat de moeite is om nog verder te gaan of is daar niet echt iets interessant te vinden.
Why don´t you find out for yourself 😉

Uiteindelijk zullen de bosses me wel terug wat inhalen, de enige die ik nog niet heb kunnen kraken is Crucible Knight.
Ik zit ook nog met hem bezig, niet echt een aangename boss om tegen te vechten. Spamt gewoon dezelfde 5 aanvallen, veel range, niet te staggeren, de microseconde dat je healt zit hij achter je. Ik denk dat de truc is om hem te parryen of om aan hem vastgelijmd te zitten. Heb nog nooit geparried in Souls spellen, moet zeggen dat het nog redelijk gemakkelijk ging bij die boss.

Ben blij dat ik wat dingen opgezocht hem die ik gemist heb in Limgrave. Er is een manier om een shield + wapen te gebruiken en toch de weapon skill van uw wapen te activeren zonder hem even te twohanden.
Als je war of ashes koopt bij die warmaster dan kan je ook "no skill" kopen voor je shield zodat je automatisch de skill van je weapon activeert.

de enige die ik nog niet heb kunnen kraken is Crucible Knight.
Die kerel heeft op zich een coole fight, maar zit nu ook al een uur bezig... ik ben net 7a 8 keer gestorvne na elkaar dat ik hem nog 1 keer moest raken. Wat mij gewoon irriteert aan de fight is dat in zijn 2de fase je als melee geen enkele opening meer hebt. Als je hem wil rake ga je altijd damage pakken. Heb nu wel een goeie art om er mee af te werken, maar om god weet welke reden is het geen probleem met 4 a5 flasks tot zijn laatste 5% te geraken maar dan altijd te sterven omdat hij weigerd de enige opening die hij heeft te gebruiken... beetje een domme fight om deze manier nochtans vind ik hem best cool.

Edit: Had hier vroeger moeten komen klagen, hij is dood in de eerst volgende poging na de rant xD

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan