EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb die "discussie" gisteren ook gehad met een kameraad van mij.
Ik was er in die tijden ook en ik heb me toen ook opgefokt. Kzat toen op kot in Leuven (Arenberg) en moest op een mini TV met antenne naar die match kijken en heb mn brik fruitsap toen door het open raam gesmeten van frustratie.

MAAR: Dat moet er niet voor zorgen dat je kritiekloos bent. België had (zeker in 2016) meer kunnen doen en heeft met Wilmots gewoon echt gigantisch veel tijd en potentieel verknoeid (met een goede trainer winnen we in 2014 zelfs van Argentinië denk ik, aangezien die pas na de match tegen ons onder stoom kwamen). Uiteraard vind ik de match tegen Rusland ook geen reden voor kritiek. Maar ik vind het evenzeer kort door de bocht om nu (zoals veel Belgen) maar trots te zijn met alles wat we doen "omdat het vroeger erger was". Als we niet alles halen dat we kunnen halen, mogen we ook ontevreden zijn. Dat is professionaliteit en daar hebben veel Belgen (niet specifiek op u) het moeilijk mee.
Kunnen we het niet meer over 2016 hebben aub :cry:

Mag België eigenlijk een vervanger voor Castagne oproepen? Ik lees net bv. dat Henderson bij Engeland vervangen wordt door Ramsdale. En Cancelo bij Portugal werd vervangen door Dalot. Ik volg niet goed meer met de regels.

Mag België eigenlijk een vervanger voor Castagne oproepen? Ik lees net bv. dat Henderson bij Engeland vervangen wordt door Ramsdale. En Cancelo bij Portugal werd vervangen door Dalot. Ik volg niet goed meer met de regels.
Bij Portugal is het nog voor de eerste EK wedstrijd, dan mag het sowieso als er een blessure wordt vastgesteld als ik het goed heb.

Wat Engeland betreft. Volgens mij is er voor keepers een aparte regeling? Denk dat daar wel altijd een vervanger voor mag opgeroepen worden bij een blessure (niet zeker).

Bij Portugal is het nog voor de eerste EK wedstrijd, dan mag het sowieso als er een blessure wordt vastgesteld als ik het goed heb.
Nog wel vreemd eigenlijk, het zou logischer zijn als die "cutoff" voor iedereen hetzelfde is. Eender welke speler die voor een land speelt dat z'n openingsmatch al gehad heeft kan straks of morgen op training geblesseerd geraken.
Eigenlijk een "voordeel" als je in de laatste groep zit dan.

Nog wel vreemd eigenlijk, het zou logischer zijn als die "cutoff" voor iedereen hetzelfde is. Eender welke speler die voor een land speelt dat z'n openingsmatch al gehad heeft kan straks of morgen op training geblesseerd geraken.
Er zal uiteindelijk voor iedereen wel een beetje voor- en nadeel zijn denk ik. Frankrijk gaat bv minder rustdagen gehad hebben bij een eventuele finale dan België.

Klopt ergens wel. Anderzijds is die speler in kwestie dan mogelijk al wel 'nuttig' geweest tijdens de openingsmatch. Cancelo is nog niet van waarde geweest voor Portugal. Dus ja, echt een 'voordeel' haalt Portugal hier nu niet uit, vind ik.

VW mag toch sponsor zijn? Of past de Jupiler Pro League zo enorm? Iedereen zat na 8 pintjes, echt sportief. Doet me denken aan Ronaldo, die de cola weg schoof. Terecht.

0CC4BE15-0DBE-4668-868B-B24D3C80739C.jpeg

Is dat nu door corona of ben ik de enige die veel minder hyped is als andere jaren om te kijken?
Vroeger keek ik bijna alle matchen en nu nog maar enkele matchen meegepikt.
De Duivels kijk ik uiteraard wel maar toch met minder beleving dan vroeger?

Is dat nu door corona of ben ik de enige die veel minder hyped is als andere jaren om te kijken?
Vroeger keek ik bijna alle matchen en nu nog maar enkele matchen meegepikt.
De Duivels kijk ik uiteraard wel maar toch met minder beleving dan vroeger?
Tuurlijk is dat door covid, geen volle pleinen, lege stadions ( op hongarije na ) tis jammer maar zijt blij dat er al iets mag.

Er zullen meerdere factoren spelen. Persoonlijk vind ik het ook niet zo interessant op dit moment.
  • De groepsfase bevat niet altijd de interessantste duels.
  • Het format met meerdere speelsteden in Europa kleeft niet echt. Enkel in Boedapest mogen ze volop op straat, met de maatregelen is het natuurlijk niet mogelijk om overal groepsgevoel te creëren of volksmassa's te interviewen. De wedstrijd lijkt nog het enige te zijn, de 12e man is met moeite te zien.
  • De Vlaamse omkadering smaakt wat vlak op dit moment. Villa Sporza lijkt veel te lang te duren en ze zitten de tijd wat op te vullen. Godzijdank is er niet meer dat dagelijkse half uur terugblik van "weet je nog in 1982?" maar dat scherm van analyses is geen succes. Met corona en budgetbeperkingen is er wat gesneden in de back-office denk ik, maar dat valt als kijker niet echt hard te maken.
  • Bij gebrek aan ander nieuws wordt er gefocusd op zeer kleine faits divers zoals de colaflessen van Ronaldo. Een toer van de speelstad doen is in corona-tijden niet echt mogelijk. Je ziet spelers achter dranghekken in de bus en dan het veld op. Sommige spelers hebben ook niet veel zin in interviews en raffelen het maar wat af.
  • De vele wissels in een wedstrijd halen het ritme er wat uit. Een aantal ploegen lijken erg zuinig te spelen wat niet altijd spectaculaire tv oplevert, het valt te begrijpen dat ze zichzelf sparen voor verder in het toernooi.
Ik denk dat het wel begint te leven vanaf de kwartfinales, dan zullen ze zoeken naar de cafés en pleinen waar er volk is of wat rond het stadion staan. Het is dan ook al juli zodat de regels wat gaan versoepelen. Het zou wel zuur zijn als Londen op slot gaat want UEFA hoopte daar eerder op een quasi vol stadion voor halve finale en eindwedstrijd (40.000 toeschouwers). Ze zullen hun vingers kruisen en opgelucht zijn dat Boris Johnson niet op 21 juni alles loslaat.

1623816513360.png

Winner Group B: Belgium
3rd Group A/D/E/F: TurkeySwitzerlandWalesCroatiaScotlandCzech Rep.PolandSwedenSlovakiaGermanyPortugal
Winner Group A: Italy
Runner-up Group C: NetherlandsUkraineAustria

Winner Group F: FrancePortugal
3rd Group A/B/C: TurkeySwitzerlandWalesDenmarkFinlandRussiaUkraineNorth-MacedoniaAustria
Runner-up Group D: EnglandCroatiaCzech Rep.
Runner-up Group E: SpainSwedenSlovakia

Winner Group E: SpainSwedenSlovakia
3rd Group A/B/C/D: TurkeySwitzerlandWalesDenmarkFinlandRussiaUkraineAustriaNorth-MacedoniaCroatiaScotlandCzech Rep.
Winner Group D: EnglandCzech Rep.
Runner-up Group F: FranceGermanyPortugal

Winner Group C: NetherlandsAustria
3rd Group D/E/F: CroatiaScotlandCzech Rep.SwedenPolandSlovakiaGermanyPortugal
Runner-up Group A: ItalyTurkeySwitzerlandWales
Runner-up Group B: DenmarkFinlandRussiaBelgium

Straks Finland - Rusland , stel je voor dat Rusland wint en Denemarken wint van ons , ieder op 3 punten , wordt de laatste match toch nog heel belangrijk

Finland - Rusland heeft toch veel potentieel om de meest saaie partij van gans het EK te worden...

Finnen kunnen de tweede ronde wel al meteen veiligstellen. Een gelijkspel is genoeg.

Ik vind dat trekken en duwen wel storend, terecht een gele kaart. Zo aan het shirt trekken is er gewoon over. Maar er zijn al verschillende wedstrijden geweest waar spelers elkaar met handen zaten te dwarsbomen, blijkbaar schering en inslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan