EK 2020 | Groep F (Duitsland, Frankrijk, Portugal, Hongarije)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De leukste matchen? Tegen Portugal en Frankrijk waren dat echt geen leuke matchen op voetbalvlak. Het was leuk om te zien hoe een voetbaldwerg de groten in bedwang kon houden, maar daarmee is het dan ook gezegd. Hongarije bracht geen attractief voetbal. Veel verdedigen en af en toe mooi counteren.
Ik als Antwerpsupporter geniet meer van alles geven dan van mooi voetbal :tongue: Onder andere de Italianen spelen wel heel attractief maar dan kijk ik liever naar zo'n matchen van Hongarije dan naar een match zonder spanning van een wervelende ploeg die met de vingers in de neus wint
 
Ik wil hier niet te veel uitweiden want hier hoort vooral de sportieve discussie centraal te staan maar met wat je daar schrijft, lijkt me net een must om zulke waarden en normen te promoten.
Met als resultaat dat de teams zich vervolgens dan terugtrekken, of dat de media vervolgens ingrijpt en bepaalde "passages" niet laat zien. Als je het slim aanpakt, pak je het subtieler aan.

Als we tegen het Hongaarse beleid zijn en het is voor velen echt belangrijk, zijn er tal van maatregelen die veel harder en doeltreffender zijn, maar dan naast de sport. Dat is voorlopig nog niet gebeurd, en zie ik ook niet gebeuren (deels omdat door zeer harde maatregelen je Hongarije in de armen van Rusland of China duwt).
 
Portugal heeft sinds 2006 nog niet kunnen winnen van België, 6 x gespeeld waarvan 5 x winst voor ons 1 x gelijkspel
Euh...

24 Mar 2007Portugal v BelgiumW4-0UEFA European Championship
02 Jun 2007Belgium v PortugalW1-2UEFA European Championship
29 Mar 2016Portugal v BelgiumW2-1International Friendly
02 Jun 2018Belgium v PortugalD0-0International Friendly

Ik herinner me nog 4-0 vernedering van Portugal met Stijn Stijnen die nog zei dat de Belgen Ronaldo van het veld zouden schoppen. :laugh:
 
We gaan met zen allen een WK spelen in Qatar, maar van de Hongaren verwacht je dat ze nu een statement maken en niet spelen?

Ik vind dat overal een statement gemaakt moet worden waar onrecht gedaan wordt. Nu is het case Hungary, voglend jaar case Qatar ja.

Edit: ik verwacht trouwens niet dat ze niet spelen, maar als voetbalploeg die meedoet met een EK waar equality en diversity hoog in het vaandel staat zou je een statement kunnen maken ja.
 
Ik riskeer hier @Gavin op mijn dak te krijgen, want ik ken niets van de regels. Maar een buitenspel die je met het blote oog niet kan zien, is dan wel een clear error? Of telt dat daar niet?
Kijk vriend, ik ben al lang blij dat ge gewoon zegt dat ge niets van de regels kent maar het toch nog eens vraagt. (het antwoord is neen want dat is een objectieve beslissing)

Bij het merendeel van de posts moet ik echter aan deze topthread denken: https://www.beyondgaming.be/archive/politiek-actualiteit.118/oneerlijke-justitie.1081689

Ik zou liever een systeem met challenges hebben zoals in tennis, dan zou je dit soort clear error gezever vermijden.
Ik denk dat dit fout is, zowel qua vergelijking met tennis, inhoud of aard van de mogelijke fout, als uiteindelijke beslissing van de ref. Ik heb nu wel geen goesting om dat uit te typen, maar het gebeurt zelden dat ik het eens erg oneens kan zijn met u dus ik wou het u toch laten weten.
 
Ik vind dat overal een statement gemaakt moet worden waar onrecht gedaan wordt. Nu is het case Hungary, voglend jaar case Qatar ja.

Edit: ik verwacht trouwens niet dat ze niet spelen, maar als voetbalploeg die meedoet met een EK waar equality en diversity hoog in het vaandel staat zou je een statement kunnen maken ja.
Alsof de mensen van de UEFA en FIFA daarmee bezig zijn. Ze zijn ook zo milieubewust zogezegd maar ondertussen laten ze op een EK iedereen reizen en maken ze stadions met airco in de woestijn.
Onrecht vind je trouwens overal. De laatste tornooien waren in Zuid-Afrika, Brazilië, Polen & Oekraïne, Rusland,... discriminatie tegen homo's, armoede of racisme of weet ik veel, er zal altijd wel iets zijn.
 
Ik vind dat overal een statement gemaakt moet worden waar onrecht gedaan wordt. Nu is het case Hungary, voglend jaar case Qatar ja.

Edit: ik verwacht trouwens niet dat ze niet spelen, maar als voetbalploeg die meedoet met een EK waar equality en diversity hoog in het vaandel staat zou je een statement kunnen maken ja.
Fifa ligt daar net zoals elke gigantische organisatie helemaal niet wakker van. Het is de eindafrekening die telt, daarom dat men met bepaalde verhalen meegaat en andere niet. Er zullen wel mensen zijn bij wie een bepaald doel echt nauw aan het hart ligt, maar een bedrijf bekijkt dat enkel economisch. Er is een reden waarom je vrij weinig bedrijven gaat vinden die op hun Midden-Oosterse sociale media accounts hun avatars vervangen door regenbogen terwijl dat op hun Europese versies wel gebeurt. Marketing op z’n best is dat.

Dus hou het maar gewoon bij voetballen. Een beetje onnozel knielen terwijl er in Qatar al een paar duizend man gestorven is en nog duizenden meer in slavernij leven. Maar bon, daar hebben we tijdens de opwarming een zwart t-shirt voor gedragen eh? Job well done.
 
Ik heb nu wel geen goesting om dat uit te typen, maar het gebeurt zelden dat ik het eens erg oneens kan zijn met u dus ik wou het u toch laten weten.

Op dit subforum zijt gij en niemand anders de top dog, dus dat zal dan wel zijn zoals gij zegt dat het is. Zolang ge mijn zorgvuldig gecultiveerd moreel gezag in de andere uithoeken van deze verduivelde (ha!) webstek niet in vraag begint te stellen, kan ik daar mee leven. En anders een spuitje he.
 
Wat een geschifte avond :D
Om dan uiteindelijk gewoon uit te komen bij het gene iedereen al verwachtte...

In elk geval is mijn degout voor de Fransen nog wat groter geworden. Maar ze lijken me wel meer te pakken (al gaat dat wss nog wel dik tegenvallen)
Als Griezmann daar in het begin die Portugees raakt kan hij gaan douchen trouwens (en is die jongen zijn been gebroken): studs vooruit, gestrekt been, voet van de grond... walgelijk!

Soit, Portugal it is. Wordt geen walk in the park maar ik denk dat het wel haalbaar is eerlijk gezegd.
 
Er is een reden waarom je vrij weinig bedrijven gaat vinden die op hun Midden-Oosterse sociale media accounts hun avatars vervangen door regenbogen terwijl dat op hun Europese versies wel gebeurt. Marketing op z’n best is dat.

Of voetbalclubs. Beerschot op hun Belgisch twitterkanaal wel ostentatief met de LGBT vlag, maar niet op hun Arabisch of Turks kanaal. Berichten met de vraag waarom daar niet, worden genegeerd :laugh:
 
Wat een geschifte avond :D
Om dan uiteindelijk gewoon uit te komen bij het gene iedereen al verwachtte...

In elk geval is mijn degout voor de Fransen nog wat groter geworden. Maar ze lijken me wel meer te pakken (al gaat dat wss nog wel dik tegenvallen)
Als Griezmann daar in het begin die Portugees raakt kan hij gaan douchen trouwens (en is die jongen zijn been gebroken): studs vooruit, gestrekt been, voet van de grond... walgelijk!

Soit, Portugal it is. Wordt geen walk in the park maar ik denk dat het wel haalbaar is eerlijk gezegd.
Dat was toch een perfecte tackle op de bal?
Uiteraard zit er risico aan maar deze was niks walgelijk aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan