Eerste hulp bij klus-gevallen

Als je met gat iets bedoelt wat niet echt groot is (ter grootte van baksteen bv )….geen probleem meestal maar als je een echt groot gat wilt maken en het is een dragende muur …best oppassen dan en een balkje steken voor ge uw gat maakt . ;)
Neenee, gaat over een gaatje met een gewone boor :)

stuurt een ACV Kombi Kompakt HRE 36/30 aan.
- ketel is verwarming en warmwater.
- qua draden: geen idee.
Ok. Als ik naar de specificaties van uw huidige thermostaat kijk, dan is dat enkel maar met een contactje en de voeding is via batterijen.
Dus in principe gaan vrijwel alle thermostaten dan.

Ik heb enkel maar ervaring met Tado. maar dit is al 180€. (kunt ge wel meenemen naar uw volgend huis bv)

zou gyprocplaten (of gipskarntonnen platen) willen bestellen, 2 om specifiek te zijn.
zou ze willen lijmen op het huidige plafond. een test met 2.
laten leveren, maar dat kan dus niet enkel voor 2?
waar kan ik dat nog bestellen, buiten brio, hobo, en gamma?

zou gyprocplaten (of gipskarntonnen platen) willen bestellen, 2 om specifiek te zijn.
zou ze willen lijmen op het huidige plafond. een test met 2.
laten leveren, maar dat kan dus niet enkel voor 2?
waar kan ik dat nog bestellen, buiten brio, hobo, en gamma?
Elke doe-het-zelfzaak zal dat wel hebben. Al zal het door de grootte van die platen nogal moeilijk worden om maar twee plaatjes te laten leveren.

Bij https://www.afwerkingshop.be/ kan het bijvoorbeld wel, maar dan zit je wel met een marginaal hoge prijs voor het vervoer door de grootte en omvang van de platen:

1683627477623.png

Is er geen mogelijkheid dat je dat bij je lokale DHZ, gamma of brico haalt en zo'n gratis bestelwagen leent van hen?

Elke doe-het-zelfzaak zal dat wel hebben. Al zal het door de grootte van die platen nogal moeilijk worden om maar twee plaatjes te laten leveren.

Bij https://www.afwerkingshop.be/ kan het bijvoorbeld wel, maar dan zit je wel met een marginaal hoge prijs voor het vervoer door de grootte en omvang van de platen:

Bekijk bijlage 19365

Is er geen mogelijkheid dat je dat bij je lokale DHZ, gamma of brico haalt en zo'n gratis bestelwagen leent van hen?
nee helaas, geen rijbewijs en geen auto.
dan kan ik het beter allemaal ineens kopen, met wat reserveplaten.
het is voor een plafond 4m op 9m, waar voorheen iets anders op gelijmd was.

nee helaas, geen rijbewijs en geen auto.
dan kan ik het beter allemaal ineens kopen, met wat reserveplaten.
het is voor een plafond 4m op 9m, waar voorheen iets anders op gelijmd was.
Koop er wat metal-studs of hout bij. Zo weet je zeker dat het blijft hangen en hoef je niet in te zitten over of het blijft hangen.

Koop er wat metal-studs of hout bij. Zo weet je zeker dat het blijft hangen en hoef je niet in te zitten over of het blijft hangen.

die simulator daar helpt alvast met een materiaallijst op te stellen.
dubbel merci.

Ik ben op zoektocht naar geleiders om een smalle, niet erg diepe, apothekerskast te maken die ik in mijn kastenwand zou monteren. Degenen die ik vind (echte apothekerkast geleiders) zijn allemaal pas vanaf 400mm. Terwijl het max 300mm zou mogen zijn.
Of een ander idee? 1 shop heeft me afgeraden om gewone kogelgelaagde rails ( die weliswaar veel gewicht aankunnen) te gebruiken.

Gisteren liep de wc niet meer goed af en ging ik op onderzoek uit.
Buis zit verstropt juist aan de bocht waar die de beerput ingaat. Morge komen ze de beerput leegzuigen en hopelijk nemen ze de verstropping mee.

Nu zag ik aan die bocht vlak voor die de beerput ingaat dat er een sleuf in zit (juist naast een kijkgat wat gedicht is met een kurken wij stop 🙈).
Heeft deze sleuf een reden? Mag dit toegemaakt worden samen met dat 'kijkgat'?

qFSfCNi.jpeg

Ben verhuisd, wasje gedraaid en natte vloer gehad. Dus alles laten drogen, kort programma gedraaid en gezien dat het de afvoer is die overloopt. In de afvoer aan de muur zit een witte buis met een soort opvangbakje. Ik denk voor vuiligheid tegen te houden, maar zorgt denk ik ook voor een enorme afname van capaciteit van de afvoer. Voor wat dient het en mag ik dat er gewoon uit laten?

RpW2XBp.jpg

Kan je TEC7 gebruiken om pluggen vast te houden in pleisterwerk + buitenisolatie? Of gaat dat mijn isolatie opvreten?

Ik weet dat er isolatiepluggen bestaan (genre Fischer 48213 FID 50) maar die zijn te groot voor die vijsjes. (ik wil een ring deurbel aan mijn gevel vastmaken)

Kan je TEC7 gebruiken om pluggen vast te houden in pleisterwerk + buitenisolatie? Of gaat dat mijn isolatie opvreten?

Ik weet dat er isolatiepluggen bestaan (genre Fischer 48213 FID 50) maar die zijn te groot voor die vijsjes. (ik wil een ring deurbel aan mijn gevel vastmaken)
Dan kan je beter ofwel je bel vastplakken met die TEC7 of tandenstokers in de isolatiepluggen steken zodat je vijsjes alsnog grip hebben.
Ander alternatief is een plaatje kunststof ter grootte van je bel met de juiste pluggen vastmaken en daar je bel op monteren.

Ben verhuisd, wasje gedraaid en natte vloer gehad. Dus alles laten drogen, kort programma gedraaid en gezien dat het de afvoer is die overloopt. In de afvoer aan de muur zit een witte buis met een soort opvangbakje. Ik denk voor vuiligheid tegen te houden, maar zorgt denk ik ook voor een enorme afname van capaciteit van de afvoer. Voor wat dient het en mag ik dat er gewoon uit laten?

RpW2XBp.jpg
Ondertussen al terug gevonden dat het een trechtersifon is die de geur tegenhoud, maar het ‘kommetje’ er in doet het water van de afvoer van de wasmachine terug naar boven kaatsen omdat die daar maar kort boven op uitkomt.

Wat kan hier een oplossing zijn? Langere afvoer? Afvoer eerst schuin laten aflopen? Een gewone sifon steken?

Denk daar je dan het beste een gewone sifon steekt Ofwel zo een dop met een rubber die rond uwen afvoer spant dan heb je geen sifon nodig (denk dat mijn wasmachine zo is aangesloten )

Heb hier een houten tuinhuis staan, hoe begin ik er best aan om het een ander kleurtje te geven?

Op de ene site lees ik: afschuren tot het oorspronkelijke houtkleur zichtbaar is, andere site zegt me lichtjes opschuren. (Slissen zoals de vakman wel eens zegt)

Houtverf of beits gebruiken?

Heb hier een houten tuinhuis staan, hoe begin ik er best aan om het een ander kleurtje te geven?

Op de ene site lees ik: afschuren tot het oorspronkelijke houtkleur zichtbaar is, andere site zegt me lichtjes opschuren. (Slissen zoals de vakman wel eens zegt)

Houtverf of beits gebruiken?
Waarmee is deze nu afgewerkt?
Van welke kleur, naar welke kleur wil je gaan?
....

Heb wat problemen om firma te vinden die 1 vliegendeur (hordeur) wil maken.
Daarom het idee om zo een bouwpakket te kopen en zelf te maken.
Iemand een aanrader?

Heb wat problemen om firma te vinden die 1 vliegendeur (hordeur) wil maken.
Daarom het idee om zo een bouwpakket te kopen en zelf te maken.
Iemand een aanrader?
Ik volg. Heb ook één nodig. Als ik zie wat men daarvoor vraagt en hoe simpel dat gemaakt is, zal ik het zelf wel doen.

Profielen aankopen, net en hoekverbindingen. In verstek op maat zagen, slaglatten erin en klaar.

Terug
Bovenaan