Elden Ring

Elden Ring

ColossalBadGraywolf-max-1mb.gif

Maken jullie veel gebruik van die markers op de map? Bv om aan te duiden waar npc's, merchants,.. zitten of welke dungeons je al gecleared hebt

Ik ben toevallig wat streamers aan het kijken die wat verder in het spel zitten. Ik denk niet dat ik het nog ga kopen :unsure:
Ziet er echt mega goed uit, maar lijkt me toch niet echt mijn ding precies.

Een uurtje ver, tutorial boss gedaan en ge-oneshot door tree sentinel
Daarna eventjes links uitgeweken en een monster gedood na 3 keer doodgaan, was volgens mij geen boss al zag hij er zeker zo wel uit. Giant met een serieuze wonde in zijn buik die in de tweede helft van het gevecht zijn zwaard erbij nam.

Is het eigenlijk de bedoeling dat je al die houten prullen kapot slaat voor loot ? In een volledig uur niets eruit gevonden.

Ik dacht eerst dat ze u gingen afraden om shields te gebruiken zodat je niet te passief zou spelen maar die guard counters zijn sick. Heb tot nu toe niet het gevoel gehad dat melee zwak is, maar ik gebruik ook meestal van die tragere wapens die veel damage doen + weapon skills.

Zit nu aan 13 uur speeltijd, weinig vooruitgang in de main story maar heb wel al veel leuke goodies gevonden!

Maken jullie veel gebruik van die markers op de map? Bv om aan te duiden waar npc's, merchants,.. zitten of welke dungeons je al gecleared hebt
Ik gebruik ze om plaatsen aan te duiden waar ik nog eens moet terugkeren. Misschien een boss die ik nog niet verslaan heb, een merchant die nog niet leeggekocht is of een area die ik nog moet clearen.

Vraagje voor wie dex/samurai speelt: investeren jullie veel in Mind (FP)? Ik steek tot nu toe alles in Vigor (HP) en Dexterity, dat laatste in de hoop dat mijn uchigatana er binnenkort deftig mee gaat scalen. Maar Unsheathe leek me behoorlijk sterk de weinige keren dat ik het voorlopig gebruikt heb, nu weet ik niet of ik wat meer FP nodig heb om die vakerte kunnen gebruiken tijdens boss fights…

Hier wel een productieve avond gehad. Na een paar dagen voorbereiding, vandaag 2 caves gecleared en de Tree Sentinel omgelegd op mijn vierde poging. Ging eigenlijk deze keer heel vlot. Ook eindelijk gevonden hoe ik kan summonen en weer een hoop items gevonden, zou eens de tijd moeten nemen om te bekijken wat het allemaal precies is. Morgen misschien voorzichtig eens het “juiste” pad volgen.
Ik ben ook ”per ongeluk”, gewoon tijdens het verkennen, in het kasteel met die round table terecht gekomen :unsure: heb het gevoel dat ik hier nog niet zo vroeg had moeten zitten, maar precies erg handig.

Een uurtje ver, tutorial boss gedaan en ge-oneshot door tree sentinel
Daarna eventjes links uitgeweken en een monster gedood na 3 keer doodgaan, was volgens mij geen boss al zag hij er zeker zo wel uit. Giant met een serieuze wonde in zijn buik die in de tweede helft van het gevecht zijn zwaard erbij nam.

Is het eigenlijk de bedoeling dat je al die houten prullen kapot slaat voor loot ? In een volledig uur niets eruit gevonden.
Voor welke build ga je gaan? Die reus is een gewone vijand maar wel erg sterk, eigenlijk een ideale training en je krijgt er veel runes voor. De eerste keer had ik er ook moeite mee, nu enkele uren later ga ik die even doden als ik snel wil levellen.

Loot is normaal goed aangeduid door een blinkend lichtje/vlammetje. Soms zie je dat achter wat rommel maar je moet niet per se alles kapot maken. Het meeste ligt gewoon open en bloot in de open wereld.

Voor welke build ga je gaan? Die reus is een gewone vijand maar wel erg sterk, eigenlijk een ideale training en je krijgt er veel runes voor. De eerste keer had ik er ook moeite mee, nu enkele uren later ga ik die even doden als ik snel wil levellen.

Loot is normaal goed aangeduid door een blinkend lichtje/vlammetje. Soms zie je dat achter wat rommel maar je moet niet per se alles kapot maken. Het meeste ligt gewoon open en bloot in de open wereld.
Ondertussen 2,5u ver en de learning curve is inderdaad steil, de reus is ondertussen ook een makkie geworden. Zo heb ik nu een nieuwe verslagen bij die bridge in Limgrave terwijl ik van 4 kanten beschoten werd.

Vagabond en heb ondertussen 2 levels in strength gestoken en 2 in endurance puur omdat ik met mijn nieuw zwaard heavy loaded was en door 2 levels in endurance ben ik nu medium loaded. Ik denk dat ik wat tanky zal gaan al wil ik het magic gedeelte van Elden Ring ook niet helemaal achter me laten. Het parry/block systeem heb ik wel nog volledig niet door, dat zal wel met ervaring komen vermoed ik.

Elden Ring heeft me wel op 2,5 u kunnen overtuigen, iets wat DS III niet kon. Het open world gedeelte zorgt ervoor dat je eerst wat kan uitproberen en tegelijkertijd is het geen tijdsverspilling omdat je sterker wordt. In DS III had ik het gevoel dat die gewone enemies maar in de weg liepen en ik van boss naar boss liep.

Terug
Bovenaan