eigenaars die zelf "parkeerverbod" invoeren ??

D

Deleted member 451

Guest
Die vraag ligt me nu al zo lang op de maag.

bewoners die zelf aan hun voorruit van de woning of aan hun brievenbus "parkeerverbod" bordjes zetten.
dit is toch 100 % onwettig ??

hier in het dorp hebben we zelf zo ene die je ruitenwissers af kraakt, als je het toch aandurft om daar je auto te zetten.

uiteraard mag je je wagen nooit parkeren voor een oprit of garage, maar gewoon voor een rijwoning, of schuin over mij zelfs een WEIDE (!!) waar die eigenaar zo'n parkeerverbod bordje plaatst.

Hoe reageren jullie hier op? negeren jullie dit, en parkeren jullie toch?

en dat brengt me eigenlijk tot een 2e vraag:
waarom gedoogt de politie dit? als dit niet mag, waarom staan ze dit toe.
in mijn ogen kan je even goed je straat dan beginnen afzetten, komt op hetzelfde neer: openbaar domein tot jouw toe eigenen.
 
Zolang er geen klacht komt gaat de politie hier niks aan doen. Gaan ze zich niet mee beginnen bezighouden.

Dus voor zowel vraag 1 als vraag 2: dien daarvoor klacht in. Dan zal er wel iets gebeuren.

Vind het trouwens zelf ook belachelijk, en idd niet wettelijk. Kom dat vrij veel tegen werkgerelateerd en als er zo iemand komt reclameren zal die ook vrij snel van een antwoordje gediend zijn. Klacht indienen heb ik nog nooit gedaan, is me net te veel moeite (en als iedereen zo denkt blijven die apekuren dus inderdaad gewoon duren :p )
 
Natuurlijk is dit niet wettelijk.
Enkel de gemeente kan over een parkeerverbod beslissen of na aanvraag een toestaan.

Uit ervaring zijn het meestal asociale verzuurde oude zagen met te veel vrije tijd die zich hiermee bezighouden.

En het beschadigen van een ander zijn auto is natuurlijk vandalisme dat een strafklacht verdient.
 
maar zet zelf eens uw auto te koop voor uw deur, op de openbare weg....
ouders hebben indertijd daarvoor nog PV gekregen, omdat ze "handel dreven" op de openbare weg.



maar goed, concreet: jullie parkeren gewoon toch? (met vrees dat die bewoner dan een kras in uw auto trekt of ruitenwissers kraakt?)
ikzelf rij met een ouwe bedrijfswagen van 17 jaar met builen en blutsen, dus mij maakt het niet uit. Maar ik ben dan ook weer een uitzondering, de meesten rijden met hun eigen , mooi onderhouden wagen, natuurlijk.
 
maar goed, concreet: jullie parkeren gewoon toch? (met vrees dat die bewoner dan een kras in uw auto trekt of ruitenwissers kraakt?)
ikzelf rij met een ouwe bedrijfswagen van 17 jaar met builen en blutsen, dus mij maakt het niet uit. Maar ik ben dan ook weer een uitzondering, de meesten rijden met hun eigen , mooi onderhouden wagen, natuurlijk.
Dat is dan ook wel weer veel lef hebben, want zij wonen daar namelijk ook wel.
Ik zou dan schrik hebben dat die auto eigenaar een steen door het raam van je huis gaat gooien ofzo.

Is dashcam geen optie? Om ze mooi op heterdaad te kunnen betrappen.
 
Dat is dan ook wel weer veel lef hebben, want zij wonen daar namelijk ook wel.
Ik zou dan schrik hebben dat die auto eigenaar een steen door het raam van je huis gaat gooien ofzo.

Is dashcam geen optie? Om ze mooi op heterdaad te kunnen betrappen.
ik dacht dat daschcam enkel werkte als je contact aan ligt? nuja soit, je kan toch nooit 360° rondom je auto beginnen 24/24 filmen als je parkeert, waar zijn we in godsnaam mee bezig? een daschcam kopen (investeren) , omdat een ander iets illegaal doet??

maar idd zoals je zelf aangeeft: ik zou moeten mee maken dat er met mijn EIGEN wagen (moest ik die hebben) een kras op getrokken word door zo'n verzuurde bewoner, wees maar zeker dat ik s'nachts terugkom, om een steen door z'n raam te keilen.
maar zoals gezegd: waar zijn we dan in godsnaam mee bezig??

ik vind het eerder de politie hun taak daar tegen op te treden, zonder dat er een melding komt.
Politie's patrouilleren toch ?? die zien zoiets toch ook....
een forfaitaire boete van XX euro per keer ze zoiets zien, en het probleem is opgelost. is de sticker er na een week bv nog niet af, bij een volgende patrouille, opnieuw boete.
 
In veel steden en gemeenten is het niet toegelaten om officieel een oprit te hebben wanneer het geen carport of garage is. Dus de kans is echt klein dat het officieel toegelaten is.
 
Bij ons int straat vroeger was er zo ene die 2 oude stoelen voor zijn deur plaatste (straat met rijwoningen) om zijn parkeerplek vrij te houden, k heb die dan eens een paar keer aan de kant gezet. Zou zoiets onder sluikstorten vallen? :)
 
In veel steden en gemeenten is het niet toegelaten om officieel een oprit te hebben wanneer het geen carport of garage is. Dus de kans is echt klein dat het officieel toegelaten is.
ach zo ver wil ik nog niet eens gaan. of het nu een legale officiele oprit is, of een "valse " oprit .... ik ga dat nu echt niet gaan uitzoeken hoor per gemeente waar ik naartoe ga.


het gaat er mij gewoon over , dat ik mij daar enorm over stoor dat mensen dit hangen, gewoon omdat ze niet willen dat iemand anders voor hun huis parkeert. Veelal is dit mensen ZONDER oprit, omdat ze "eisen" dat zijzelf die mooie parkeerplaats langs straat, pal voor hun huis, voor hen is.
 
Is dat niet gewoon wettig als dat bordje achter hun raam of tegen hun huis hangt? Dat hangt dan toch niet op de openbare weg?

Op een plaats waar ik vroeger woonde was er zo iemand vlakbij die dat achter zijn raam had hangen, met een nummerplaat eronder. Dat was handig, want die plaats was dikwijls nog vrij omdat velen er zich niet durfden parkeren.

Maar het is niet netjes om die plaats te claimen vind ik.
 
Is dat niet gewoon wettig als dat bordje achter hun raam of tegen hun huis hangt? Dat hangt dan toch niet op de openbare weg?
Heeft uiteraard geen wettelijke waarde. Als ze een opmerking maken wanneer je daar parkeert, dan zou ik eens vragen naar hun vergunning voor het innemen van openbaar domein. Discussie? 101 bellen en hen de vaststellingen laten doen.
 
Iedereen mag op zijn venster plakken wat hij wil hé, of dat nu halloween stickers zijn of nu voor kerstmis.
Als die mens graag parkeerverbod stickers ziet. Leuk voor hem

Ik zou er enkel een beetje mee opletten hoe de infrastructuur van die straat eruit ziet.
Als het een smalle straat is en jij zet je aan de overkant van die mens zijn garage kan die er misschien niet meer uit.
Of misschien iemand met een tractor of vrachtwagen die je anders blokeert om in/uit te rijden, maar als het je eigen buurt/straat is weet je dat meestal wel
maar zet zelf eens uw auto te koop voor uw deur, op de openbare weg....
ouders hebben indertijd daarvoor nog PV gekregen, omdat ze "handel dreven" op de openbare weg.
Volgens mij mag je een auto zonder platen ook niet op de openbare weg zetten ?
Als hij nummerplaten op heeft maakt het ook niet uit welke sticker je erop hangt volgens mij

Bij ons int straat vroeger was er zo ene die 2 oude stoelen voor zijn deur plaatste (straat met rijwoningen) om zijn parkeerplek vrij te houden, k heb die dan eens een paar keer aan de kant gezet. Zou zoiets onder sluikstorten vallen? :)
Doet me denken aan de buurman van mijn oma. Had het huis naast haar gekocht.
Als hij niet daar was stond daar een ofwel een aanhangwagen of wel lagen er 4 autobanden. Die lagen ook snel terug tegen zijn gevel :D
 
Is dat niet gewoon wettig als dat bordje achter hun raam of tegen hun huis hangt? Dat hangt dan toch niet op de openbare weg?
dat is toch helemaal de discussie niet? voor mijn part hangen ze daar blote vrouwen of een nazi kruis.
De discussie is dat ze onwettig openbaar domein claimen, en dat de politie blijkbaar wacht tot er een klacht binnen komt? terwijl ze dat makkelijk zelf zouden vaststellen via patrouille's
 
Wonen wij wel in hetzelfde land? Dat de politie daar proactief zou tegen optreden, is compleet utopisch.
Ik snap je redenering niet. Hier in Oostende krijgen mensen wel een PV als ze hun vuilzak de avond voor ophaling buiten zetten. (mag pas smorgens).
Als ze zoiets zien en beboeten, wat is er dan van verschil naar een onwettig parkeerverbod toe eigenen?
 
dat is toch helemaal de discussie niet? voor mijn part hangen ze daar blote vrouwen of een nazi kruis.
De discussie is dat ze onwettig openbaar domein claimen, en dat de politie blijkbaar wacht tot er een klacht binnen komt? terwijl ze dat makkelijk zelf zouden vaststellen via patrouille's
Maar wettelijk gezien claimen ze niks, aangezien dat zo ne raamstikker geen wettelijke betekenis heeft in het verkeer. Met dat het wettig is om dat teken daar te hangen wilde ik antwoorden op je 2e vraag: waarom doen ze er niks aan. Ze mogen/kunnen er waarschijnlijk niks aan doen.
 
Terug
Bovenaan