EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gedecentraliseerde EK is zo slecht dat de FIFA er waarschijnlijk zal over nadenken om het WK over de hele wereld te spelen.

Dit voelt aan alsof we al een week kwalificatiewedstrijden aan het bekijken zijn, dan nog liever die vuvuzela's die elke match duidelijk maakten dat we in Zuid-Afrika zaten.
Ik ben het hier precies wel mee eens ofzo. Totaal geen EK gevoel momenteel ook al gemakkelijk vijf matchen gewoon niet gezien.

Ik ben het hier precies wel mee eens ofzo. Totaal geen EK gevoel momenteel ook al gemakkelijk vijf matchen gewoon niet gezien.

ja heb dat ook wel, en dan nog het "oneerlijke" van het feit dat er sommige landen 3 keer thuis spelen ofzo en landen (zoals België) 0 keer, ook al ligt dat aan de slechte infrastructuur.

Dat heeft toch gewoon te maken met corona dat er veel minder rond te doen is in eigen land, de stadions op tv niet vol supporters zitten en er niet allerlei sfeerbeelden online komen.

Bon, tegen Denemarken en Finland moeten we zonder al te veel problemen kunnen winnen.
Benieuwd hoe Martinez omgaat met de terugkomst van Witsel... die heeft sinds januari geen match meer gespeeld.
KDB en E. Hazard sowieso stilaan opnieuw laten meedoen, zodat ze klaar zijn voor (normaal gezien) de knock-out fase.

Daarna volgt er hopelijk eens een heel goeie match tegen een sterkere tegenstander, zodat iedereen erin gaat geloven :)

Dat heeft toch gewoon te maken met corona dat er veel minder rond te doen is in eigen land, de stadions op tv niet vol supporters zitten en er niet allerlei sfeerbeelden online komen.
Zal er vast mee te maken hebben ja. Al ben ik bij de Belgen wel gewoon (coronaproof uiteraard) op groot scherm gaan zien en toen was de beleving er wel dacht nu zijn we vertrokken maar pffft. Gisteren zonder problemen Italië-Zwitserland gemist door terras en de match van zes uur door tennis.

Ik heb toch ook het idee dat corona veel meer roet in het eten strooit dan het feit dat het over heel Europa gespeeld wordt.

Normaal gezien heb je een volle tv-studio met supporters voor elk land bij de matchen. Nu heb je verspreid over 2 km² 20 tafeltjes met 4 man aan.
Ik geniet ook altijd van die beelden van overvolle steden met duizenden supporters die op elkaar gepakt ervoor zorgen dat elk café zonder drank zit. Nu wordt er gewoon niks getoond want ofwel zijn het lege straten ofwel toon je beelden met een aantal mensen die aan het vieren zijn en springen er direct hopen volk op om met het vingertje te wijzen dat dit toch niet kan in deze tijden.
Het enige leuke beeld van heel dit EK al is dat volgepakt stadion in Hongarije. En mijn hoofd weet ook dat het niet meer dan normaal is dat er nog hopen maatregelen zijn, maar mijn voetbalhart bloedt bij halflege stadions zonder enige sfeer.

Kzou zeggen hopelijk wordt het WK '22 beter maar ja, dat is in Qatar.

Op naar EK '24 dan maar zeker?

En weer zijn we aan het stressen voor een match die we vanavond vrij simpel moeten en ook zullen winnen.

Laatst bewerkt:
De film 'moneyball' is leuk om te zien.
Het toont aan hoe ver ze statistieken gebruiken om een ploeg samen te stellen. In deze film is het wel ondergewaardeerde spelers zoeken om een topteam te maken (waargebeurd en basis voor eigenaars van KVO)
Basically football manager in real life e :)

En weer zijn we aan het stressen voor een match die we vanavond vrij simpel moeten en ook zullen winnen.
Goh. Ge moogt morele ontmoediging niet vergeten. Stel dat die Denen met een mooie actie of gelukje op voorsprong komen, dan kan het nog lastig zijn om te gaan winnen.

Als we vanavond winnen speelt hij niet eens denk ik tegen Finland.
Als we vanavond winnen én hij scoort speelt hij niet.
Anders denk ik dat hij er toch op zal aandringen om minstens een helft te kunnen jagen achter die titel van topscorer. Of Martinez daar naar gaat luisteren is nog een andere zaak natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan