EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moest Kroatië niet winnen vandaag, dan ontlopen we ze wel zo goed als zeker he? En Spanje mag dan niet (zwaar) verliezen.
Als Kroatië verliest, dan is Schotland als beste derde geplaatst. Dat is hetzelfde effect als Kroatië die wint.

Als Kroatië verliest, dan is het enige effect dat we quasi niet meer tegen Zwitserland kunnen uitkomen.
Dat klopt toch niet? We kunnen toch alleen tegen F uitkomen indien ACDF de beste 3de aflevert en Kroatië (groep D) heeft niet genoeg aan 1 punt of ben ik zo mis?

Dat klopt toch niet? We kunnen toch alleen tegen F uitkomen indien ACDF de beste 3de aflevert en Kroatië (groep D) heeft niet genoeg aan 1 punt of ben ik zo mis?
was idd mis, je hebt me te rap gequote, maar zie aanpassing hierboven :)

Wat als.... de Rode Duivels eens in 1-tijd gingen spelen in plaats van continu dat aannemen, doorkaatsen?

Ondanks alle euforie, zijn we toch gewoon een ploeg die op de counter (of in de snelle actie waar max 2-3 spelers in betrokken zijn) doelpuntjes steken?

Finland is in dat opzicht niet anders dan Frankrijk, alles dicht en 3-4 kansen, waar een Mbappe er wel eentje van scoort.

Ik vond Doku goed spelen gisteren. Oké, bij de laatste pas mocht het iets efficiënter, maar zijn snelheid en lef is mooi om te zien.

Hazard kunnen we beter laten invallen indien nodig. Liever een Carrasco (of Doku) als basisspeler op die plek.

En, ook al werd de verdediging nauwelijks getest, ik vond Boyata overtuigender spelen dan Denayer. Een moeilijke wie van de 2 er moet staan indien we zonder Vermaelen spelen.

Wat ik van Witsel gezien heb, gaf me hoop. Speelde zonder "angst" om het zo te zeggen.

We gaan wel beter moeten gaan spelen tegen de betere landen, al is dat toch anders spelen dan tegen dit soort landen.

Wat als.... de Rode Duivels eens in 1-tijd gingen spelen in plaats van continu dat aannemen, doorkaatsen?

Ondanks alle euforie, zijn we toch gewoon een ploeg die op de counter (of in de snelle actie waar max 2-3 spelers in betrokken zijn) doelpuntjes steken?

Finland is in dat opzicht niet anders dan Frankrijk, alles dicht en 3-4 kansen, waar een Mbappe er wel eentje van scoort.

Ik vind dat doorkaatsen niet slecht, maar de snelheid wordt er te vaak uitgehaald bij dergelijke acties.

Het was wel weer zo'n ploeg dat met 11 man in hun 16 kampeerde.
Toch zijn we er uiteindelijk doorgeraakt. Dankzij een stilstaande fase ook wat goed nieuws is.

Italië gaat nooit zo spelen tegen ons.
Frankrijk zie ik het wel nog doen en hopen op Mbappé maar daar hebben de rode duivels nu ook al persoonlijk ervaringen mee.
Eerst zien of we ze effectief tegen komen.

Lijkt me logisch dat je tegen zo'n tegenstander de bal rustig rondtikt en je momenten kiest om te versnellen. Alleen kwamen die momenten er vaak niet goed uit (zeker niet in de eerste helft). Dat moet beter. Net zoals tegen Denemarken zagen we gisteren te veel slechte passes, te veel misverstanden, te veel slechte beslissingen.

Ik denk dat er vanaf volgende rond automatisch wel wat meer scherpte zal komen (allé, hoop ik :p). De match van gisteren voelde toch ook wel aan als een halve vriendschappelijke wedstrijd vind ik.

Het zag er weer wat lullig uit omdat we tegen een muur aan het spelen waren. Maar al bij al toch redelijk wat kansen gecreëerd.
Die afgekeurde goal was belachelijk.. 1 mm offside ofzo?

Lukaku was precies een beetje lui vond ik, die bewoog zo weinig mogelijk. Maar is wel dodelijk efficiënt. Goeie goals, alle2.

Doku kan met zijn startsnelheid ongeveer iedereen passeren, de afwerking en passing is wel minder. Hij loopt ook niet goed/slim. Soms geeft em ne pas en blijft em dan ineens staan.. Loopt nu toch gewoon die lijn af om ruimte te creëeren!

Hazard.. Tis toch da ni. Kan beter invallen denk ik. Elke keer als hij de bal heeft staat alles direct weer stil. Wel bijna gescoord en kon een (lichte) penalty gekregen hebben.

De Bruyne was weer fenomenaal, dat is toch echt den beste speler dawe ooit gehad hebben.. Als ik uit alle spelers ter wereld zou kunnen kiezen voor een ploeg te zetten. De Bruyne was den eerste dat er in stond.

Witsel, da vond ik nog het strafste van allemaal.. Foutloos. Nog altijd zijn trage manier van spelen maar toch weer heel sterk in de balrecuperatie. Als die fit blijft gaat die niet meer uit de ploeg op het EK..

Trossard, het was duidelijk zijn positie niet e. Niveel slecht gedaan, ook niveel goed :)

Chadli was.. Niet goed. Hij moest daar eens een spurtje naar achter doen, hij vertrok met 20 meter voorsprong en ik had schrik dat hem nog tweedes ging worden..

Boyata vond ik heel secuur en goed in de duels

Vermaelen hetzelfde. Zeer scherp en heel kopbalsterk. Getuige daarvan zijn (own)goal\

Denaeyer, ja cava e..

Het was wel niet tegen de beste ploeg natuurlijk maar al bij al toch goede overwinning.

En, ook al werd de verdediging nauwelijks getest, ik vond Boyata overtuigender spelen dan Denayer. Een moeilijke wie van de 2 er moet staan indien we zonder Vermaelen spelen.
Ik vind mijn neefje overtuigender spelen als Denayer. Als ik die zie vraag ik mij soms echt af hoe die in de selectie gekomen is. Dat is niet om te haten ofzo, maar ik kan mij niet voorstellen dat we geen betere verdedigers hebben dan hem. In elke match zie ik hem spelen met een ei in zijn kont, ballen te gemakkelijk weggeven enzo. Dan is de keuze heeeel duidelijk Boyata voor mij! Die staat momenteel solide te spelen.

De enige manier waarop we nu nog tegen de 3de uit de groep des doods komen is als de overige beste derdes (buiten Zwitserland dus) uit groepen C, D en F komen.
Hopen op een gelijkspel tussen de Kroaten en Schotten dus!

Ik vind mijn neefje overtuigender spelen als Denayer. Als ik die zie vraag ik mij soms echt af hoe die in de selectie gekomen is. Dat is niet om te haten ofzo, maar ik kan mij niet voorstellen dat we geen betere verdedigers hebben dan hem. In elke match zie ik hem spelen met een ei in zijn kont, ballen te gemakkelijk weggeven enzo. Dan is de keuze heeeel duidelijk Boyata voor mij! Die staat momenteel solide te spelen.
In de wedstrijden voor het EK heeft die altijd goed gespeeld..

Doku zou er bij mij ook altijd opstaan, dat Mertens eerste 2 matchen de voorrang kreeg is onbegrijpelijk. Stel je eens voor dat Doku startte tegen de Russen met die 37 jarige linksback. Ik denk dat die in de rust beslist om spreekwoordelijk de schoenen aan de haak te hangen.

Het zag er weer wat lullig uit omdat we tegen een muur aan het spelen waren. Maar al bij al toch redelijk wat kansen gecreëerd.
Die afgekeurde goal was belachelijk.. 1 mm offside ofzo?
Dus het is offside, maar omdat het zo weinig is, is het belachelijk om te fluiten. Dat slaat nu letterlijk nergens op he. Het hele systeem is toch net om dit soort close calls eruit te halen. Perfect gefloten dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan