EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus het is offside, maar omdat het zo weinig is, is het belachelijk om te fluiten. Dat slaat nu letterlijk nergens op he. Het hele systeem is toch net om dit soort close calls eruit te halen. Perfect gefloten dus

Grappig genoeg is heel het systeem net bewijs dat de regel in belachelijke is getrokken. Bedoeling was nooit om millemeterwerk te bestraffen.
Het was de bedoeling dat een tegenstander niet voorbij de verdedigers stond.
Vergeet ook niet dat VAR een frame later bekijkt dus niet wanneer de pas is gegeven maar wanneer de bal voet heeft verlaten. Dan heb je zulke situaties. Wanneer Debruyne past stond Lukaku nog niet offside maar omdat hij z'n voet ook al aan het draaien was om pas te ontvangen komt hij offside.

ik denk dat de groep des doods het meest waarschijnlijke scenario is.
Volgens sporza is die kans 'slechts' 1 op 7.

Zou wel echt tegenvallen als we direct Duitsland of Portugal voorgeschoteld krijgen...
Hoe lang nog voordat we dat zeker weten eigenlijk? Vind het maar dwaas dat systeem eerlijk gezegd.

Dus het is offside, maar omdat het zo weinig is, is het belachelijk om te fluiten. Dat slaat nu letterlijk nergens op he. Het hele systeem is toch net om dit soort close calls eruit te halen. Perfect gefloten dus

Ik zag het eerlijk gezegd nog niet toen ze het stilstaand beeld toonden... En met hoeveel zekerheid bepalen ze wanneer de pass gegeven wordt? 0.1 seconden vroeger en het was geen buitenspel misschien?

Los daarvan: die blik van Romelu toen de goal afgekeurd werd was echt van 'fuck off, dan ga ik er nog 1 maken subiet' :bow:

Zou wel echt tegenvallen als we direct Duitsland of Portugal voorgeschoteld krijgen...
Hoe lang nog voordat we dat zeker weten eigenlijk? Vind het maar dwaas dat systeem eerlijk gezegd.
Als nr 1 van de wereld zouden zij schrik moeten hebben van ons en niet andersom.

Hij was heel erg enthousiast, en maakte heel veel acties maar verloor wel telkens het overzicht.
Idd. Die jongen heeft een fantastische techniek en zijn snelheid is een groot wapen. Kan ook wel op doel trappen.

Het nemen van de juiste beslissingen, die goede timing om de laatste pass te geven, zijn positiespel, ... daar is toch nog wat werk aan.

Zoals hier al eerder gezegd zou ik hem toch als invaller houden. Goede speler om achter de hand te hebben als je pakweg op 20-30 minuten van het einde 1-0 voorstaat.

Dat is gene close call e, dat is 50/50 op het stilstaande beeld net na de goal stond hij geen offside en dat was OP de moment dat de pass vertrekt.
Op het beeld dat ze tonen met de lijn is de bal al vertrokken en staan hij 1mm buitenspel.

Als het daarop aankomt is dat gewoon goal e, want er is geen zekerheid dat het offside is.

Dat is gene close call e, dat is 50/50 op het stilstaande beeld net na de goal stond hij geen offside en dat was OP de moment dat de pass vertrekt.
Op het beeld dat ze tonen met de lijn is de bal al vertrokken en staan hij 1mm buitenspel.

Als het daarop aankomt is dat gewoon goal e, want er is geen zekerheid dat het offside is.
Dan moet ik de beelden terug zien.

Idd. Die jongen heeft een fantastische techniek en zijn snelheid is een groot wapen. Kan ook wel op doel trappen.

Het nemen van de juiste beslissingen, die goede timing om de laatste pass te geven, zijn positiespel, ... daar is toch nog wat werk aan.

Zoals hier al eerder gezegd zou ik hem toch als invaller houden. Goede speler om achter de hand te hebben als je pakweg op 20-30 minuten van het einde 1-0 voorstaat.
Hij is ook nog maar 19 jaar, de jongste van de ploeg. Als die kan groeien zoals Lukaku zorgt dat nog voor een interessante toekomst.

Als nr 1 van de wereld zouden zij schrik moeten hebben van ons en niet andersom.
Ik zou toch liever hebben dat ze eerst nog een match tegen pakweg Slovakije spelen, liefst met de 'typeploeg'.
Vooral om nog wat meer op elkaar ingespeeld te raken...

Trouwens wel indrukwekkend dat Witsel gewoon de hele match gespeeld heeft.
Vermaelen was ook goed (maar de vraag blijft: wat als het niveau van de tegenstander omhoog gaat...). Toch lastige keuze voor Martinez om de verdediging vast leggen nu. Ik vind Vermaelen precies beter dan Vertonghen momenteel, Boyata heeft al 2 heel degelijke wedstrijden gespeeld, Denayer daarentegen is soms net iets te onzeker en vaak net iets te laat. Alleen Alderweireld is een certitude voor mij.

Hij is ook nog maar 19 jaar, de jongste van de ploeg. Als die kan groeien zoals Lukaku zorgt dat nog voor een interessante toekomst.
Absoluut hoor. Geef die jongen maar rustig de tijd om te groeien.

Is vooral ook een reactie op mensen die er bijna al een onbetwiste basisspeler in zien. Dat is hij voor mij zeker nog niet (en dat is dus ook helemaal niet abnormaal op die leeftijd).

De discussie Mertens vs. Doku is volgen mij ook nutteloos, want volgens mij start gewoon geen van beiden de volgende wedstrijd.

Ik zou toch liever hebben dat ze eerst nog een match tegen pakweg Slovakije spelen, liefst met de 'typeploeg'.
Vooral om nog wat meer op elkaar ingespeeld te raken...

Trouwens wel indrukwekkend dat Witsel gewoon de hele match gespeeld heeft.
Vermaelen was ook goed (maar de vraag blijft: wat als het niveau van de tegenstander omhoog gaat...). Toch lastige keuze voor Martinez om de verdediging vast leggen nu. Ik vind Vermaelen precies beter dan Vertonghen momenteel, Boyata heeft al 2 heel degelijke wedstrijden gespeeld, Denayer daarentegen is soms net iets te onzeker en vaak net iets te laat. Alleen Alderweireld is een certitude voor mij.
Denk dat Vermaelen geen probleem gaat hebben met het niveau. Het blijft eerder de vraag of hij de opvolging van matchen gaat aankunnen, zonder blessure.

Ik gok toch op een verdediging Alderweireld - Boyata - Vertonghen precies... Denayer gaat als laatste in de pikorde staan. Misschien als daarna de lastige tegenstanders komen (Italië en Frankrijk), dat Martinez toch opteert voor de ervaring van Vermaelen...

Vermaelen heeft ondanks alles z'n ervaring mee. Als je Alderweireld, vermaelen en vertonghen als verdediging zet dan zit je met jaren pure ervaring op topniveau.
Echter gaat je wel snelheid missen.

Imo start je altijd met Hazard. Die moet gewoon naar zo een hoog mogelijk niveau getild worden tegen dat de echte kleppers komen. Doku is leuk, maar ik ga er echt niet van uit dat die potten gaat breken tegen Italië of Frankrijk

Absoluut hoor. Geef die jongen maar rustig de tijd om te groeien.

Is vooral ook een reactie op mensen die er bijna al een onbetwiste basisspeler in zien. Dat is hij voor mij zeker nog niet (en dat is dus ook helemaal niet abnormaal op die leeftijd).

De discussie Mertens vs. Doku is volgen mij ook nutteloos, want volgens mij start gewoon geen van beiden de volgende wedstrijd.
In feite is Carrasco de logische keuze, maar die heeft gewoon nog niet zo goed gespeeld de voorbije wedstrijden...
Brengt wel veel meer beweging in de ploeg.

Overmorgen weten we het zeker, ten vroegste om 19u50, maar kan ook 22u50 worden :)

Ik zie geen bruikbaar alternatief voor dat systeem, tenzij je natuurlijk de derde niet verder laat gaan (maar dan moet je gans het systeem veranderen en bvb naar 8x3 teams gaan.

In feite is Carrasco de logische keuze, maar die heeft gewoon nog niet zo goed gespeeld de voorbije wedstrijden...
Brengt wel veel meer beweging in de ploeg.
Ik denk dat het volgende wedstrijd gewoon Carrasco/Hazard en De Bruyne wordt achter Lukaku. Met Tielemans en Witsel daarachter. Grootste vraag is dus of hij Hazard gaat laten starten of niet.

Imo start je altijd met Hazard. Die moet gewoon naar zo een hoog mogelijk niveau getild worden tegen dat de echte kleppers komen. Doku is leuk, maar ik ga er echt niet van uit dat die potten gaat breken tegen Italië of Frankrijk

Mja en mensen kijken soms alleen maar naar die flitsende acties van Doku, die Hazard al lang niet meer heeft laten zien.

Terwijl Hazard wel nog veel balvaster is, en beter overzicht heeft...

En eigenlijk ook niet hetzelfde type speler. Doku is zoals Hazard lang geleden was: een flitsende flankspeler. Maar momenteel is Hazard op zijn best als hij meer naar binnen komt, wat in ons systeem perfect mogelijk is (met Thorgan links of Meunier rechts die dan op de flank komen wanneer Hazard wat naar het midden uitwijkt).

Ik denk dat het volgende wedstrijd gewoon Carrasco/Hazard en De Bruyne wordt achter Lukaku. Met Tielemans en Witsel daarachter. Grootste vraag is dus of hij Hazard gaat laten starten of niet.
Zoals Martinez over Hazard sprak tijdens zijn interview na de match, heb ik de indruk dat hij zondag gewoon gaat starten (tenzij hij schade heeft opgelopen gisteren of zo)

Vergeet ook niet dat VAR een frame later bekijkt dus niet wanneer de pas is gegeven maar wanneer de bal voet heeft verlaten.
Hebt gij een bron hiervoor? Gisteren zei iemand op TV (Verheyen? Ik weet het niet meer) dat ook, en dan nog enkel als methode van "de UEFA", maar dat is net het omgekeerde van wat hun reglement voorschrijft als buitenspel, dus ik zou toch graag eens zien waar dat precies vandaan komt.

Als we nu al beginnen met "wanneer de bal de voet verlaten heeft" zonder onderbouwing, dan denk ik toch dat we met spek aan het schieten zijn.
Laten we ook niet vergeten dat op het eerste frame dat ons getoond werd, De Bruyne misschien de bal niet eens raakt gezien de pas met de binnenkant van de voet getrapt wordt en hoe open die voet staat bij het frame dat de VAR gebruikt:
E4eBYnkVoAI4zZr

dbsgjoe.jpg

Ja, het is wat zoeken naar het juiste frame. Maar om hier nu weer te doen alsof het zo duidelijk is, of dat er tegen de reglementen ingegaan wordt ... Neen.

Hebt gij een bron hiervoor? Gisteren zei iemand op TV (Verheyen? Ik weet het niet meer) dat ook, en dan nog enkel als methode van "de UEFA", maar dat is net het omgekeerde van wat hun reglement voorschrijft als buitenspel, dus ik zou toch graag eens zien waar dat precies vandaan komt.

Als we nu al beginnen met "wanneer de bal de voet verlaten heeft" zonder onderbouwing, dan denk ik toch dat we met spek aan het schieten zijn.
Laten we ook niet vergeten dat op het eerste frame dat ons getoond werd, De Bruyne misschien de bal niet eens raakt gezien de pas met de binnenkant van de voet getrapt wordt en hoe open die voet staat bij het frame dat de VAR gebruikt:
E4eBYnkVoAI4zZr

dbsgjoe.jpg

Ja, het is wat zoeken naar het juiste frame. Maar om hier nu weer te doen alsof het zo duidelijk is, of dat er tegen de reglementen ingegaan wordt ... Neen.

Niet gezegd dat het tegen reglement is.
Enkel heb je de geest van reglement en hier is een duidelijk voorbeeld dat het niet volgens de geest van reglement is. Er gaan nog veel zulke situaties komen als ze effectief zo op millimeters gaan kijken.
Op je VAR beeld zie je toch ook dat de lijnen naast elkaar liggen en dat Lukaku zelfs nog niet gedraaid is. Dus effectief gewoon een dikke teen daar stond.

Op eerste beeld zeg je geen buitenspel en op beeld van VAR zeg je wel buitenspel maar de bal is een blob geworden dus al vertrokken.

Dit op zich toont aan dat je geen lijnrechters meer nodig hebt. Dit zou nooit gevlagd worden dus waarom nog lijnrechters hebben? Laat doorspelen en komt er een goal van laat de VAR beslissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan