Eerste hulp bij klus-gevallen

Heb in de garage en berging enkele waar een stuk van de voeg weg is.

Heb de voegen opnieuw gevuld met tegenvoegsel maar op 2 plaatsen is de voeg na enkele dagen alweer los. En op die plekken klinkt de tegel hol als je erop tikt.
Vermoed dat de tegen niet 100% goed gelijmd is. Iemand tips hoe ik dit kan fixen zonder de tegen er helemaal uit te moeten halen?
 
Ik zal het maar hier zetten.

In mijn kruipkelder staat een redelijk niveautje aan water (+- 11-12 centimeter). Ik heb een goede dompelpomp waarmee ik dat weg wil krijgen. Alleen mijn vraag: waar blijf ik met al dat water?

Er is niet direct een putje voor mijn deur (wel op enkele tientallen meters) maar dan moet ik langs een vrij drukke straat een buis in de goot leggen. Om nog maar te zwijgen over het voetpad waar dat ook over moet. Wat is de kans dat ik daar allemaal problemen mee krijg?
 
Ik zal het maar hier zetten.

In mijn kruipkelder staat een redelijk niveautje aan water (+- 11-12 centimeter). Ik heb een goede dompelpomp waarmee ik dat weg wil krijgen. Alleen mijn vraag: waar blijf ik met al dat water?

Er is niet direct een putje voor mijn deur (wel op enkele tientallen meters) maar dan moet ik langs een vrij drukke straat een buis in de goot leggen. Om nog maar te zwijgen over het voetpad waar dat ook over moet. Wat is de kans dat ik daar allemaal problemen mee krijg?

Kunt ge nergens die aansluiten op ne afvoer van vuil water bijvoorbeeld?
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
een stekkerverdeler gekocht met fase indicator. (ook voltage, filter, amperage, wattage en verbruik (wattuur) staan erbij)
op sommige plaatsen is de indicator aan, anderen niet.
keuken bijvoorbeeld niet, bureau wel.
ik vind nergens wat dit eigenlijk kan betekenen.
iemand een idee?
 
een stekkerverdeler gekocht met fase indicator. (ook voltage, filter, amperage, wattage en verbruik (wattuur) staan erbij)
op sommige plaatsen is de indicator aan, anderen niet.
keuken bijvoorbeeld niet, bureau wel.
ik vind nergens wat dit eigenlijk kan betekenen.
iemand een idee?
Komt uit de wereld van de audio : Als de lamp brandt staat uwe stekker in fase (dus den bruine en den blauwe staan goed aangesloten zoals het zou moeten . )
Als het lampje niet brand staan ze uit fase (dus den bruine en den blauwe staan andersom aangesloten , als je ze in fase wilt zetten draadjes omkeren dus . ;) )
Maakt dat voor gewoon dagelijks gebruik iets uit ? …nee weinig tot niets enkel geloven &judicieel dat je de apparatuur in fase moet aansluiten zodat de lekstroom zo klein mogelijk is en de muziek een extra dimensie krijgt .

Voetnoten : werkt wel enkel als je fase en neuter hebt want als je 2 fases hebt staan ze altijd in fase . ;) )
 
Komt uit de wereld van de audio : Als de lamp brandt staat uwe stekker in fase (dus den bruine en den blauwe staan goed aangesloten zoals het zou moeten . )
Als het lampje niet brand staan ze uit fase (dus den bruine en den blauwe staan andersom aangesloten , als je ze in fase wilt zetten draadjes omkeren dus . ;) )
Maakt dat voor gewoon dagelijks gebruik iets uit ? …nee weinig tot niets enkel geloven &judicieel dat je de apparatuur in fase moet aansluiten zodat de lekstroom zo klein mogelijk is en de muziek een extra dimensie krijgt .

Voetnoten : werkt wel enkel als je fase en neuter hebt want als je 2 fases hebt staan ze altijd in fase . ;) )
wel hier gaat het effectief over audio aparaten, maar het maakt wellicht niets echt uit.

vreemd wel dat het net in die audio kamer in fase staat en andere kamers niet (woonkamer, keuken en badkamer getest)
 
Ik heb een Hondra HRD 536 aangekocht tweedehands.
Op de website van Honda bij de FAQ staat dat E10 perfect kan gebruikt worden als benzine maar met een houdbaarheidsdatum van max 2 maand.

Indien langer gewenst kan er een brandstof additief/ brandstofstabilisator toegevoegd worden.

Ik ben al op zoek gegaan in de Gamma, Hubo en bol.com maar ik vind nergens zo'n product ...
Ben ik op de foute zoekterm ah zoeken of wat heb ik juist nodig ?

Dit had ik bv. gevonden maar dit heb ik nodig in kleinere hoeveelheid en liefst zonder verzendingskosten of nog beter, op te halen in België.

 
plafond behangen en/of bezetten met panelen (met lijm): waar kan ik mijn zoektocht beginnen?

half jaar geleden dus het plafond hier ontdaan van balken en zwaar behang dat daartussen was geplakt.
het begint mij nu toch te storen dat het plafond er als in een bouw uitziet.
Ik zou daar simpelweg witte of gebroken witten platen/panelen tegen willen plakken.
Die moeten behangbaar of verfbaar zijn.
Ook hubo, gamma, úrico al aangedaan; maar geen soelaas.

Waar zou ik daarvoor nog kunnen gaan kijken?
 
@Sylverscythe ik zou gewoon een nieuwe hollewanddoos steken zodat je stopcontact terug deftig vast zit. Afhankelijk van de situatie zijn er verschillende systemen te koop.
Met enige vertraging...

Zekering afgezet en het er eens uitgehaald. De klemmen "pakken" niet voldoende in de houten wand, dus lijkt me inderdaad net te groot te zijn. Of er moet meer kracht op gezet worden omdat het hout te hard is?
 

Bijlagen

  • IMG_20230430_161051_1.jpg
    IMG_20230430_161051_1.jpg
    505,3 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ik heb een Hondra HRD 536 aangekocht tweedehands.
Op de website van Honda bij de FAQ staat dat E10 perfect kan gebruikt worden als benzine maar met een houdbaarheidsdatum van max 2 maand.

Indien langer gewenst kan er een brandstof additief/ brandstofstabilisator toegevoegd worden.

Ik ben al op zoek gegaan in de Gamma, Hubo en bol.com maar ik vind nergens zo'n product ...
Ben ik op de foute zoekterm ah zoeken of wat heb ik juist nodig ?

Dit had ik bv. gevonden maar dit heb ik nodig in kleinere hoeveelheid en liefst zonder verzendingskosten of nog beter, op te halen in België.

Kdenk dat ge eerder in auto5 gaat moeten zoeken, maar als ge er toch additieven in gaat kappen, waarom tank je niet gewoon 98?
 
Met enige vertraging...

Zekering afgezet en het er eens uitgehaald. De klemmen "pakken" niet voldoende in de houten wand, dus lijkt me inderdaad net te groot te zijn. Of er moet meer kracht op gezet worden omdat het hout te hard is?
Zit er geen potteke achter dat stopcontact?
 
Terug
Bovenaan