eigenaars die zelf "parkeerverbod" invoeren ??

Aan mijn appartement was ook zo'n huis waar de voordeur leek op een garage. Als die deur open stond, zag je echter dat er onmiddelijk een trapje was (en het dus geen garage was). Ik zetten mij ook gewoon voor die "poort".

Als er vandalisme gebeurt, gewoon aangeven, en dan kan je op die moment ook dat "illegaal verbodsbord" aankaarten en dat je vermoed dat de eigenaar er voor iets tussen zit.
 
Er heeft mij zo eens ene geblokkeerd omdat ik op "zijn" parkeerplaats (op de openbare weg, voor zijn huis zonder oprit of garage) stond. Hij had gewoon zijn werkcamionette op de weg, naast mijn auto gezet en voor en achter mij stonden ook auto's dus ik kon niet weg.
Ik heb naar zijn werkgever moeten bellen (nummer op de camionette), en die heeft hem dan opgebeld om zich te verzetten. Die was echt super arrogant maar heeft zich uiteindelijk toch verzet zodat ik weg kon. Dat was een type waar niet echt mee te praten viel...
 
Ik snap je redenering niet. Hier in Oostende krijgen mensen wel een PV als ze hun vuilzak de avond voor ophaling buiten zetten. (mag pas smorgens).
Als ze zoiets zien en beboeten, wat is er dan van verschil naar een onwettig parkeerverbod toe eigenen?
Op wat slaat dit? Waarom mag dat niet de avond ervoor? En komen ze dan misschien in de namiddag ophalen?

Hier komen ze al tussen 6-7 uur smorgens. Dat dezelfde dag buitenzetten zou voor bijna niemand lukken.
 
Hier in het dorp weet ik ook een plaats waar ze zo'n bord hebben hangen aan het raam. Daaronder dan wel een papier waar op staat dat hun dochter in een rolstoel zit.
Daar sta ik dan ook niet, voor de rest kijk ik alleen naar officiële borden.
 
Op wat slaat dit? Waarom mag dat niet de avond ervoor? En komen ze dan misschien in de namiddag ophalen?

Hier komen ze al tussen 6-7 uur smorgens. Dat dezelfde dag buitenzetten zou voor bijna niemand lukken.
Het politiereglement in uw stad/gemeente zal bepalen vanaf wanneer je het afval mag buiten zetten. Da’s overal zo. Wie dat niet respecteert kan een GAS boete krijgen, al zal het in de praktijk niet zo’n vaart lopen. In sommige steden of gemeenten mag het wel van de avond ervoor.
Het waarom lijkt me logisch. Afval, al is het in zakken, hoort niet thuis op het openbaar terrein. Daarom is een ondubbelzinnig reglement opgesteld om aan te geven vanaf wanneer dat wel kan. Als afval te lang blijft buitenstaan kan dit voor overlast zorgen. Geur, dieren die de zak openkrabben,…
 
Laatst bewerkt:
Die vraag ligt me nu al zo lang op de maag.

bewoners die zelf aan hun voorruit van de woning of aan hun brievenbus "parkeerverbod" bordjes zetten.
dit is toch 100 % onwettig ??

hier in het dorp hebben we zelf zo ene die je ruitenwissers af kraakt, als je het toch aandurft om daar je auto te zetten.

uiteraard mag je je wagen nooit parkeren voor een oprit of garage, maar gewoon voor een rijwoning, of schuin over mij zelfs een WEIDE (!!) waar die eigenaar zo'n parkeerverbod bordje plaatst.

Hoe reageren jullie hier op? negeren jullie dit, en parkeren jullie toch?

en dat brengt me eigenlijk tot een 2e vraag:
waarom gedoogt de politie dit? als dit niet mag, waarom staan ze dit toe.
in mijn ogen kan je even goed je straat dan beginnen afzetten, komt op hetzelfde neer: openbaar domein tot jouw toe eigenen.
Ik ga er van uit dat “verbodsborden” die van toepassing zijn over iets op de openbare weg enkel maar mogen geplaatst worden door overheden/wegbeheerders en personen die daarvoor een vergunning/machtiging hebben .
Verder bepaalt het verkeersreglement en/of politiereglement waar je al dan niet mag parkeren.

Ik denk dat je het eerder moet zien dat je er geen rekening moet mee houden, ook al omdat het geen officieel verkeersbord is.

Ik woon langs een weg waar je 70 mag, maar stel nu dat iemand een bordje aan zijn hek hang met 30 op hoeft niemand er zich aan te houden. En iemand die in de dorpsstraat woont en een “ zonder haat straat” affiche aan de ruit hangt woont nog steeds in de dorpsstaat, ook al lijkt de affiche als twee druppels water op een echt straatnaambordje:)

Je had het over Oostende. Daar weet ik ook zo’n leuke, namelijk in de middenlaan:

Iemand die per se zijn voortuin wil gebruiken als oprit/parkeervak, terwijl op de straat een aanduiding is waartussen de wagens in langsrichting mogen parkeren op de straat ter hoogte van de woning.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je redenering niet. Hier in Oostende krijgen mensen wel een PV als ze hun vuilzak de avond voor ophaling buiten zetten. (mag pas smorgens).
Als ze zoiets zien en beboeten, wat is er dan van verschil naar een onwettig parkeerverbod toe eigenen?
Gasboetes? Want dat zijn de stadswachten met paarse jassen, geen agenten 😉
 
Bij ons int straat vroeger was er zo ene die 2 oude stoelen voor zijn deur plaatste (straat met rijwoningen) om zijn parkeerplek vrij te houden, k heb die dan eens een paar keer aan de kant gezet. Zou zoiets onder sluikstorten vallen? :)
bij ons ook, heeft dat zelfs jaren gedaan, (niet bij mij in de straat) geen idee of de buren ooit een klacht hebben ingedient gehad, maar vond het maar heel aso
 
Hier in ons dorp staat er ergens aan een huis in een afgelegen straatje een bord met "loslopende honden". Ik kan mij toch ook niet voorstellen dat zoiets wettelijk is. Alsof die eigenaars dan opeens niet aansprakelijk zijn als één van die honden een andere hond aanvallen.
 
Hier bij ons in het dorp is er een brasserie gelegen in een woonwijk. In het weekend is het daar redelijk druk en parkeren er ook veel mensen op de berm wat toegelaten is. Bij de 2 huizen erover stonden op een gegeven moment witte kruisen geschilderd over hun oprit en werd de borduur in gele blokken geschilderd. Intussen is deze verf verwijderd, zag er heel vreemd uit en waarschijnlijk dus ook zelf gedaan. Ik kan begrijpen dat het parkeren daar hinderlijk kan zijn om een duidelijk beeld te hebben om de baan op te komen maar om dit nu zelf te schilderen...
 
Hier in ons dorp staat er ergens aan een huis in een afgelegen straatje een bord met "loslopende honden". Ik kan mij toch ook niet voorstellen dat zoiets wettelijk is. Alsof die eigenaars dan opeens niet aansprakelijk zijn als één van die honden een andere hond aanvallen.
Totaal niet, zoiets kan je misschien wel best aan de politie doorgeven. Ziet dat er echt honden loslopen en dat er ongevallen van komen.
 
Hier in ons dorp staat er ergens aan een huis in een afgelegen straatje een bord met "loslopende honden". Ik kan mij toch ook niet voorstellen dat zoiets wettelijk is. Alsof die eigenaars dan opeens niet aansprakelijk zijn als één van die honden een andere hond aanvallen.
Is het een officiële straat met een straatnaam?
Kan anders ook een privé-weg zijn en dan is dat geen openbare weg.
 
Is het een officiële straat met een straatnaam?
Kan anders ook een privé-weg zijn en dan is dat geen openbare weg.
Als die vrij toegankelijk is, blijft het wel een openbare plaats. Parking van een supermarkt bijvoorbeeld is ook geen openbare weg en toch heeft de politie daar een ruime bevoegdheid.
 
Als die vrij toegankelijk is, blijft het wel een openbare plaats. Parking van een supermarkt bijvoorbeeld is ook geen openbare weg en toch heeft de politie daar een ruime bevoegdheid.
Maar een supermarkt is wel een plaats waar iedereen welkom is. Dat is een privegrond met openbaar karakter. Gewoon een lange oprit is nog steeds prive en niet vrij toegankelijk, ook al staat er geen bord he. Anders mag ook jan en alleman op uw oprit komen doen wat hij wil, want er staat geen poort voor.
 
Gewoon een lange oprit is nog steeds prive en niet vrij toegankelijk, ook al staat er geen bord he. Anders mag ook jan en alleman op uw oprit komen doen wat hij wil, want er staat geen poort voor.
Het gaat om de feitelijke situatie. Private karakter van een gewone oprit is meestal duidelijk, van een lange oprijlaan vaak al wat minder, maar bij een stuk private straat ga je dat niet zonder signalisatie kunnen afdwingen.
 
Het gaat om de feitelijke situatie. Private karakter van een gewone oprit is meestal duidelijk, van een lange oprijlaan vaak al wat minder, maar bij een stuk private straat ga je dat niet zonder signalisatie kunnen afdwingen.
Wat is het verschil tussen een lange oprijlaan en een private straat? De gebruikte materialen?
Zet daar dan gewoon een bord "private weg" en klaar.
 
Het laatste is een officiële straat die op privéterrein ligt, aanleg en onderhoud voor rekening van de perceeleigenaar(s).
En waaruit leid jij af dat in dit geval het een officiële straat betreft? Omdat er niet specifiek bij staat dat het dat niet is?
 
Terug
Bovenaan