EK 2020 | Groep F (Duitsland, Frankrijk, Portugal, Hongarije)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou anders niet slecht zijn. We verliezen als voetballiefhebbers echt niks als landen zoals Hongarije, Saudi Arabie en China niet mogen deelnemen.
Dagen "voetbal is voor iedereen" maar wel hele landen gaan uitsluiten.. goed, sterk bezig :wallbash:

Hongarije maakte het net 3 toplanden heel moeilijk, maar sportief geen meerwaarde nee..
 
Leek mij geen penalty. Eerder een verdwaalde voet die schampte langs die andere zijn been/hiel
 
Portugal heeft sinds 2006 nog niet kunnen winnen van België, 6 x gespeeld waarvan 5 x winst voor ons 1 x gelijkspel
 
Leek mij geen penalty. Eerder een verdwaalde voet die schampte langs die andere zijn been/hiel

Dan moet ge weinig penalties fluiten e? Hij raakt hem duidelijk, verdwaalde voet of niet.

Soit, maakt ni meer uit natuurlijk.
 
Zou anders niet slecht zijn. We verliezen als voetballiefhebbers echt niks als landen zoals Hongarije, Saudi Arabie en China niet mogen deelnemen.
Gaat niet alleen om voetbal hier. Oké, de meeste goede voetballanden zijn meestal geen autoritaire landen (buiten 'misschien' Rusland, en misschien vergeet ik er één. Het gebeurt niet vaak hoor. China is wel bezig om een voetbalnatie te worden, maar voorlopig uit zich dat nog niet in resultaten. Nu is Rome ook niet op één dag gebouwd.

Maar het gaat om meer. Denk aan de Olympische Spelen, en dan ga je anti-pope toestanden krijgen maar dan met sportevenementen. Sport geeft juist de gelegenheid aan inwoners van autoritaire regimes om met een ander land / cultuur etc... in aanraking te komen. Het is juist door diplomatie, en door handel (historisch gezien vaak ook) dat banden worden opgebouwd, en dat een beleid van een land langzaam maar zeker kan veranderen over jaren en decennia heen. Daarom dat ik ook voorstander ben van sport als iets dat moet verbinden. Door meteen statements te maken doe je dat niet echt. Doe dat naast het veld (of evt. door de fans als zij dat willen). Zuid-Korea bijvoorbeeld weet dat ook, en heeft voor 2030 al een co-bid voorgesteld tussen Noord-Korea en Zuid-Korea juist met dat doel in opzicht.

Het is ook voor veel mensen een droom om aan zo een evenement te kunnen deelnemen. Het kan voor hen een vlucht of een uitweg zijn ook uit de erbarmelijke omstandigheden in hun land. Hen de mogelijkheid ontnemen om met een andere wereld in aanraking te komen, lijkt mij een verkeerd signaal. Wat er met Joegoslavië indertijd is gebeurd, kan voor mij ook niet (in '92, '94 en '96).
 
Hongarije bracht ons anders wel de leukste matchen
En China doet zelden mee met WK's tegenwoordig.

De leukste matchen? Tegen Portugal en Frankrijk waren dat echt geen leuke matchen op voetbalvlak. Het was leuk om te zien hoe een voetbaldwerg de groten in bedwang kon houden, maar daarmee is het dan ook gezegd. Hongarije bracht geen attractief voetbal. Veel verdedigen en af en toe mooi counteren.
 
De leukste matchen? Tegen Portugal en Frankrijk waren dat echt geen leuke matchen op voetbalvlak. Het was leuk om te zien hoe een voetbaldwerg de groten in bedwang kon houden, maar daarmee is het dan ook gezegd. Hongarije bracht geen attractief voetbal. Veel verdedigen en af en toe mooi counteren.
Nu omschrijft ge de speelwijze van de Franse..
 
Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië is onze tabelhelft terwijl Nederland voorbij Tsjechië en Denemarken moet voor een halve finale tegen Engeland/Duitsland
 
Dan moet ge weinig penalties fluiten e? Hij raakt hem duidelijk, verdwaalde voet of niet.

Soit, maakt ni meer uit natuurlijk.
Nee zeker niet, er zijn veel fouten die het wel waard zijn. Dit daarentegen vond ik te licht als aanraking om als penalty te kunnen gelden. Bovendien hij was al uit balans vanwege zijn duel buiten de 16.
 
Ja, voor het eerst ooit zijn ze gastland, spelen ze als enige voor een vol stadion, spelen ze tegen 3 grote voetballanden en dan gaan die spelers zeggen nee wij spelen niet want de president houdt niet van homo's :crazy: alsof een voetballer met zo'n dingen bezig is.

En je bevestigt net exactly my point.
 
Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië is onze tabelhelft terwijl Nederland voorbij Tsjechië en Denemarken moet voor een halve finale tegen Engeland/Duitsland

Ja, zijn nog altijd matchen die gespeeld moeten worden. Tsjechië en Denemarken zijn geen tegenstanders die je moet onderschatten. Op een goede dag kunnen ze het Nederland knap lastig maken. De Duitsers lagen er vandaag ver uit tegen de Hongaren. Elke match moet eerst gespeeld worden, en kleine dwergjes zijn er niet echt meer. Elk team kan wel van elk ander team winnen. De een heeft wat meer kans dan de ander natuurlijk.

Idem voor Italie, Spanje, Portugal en Frankrijk dat misschien niet zo ver geraken als we verwachten. Maar ook hun tegenstanders zullen geen katje zonder handschoenen zijn. Het is ook niet dat we de underdog zijn tegen die teams, enkel misschien tegen Frankrijk. Maar alles kan perfect. Het is inderdaad een wat moeilijker parcours, maar dat is het altijd zo. Als je een EK wilt winnen dan moet je je vier laatste matchen gewoon doorgaan, tegen wie dat ook is. Vier keer op rij.
 
Sport geeft juist de gelegenheid aan inwoners van autoritaire regimes om met een ander land / cultuur etc... in aanraking te komen.
Ik wil hier niet te veel uitweiden want hier hoort vooral de sportieve discussie centraal te staan maar met wat je daar schrijft, lijkt me het net een must om zulke waarden en normen te promoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan