Eerste hulp bij klus-gevallen

Ouder huis waar we de kamer willen opfrissen. Dit is het "behang". Dit krijg je dus niet afgestoomd. Hoe lossen we dit best op?

IMG-20211209-095249.jpg

Ouder huis waar we de kamer willen opfrissen. Dit is het "behang". Dit krijg je dus niet afgestoomd. Hoe lossen we dit best op?

IMG-20211209-095249.jpg
Is dat meteen stucwerk eronder of is dat ook nog deel van het behang? We hebben hier bij ons ook een dikke laag gevonden en dat heb ik met een spatel en beitel eraf gehaald.

Ik ben aan het rondkijken voor een schroefboormachine en kwam per toeval op Parkside van Lidl terecht:
Volgens de reviews zeer deftig materiaal. Is dit ook effectief zo of is het aangewezen om toch wat meer uit te geven en een Makila ofzo te kopen.

Is niet voor het professionele werk, maar zou dat toch graag in huis hebben om mijn plan te trekken.
Voor 100 euro heb je ook een black&Decker of Bosch met koffertje tijdens de solden.
Of via Amazon.

Deze heb ik bvb
Black+Decker BDCDC18BAFC-QW boorschroevendraaier (18V, 2X Li-Ion schuifbatterij, planetaire transmissie, LED-werklamp, 1A lader, incl. 80-delige accessoires in hoogwaardige koffer), 18 V https://www.amazon.de/dp/B01N1NJIZQ/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_KHPPZ74CBMMWVVZFZ29B?_encoding=UTF8&psc=1

Heeft er iemand een idee of je tegenwoordig nog compatibele sokkels (of originelen) vindt voor deze schakelaars: https://www.de-schakelaar.be/product/4139187/niko-7000-sockel-drukknop-no

Ik heb er zo in mijn huis uit 2001, maar er heeft er eentje het begeven en ik heb geen reserves...

EDIT: alternatief zou ik ook wel de drie drukknoppen kunnen vervangen door een nieuw systeem, maar moet wel compatibel zijn met zo'n relaissysteem. Ik post even een foto voor de duidelijkheid:

Ekz55HB.jpg

Voor 100 euro heb je ook een black&Decker of Bosch met koffertje tijdens de solden.
Of via Amazon.

Deze heb ik bvb
Black+Decker BDCDC18BAFC-QW boorschroevendraaier (18V, 2X Li-Ion schuifbatterij, planetaire transmissie, LED-werklamp, 1A lader, incl. 80-delige accessoires in hoogwaardige koffer), 18 V https://www.amazon.de/dp/B01N1NJIZQ/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_KHPPZ74CBMMWVVZFZ29B?_encoding=UTF8&psc=1
Hou er rekening mee dat de boor die je linkt met borstels in de boorkop is en deze geen lang leven is beschoren. De parkside is borstelloos dus een onderdeel minder dat kan slijten.

Wat vind je van deze set?
Zover ik kan terugvinden is dit een koolstofborstelloze boor, het is wel een andere prijs categorie dan de Parkside. Zeker geen slecht toestel op eerste zicht. En met 2 accu's een correcte prijs.

Edit: bekijk zeker deze ook, iets krachtigere accu én klopboor https://www.bol.com/be/nl/p/metabo-sb-18-li-toolbox-accu-klopboor-schroefmachine/9200000101253991/

Heeft er iemand een idee of je tegenwoordig nog compatibele sokkels (of originelen) vindt voor deze schakelaars: https://www.de-schakelaar.be/product/4139187/niko-7000-sockel-drukknop-no

Ik heb er zo in mijn huis uit 2001, maar er heeft er eentje het begeven en ik heb geen reserves...

EDIT: alternatief zou ik ook wel de drie drukknoppen kunnen vervangen door een nieuw systeem, maar moet wel compatibel zijn met zo'n relaissysteem. Ik post even een foto voor de duidelijkheid:

Ekz55HB.jpg
Al eens op 2ehands gekeken? Veel mensen doen hun pre 2005 Niko schakelaars weg voor een appel en een ei na een modernisering. Ik heb toch al vaak lotjes van 10 schakelaars en 15 stopcontacten van dat kaliber zien gaan voor 25 euro.

Al eens op 2ehands gekeken? Veel mensen doen hun pre 2005 Niko schakelaars weg voor een appel en een ei na een modernisering. Ik heb toch al vaak lotjes van 10 schakelaars en 15 stopcontacten van dat kaliber zien gaan voor 25 euro.

Thanks, intussen eens gecheckt met iemand die ik ken en volgens hem zouden deze ook compatibel moeten zijn:

Thanks, intussen eens gecheckt met iemand die ik ken en volgens hem zouden deze ook compatibel moeten zijn:
Uiteraard is de nieuwe Niko gewoon compatibel met de oude.
Aansluitingen zullen op een andere plaats zitten maar de werking is hetzelfde.

Drukknop is heel eenvoudig aan te sluiten, gewoon goed kijken wat de voedingskleur is en de andere kleuren schakelen de relais.
In uw geval lijkt wit de voeding te zijn (als ik goed kan kijken).

Wat zo'n knop doet (nieuw of oud maakt niet uit) is gewoon even het contact sluiten waarna de relais zal aan of aftrekken.

voor het professionele zou ik geen @makila gebruiken :p
Nu ja, de lamp hangt uiteindelijk wel wéér aan het plafond en de buren hebben mij bedankt omdat ze nu terug licht hebben in de gang ;)
Ik heb niet echt handen aan mijn lijf, maar als het echt moet, dan lukt het mij meestal wel sé.

Een tijd geleden is onze elektriciteit vernieuwd. De elektricien heeft toen gleuven geslepen/geslijpt(?) in onze Gyproc muren en deze opgespoten met een schuim.

Nu willen we dat eens mooi afwerken, maar ik heb geen flauw idee hoe...

Kenners hier die dat vlug eens kunnen uitleggen?
Ik denk da schuim wat wegsnijden en dan zo een "patch" op doen en dan afwerken met allesvuller?

lxMqy4W_d.webp

Dat is ook maar gedaan omdat hij het zelf niet moet herstellen lijkt me...

Schuim 2-3cm weg , nieuw stuk gipsplaat in die vormen in gipsen ( 3 stukjes dus), dan die naden (zet alle naden maar wat schuin ook) met netje erin afwerken.

Gewoon zo opvullen gaat miserie zijn. Of het moet zijn dat die foto zo bedriegt

Waarom heeft die heel die boel weggeslepen? Had toch met de kabels achter de Gyproc door kunnen gaan of ben ik nu mis?

Ik wou het al niet zeggen, het lijkt me zo'n rare/amateuristische manier van werken alsof'm dacht dat'm in een gewone muur aan het slijpen was.

Waarom heeft die heel die boel weggeslepen? Had toch met de kabels achter de Gyproc door kunnen gaan of ben ik nu mis?
Tenzij die gyproc tegen een muur bevestigd is.

Al blijft het gemakkelijk om dat maar vlug dicht te purren. Als dat een holle wand is had dat inderdaad niet gans open moeten gemaakt worden. Als dat een volle wand is had dat eerder met mortel of iets dergelijks dichtgemaakt moeten worden. Het gans openslijpen en terug dichtpurren was waarschijnlijk gewoon de gemakkelijkste en snelste oplossing. Ik zou overwegen om in het vervolg een andere elektricien te nemen, tenzij ik een goede reden voor de pur over het hoofd zie.

Vraag: Ze hebben bij ons een gyproc wand geplaatst die de keuken nu afschermt van de gang. De gyproc wand is niet geisoleerd. Nu willen we alsnog PIR platen tegen die wand plaatsen om zo wat te isoleren. De achterwand van de keukenkansten komt dan tegen de pir platen.

Hoe kunnen we deze PIR platen best vastmaken tegen de gyproc wand ? Lijmen is een optie, maar kan je het ook rechtstreeks in de Gyproc schroeven voor extra verankering ?

Vraag: Ze hebben bij ons een gyproc wand geplaatst die de keuken nu afschermt van de gang. De gyproc wand is niet geisoleerd. Nu willen we alsnog PIR platen tegen die wand plaatsen om zo wat te isoleren. De achterwand van de keukenkansten komt dan tegen de pir platen.

Hoe kunnen we deze PIR platen best vastmaken tegen de gyproc wand ? Lijmen is een optie, maar kan je het ook rechtstreeks in de Gyproc schroeven voor extra verankering ?
Er bestaan ook gyproc-platen met isolatie aan, die kan je makkelijk lijmen, zo blote PIR-platen zijn misschien niet stevig genoeg.
Je gaat de keukenkast ook nog moeten verankeren aan de muur, dan lijkt mij iets voor de isolatie toch steviger.

Er bestaan ook gyproc-platen met isolatie aan, die kan je makkelijk lijmen, zo blote PIR-platen zijn misschien niet stevig genoeg.
Je gaat de keukenkast ook nog moeten verankeren aan de muur, dan lijkt mij iets voor de isolatie toch steviger.
En zou dit dan voldoende stevig zijn indien enkel gelijmd ?

Terug
Bovenaan