Eindejaarslijstjes 2020

Bedankt hiervoor, wist nog niet dat ze kwamen. Alvast tickets gekocht want dit trio wil ik al lang zien. Heb Ty Segall al zien optreden in Trix met The Freedom Band en dat vond ik al de max.
Reken er maar op dat het vette patat op je oren wordt. Zelfs met Ty achter de drums zit er zoveel energie op het podium.

Is dit eigenlijk niets voor @FuseTea ?
 
oww snap, dan staat je echt enorm veel luisterplezier te wachten.

Begin maar alvast met het eerste Fuzz album. Verder zou ik zeggen volg het pad Manipulator -> Slaughterhouse -> Freedom's Goblin -> First Taste -> Harmonizer -> Fuzz II/III -> Fudge Sandwich. En als je dan, zoals mij, nog steeds niet genoeg kan krijgen van ol' Ty, kan je altijd Wasted Shirt met Fungus II eens proberen!
 
oww snap, dan staat je echt enorm veel luisterplezier te wachten.

Begin maar alvast met het eerste Fuzz album. Verder zou ik zeggen volg het pad Manipulator -> Slaughterhouse -> Freedom's Goblin -> First Taste -> Harmonizer -> Fuzz II/III -> Fudge Sandwich. En als je dan, zoals mij, nog steeds niet genoeg kan krijgen van ol' Ty, kan je altijd Wasted Shirt met Fungus II eens proberen!
Als je dat zo na elkaar zet besef ik nog maar eens wat voor zotte en kwalitatieve output Ty heeft. Straks nog wat door de speakers knallen!
 
oww snap, dan staat je echt enorm veel luisterplezier te wachten.

Begin maar alvast met het eerste Fuzz album. Verder zou ik zeggen volg het pad Manipulator -> Slaughterhouse -> Freedom's Goblin -> First Taste -> Harmonizer -> Fuzz II/III -> Fudge Sandwich. En als je dan, zoals mij, nog steeds niet genoeg kan krijgen van ol' Ty, kan je altijd Wasted Shirt met Fungus II eens proberen!
Ik ben nieuwsgierig! Na mijn huidig album dit eens aanhoren! :cool:
EDIT: zijn dit allemaal albums van diezelfde band?
 
Neen. Fuzz is een trio waar Ty in drumt (meestal doet hij gitaar en zang). Heerlijk ruige (en fuzzy) garage rock.

Dan is er de Ty Segall Band, waarmee hij (denk ik) maar een album heeft uitgebracht, stevige noisy hardrock. Cool stuff.

Ty's solowerk heeft een veel bredere waaier aan invloeden (hij is daar ook heel open over, zie zijn album met enkel covers en zijn publieke playlist op Spotify), gaande van soul en funk tot metal en punk met vleugjes elektronica hier en daar. De omvang van de back-up bands varieert ook sterk van album tot album.
 
oww snap, dan staat je echt enorm veel luisterplezier te wachten.

Begin maar alvast met het eerste Fuzz album. Verder zou ik zeggen volg het pad Manipulator -> Slaughterhouse -> Freedom's Goblin -> First Taste -> Harmonizer -> Fuzz II/III -> Fudge Sandwich. En als je dan, zoals mij, nog steeds niet genoeg kan krijgen van ol' Ty, kan je altijd Wasted Shirt met Fungus II eens proberen!
Bijzonder dat elk album toch anders is. De vetgedrukte heb ik nu dus (ongeveer) beluisterd en het is duidelijk dat vooral Manipulator blijft hangen, maar dat eerst Fuzz-album wil ik ook nog wel eens horen.
Slaughterhouse is cool, zeker het eerste nummer, maar ik vind de rest van het album ook tamelijk chaotisch en schreeuwerig; dat is minder mijn ding, vooral dat laatste.
Freedom's Goblin nog niet afgeluisterd. Klinkt ook leuk, maar iets "moeilijker" voor mij om meteen te zeggen van: JA! Misschien moet ik het nog een paar keer horen.
 
Freedom's Goblin is het meest gevarieerde album qua stijlen en invloeden. Meestal verschilt dat eerder van album tot album, maar in het geval van FG eerder van nummer tot nummer. Zelf heb ik dat wel graag, maar begrijp dat het een beetje verwarrend overkomt. Een beetje zoals bij King Gizzard's Gumboot Soup.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan