Als Syndicus is het mijn taak de lampen te vervangen in de hal van het appartementsgebouw.
Voor het eerst was er aldus een lampje kapot.
Ik doe de lampenkap eraf en tot mijn grote verbazing hangt de lampenkap vast dmv AMPER 2 kleine vijsjes.
Echter aan de buitenkant zijn er géén gaten. De gaten waarin de vijgen gevezen zijn, bevinden zich aan de binnenkant.
Om de lampenkap eraf te krijgen moest ik dus serieus wringen en redelijk véél kracht zetten zodat de lampenkap loskomt van de vijzen.
Daarbij brak echter 1 binnenzijde waar een vijs aan vast hing doodleuk af. Want ja dat is gewoon van PLASTIEK.
Gelukkig zijn er 4 plaatsen (rechthoekige lamp) voor vijzen voorzien. Dus ik heb de overige vijs eruit gevezen, en dan de 2 vijzen er terug in gevezen, de lampen vervangen en dan de lampenkap er terug in geklikt. Ik had eerst de vijzen te hard aangevezen, en dan blijft de lampenkap dus NIET hangen. Dit omdat de lampenkamp alleen steunt op die 2 vijzen.
MAAR ik vind dit toch maar een vreemd systeem voor een plafondlamp. Telkens een lampje stuk is, moet ik moet bruut geweld de lampenkap eraf halen, en dan loop je het risico dat de locaties (van plastiek) waar de vijzen vastgevezen zijn, afbreken.
Is dit normaal? Of is dit gewoon een spotgoedkope BROL plafondlamp ??