EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens Opta, databedrijf die de goksites gebruiken, is België 2de favoriet om te winnen met 17,9%.
Frankrijk is eerste met 19,6%
Italië 8ste en Portugal 9ste

Statistisch gezien is er niet veel veranderd ondanks de zwaardere matchen.
Grappig dat Frankrijk en België tesamen bijna 40% kans hebben :D

Daarom vind ik dat er een 'open' loting moet georganiseerd worden na de groepsfase, waarbij de eersten uit elke groep in 1 pot zitten samen met een paar beste tweeden, en in een andere pot de slechtste tweeden en de beste derden. Zo ga je nooit een tabelhelft hebben die 'gemakkelijker' is en maakt het hele EK gewoon spannender in mijn ogen.
Je beseft toch dat het nu deels een scheefgetrokken tabel is omdat Spanje niet eerst is geïndigd en Zweden wel?
En dat met jouw pottensysteem Zweden dus in pot 1 zou zitten en op zijn minst Portugal in pot 2 (Spanje en Duitsland zouden eventueel bij de beste tweeden komen)
En als je dan u tabelhelften via loting gaat doen je na u 8e finale tegen Portugal evengoed tegen Italië kan uitkomen om erna tegen Frankrijk te moeten?

Het enige wat je de UEFA kan verwijten is dat ze Frankrijk, Duitsland en Portugal in 1 poule hebben gestoken. Maar dat is omdat 2 van die 3 'toplanden' in de kwalificatie niet thuis gaven en dus achter een 'klein' land zijn geïndigd waardoor ze in pot 2 en 3 zaten. Maw, ze hebben eens niet gekeken naar coëfficiënten gebasseerd op het verleden die enkel bestaan om de grote ploegen voordeel te geven en gewoon naar de resultaten van de kwalificatie, zoals het hoort dus :)
Mochten ze zo de CL potten verdelen (kampioenen van 8 grootste landen in pot 1, kampioenen van mindere landen + 2e van allergrootste in pot 2,...) had je afgelopen jaar een poule kunnen hebben met PSG, Manchester City en Athletico Madrid. En hadden oa Club en Rode Ster in pot 2 gezeten :)

We hebben gewoon de pech dat Portugal suckte in de kwalificatie, Spanje tijdens de poules en dat we toevallig in poule B zaten terwijl F de groep des doods was. Hier kan de organisatie echt niet aan doen hoor.

Maar het calimero-hoedje is echter wel degelijk op zijn plaats, tot zondag. Dan moet er gewoon gewonnen worden, punt.

Ik moet toch ook eens beginnen met meer Kinder Bueno's te eten denk ik :unsure:

0bcc380b-d4ee-11eb-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Je beseft toch dat het nu deels een scheefgetrokken tabel is omdat Spanje niet eerst is geïndigd en Zweden wel?
En dat met jouw pottensysteem Zweden dus in pot 1 zou zitten en op zijn minst Portugal in pot 2 (Spanje en Duitsland zouden eventueel bij de beste tweeden komen)
En als je dan u tabelhelften via loting gaat doen je na u 8e finale tegen Portugal evengoed tegen Italië kan uitkomen om erna tegen Frankrijk te moeten?

Het enige wat je de UEFA kan verwijten is dat ze Frankrijk, Duitsland en Portugal in 1 poule hebben gestoken. Maar dat is omdat 2 van die 3 'toplanden' in de kwalificatie niet thuis gaven en dus achter een 'klein' land zijn geïndigd waardoor ze in pot 2 en 3 zaten. Maw, ze hebben eens niet gekeken naar coëfficiënten gebasseerd op het verleden die enkel bestaan om de grote ploegen voordeel te geven en gewoon naar de resultaten van de kwalificatie, zoals het hoort dus :)
Mochten ze zo de CL potten verdelen (kampioenen van 8 grootste landen in pot 1, kampioenen van mindere landen + 2e van allergrootste in pot 2,...) had je afgelopen jaar een poule kunnen hebben met PSG, Manchester City en Athletico Madrid. En hadden oa Club en Rode Ster in pot 2 gezeten :)

We hebben gewoon de pech dat Portugal suckte in de kwalificatie, Spanje tijdens de poules en dat we toevallig in poule B zaten terwijl F de groep des doods was. Hier kan de organisatie echt niet aan doen hoor.

Maar het calimero-hoedje is echter wel degelijk op zijn plaats, tot zondag. Dan moet er gewoon gewonnen worden, punt.
Het was eerder bedoeld als tegenreactie op het vele calimero-gezever van 'ocharme ons!'.

Ik geef uw bovenstaande uitleg gelijk.

Maar ik kick op lotingen.

Probleem lijkt me dat we, opnieuw, totaal niet gewend zijn om matchen met inzet tegen goede teams te spelen. Kwalificatiematchen en oefenmatchen zijn eigenlijk bijna geen voetbal te noemen.
Maar als we de matchen met volle focus en gas aanpakken kunnen we volgens mij wel nog een ronde, miss 2, verder raken, eindwinst is zo goed als onmogelijk, geen enkele uitschuiver op al die matchen. Enige waar ik zie dat we nu beter zouden zijn is aanval met vooral KDB-RL.

We kunnen van elke ploeg winnen... maar kunnen even goed van elke ploeg die we tegen komen op onze neus krijgen...

Als Ronaldo een zot momentje heeft of ne vrije trap/penalty krijgt, mogen we mss al achtervolgen. En een verdedigend blok uit verband spelen, is toch niet onze sterkste kant.

Italië heeft me voorlopig het meest overtuigd. Sowieso een zware brok, voor elke ploeg.

En Frankrijk is en blijft een zeikploeg (met geweldige voetballers) om tegen te moeten spelen.

We zullen toch moeten hopen dat onze boys kunnen pieken, en dan nog hier en daar een chance'ke hebben.

Langs de andere kant, denk ik ook niet dat andere landen vrolijk worden om tegen België te moeten spelen.

Probleem lijkt me dat we, opnieuw, totaal niet gewend zijn om matchen met inzet tegen goede teams te spelen. Kwalificatiematchen en oefenmatchen zijn eigenlijk bijna geen voetbal te noemen.
Maar als we de matchen met volle focus en gas aanpakken kunnen we volgens mij wel nog een ronde, miss 2, verder raken, eindwinst is zo goed als onmogelijk, geen enkele uitschuiver op al die matchen. Enige waar ik zie dat we nu beter zouden zijn is aanval met vooral KDB-RL.

Al goed dat we die match tegen Denemarken hadden eigenlijk.
Dat is geleden van het WK dat de rode duivels nog eens zoveel moeite hadden met een tegenstander... En nogmaals, Denemarken is volgens mij niet te onderschatten als team.

Ik verwacht mogelijks veel goals, eerlijk gezegd. Onze verdediging is bij momenten wankel, maar die van de Portugezen ook. De aanvallers daarentegen zijn top aan beide kanten. Hopelijk spelen we niet té open... (bv. tegen Denemarken konden we de match na de 2-1 precies niet onder controle krijgen, en dat is geen goed voorteken als we subiet tegen CR7, Bruno Fernandes, Jota en Bernardo Silva moeten)

Door gebrek aan échte tests kan het gewoon alle kanten op. Ik ben wel benieuwd of we 90 minuten kunnen bikkelen en strijden.
Maar na die match tegen Denemarken heb ik toch wel schrik gekregen voor een Frankrijk-scenario. Dan is het gewoon hopen op een flits van KDB of Lukaku.

Zondag weten we het ^^

Als Ronaldo een zot momentje heeft of ne vrije trap/penalty krijgt, mogen we mss al achtervolgen. En een verdedigend blok uit verband spelen, is toch niet onze sterkste kant.

Voor een vrije trap moeten we alvast niet té hard bevreesd zijn :unsure:

"CR7 kwam in actie op vijf EK’s en vier WK’s. Daarin nam hij 50 vrije trappen voor zijn rekening. Van die 50, scoorde hij er... ééntje."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan