Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dat meteen stucwerk eronder of is dat ook nog deel van het behang? We hebben hier bij ons ook een dikke laag gevonden en dat heb ik met een spatel en beitel eraf gehaald.Ouder huis waar we de kamer willen opfrissen. Dit is het "behang". Dit krijg je dus niet afgestoomd. Hoe lossen we dit best op?
![]()
Voor 100 euro heb je ook een black&Decker of Bosch met koffertje tijdens de solden.Ik ben aan het rondkijken voor een schroefboormachine en kwam per toeval op Parkside van Lidl terecht:![]()
PARKSIDE PERFORMANCE Accuschroefboormachine »PABSP 20-…
PARKSIDE PERFORMANCE Accuschroefboormachine »PABSP 20-Li B2«, 20 V op Lidl.be ✅ 90 dagen bedenktijd ✅ Levering in heel België ✅ Kwaliteitsgarantiewww.lidl.be
Volgens de reviews zeer deftig materiaal. Is dit ook effectief zo of is het aangewezen om toch wat meer uit te geven en een Makila ofzo te kopen.
Is niet voor het professionele werk, maar zou dat toch graag in huis hebben om mijn plan te trekken.
Hou er rekening mee dat de boor die je linkt met borstels in de boorkop is en deze geen lang leven is beschoren. De parkside is borstelloos dus een onderdeel minder dat kan slijten.Voor 100 euro heb je ook een black&Decker of Bosch met koffertje tijdens de solden.
Of via Amazon.
Deze heb ik bvb
Black+Decker BDCDC18BAFC-QW boorschroevendraaier (18V, 2X Li-Ion schuifbatterij, planetaire transmissie, LED-werklamp, 1A lader, incl. 80-delige accessoires in hoogwaardige koffer), 18 V https://www.amazon.de/dp/B01N1NJIZQ/ref=cm_sw_r_apan_glt_i_KHPPZ74CBMMWVVZFZ29B?_encoding=UTF8&psc=1
Hou er rekening mee dat de boor die je linkt met borstels in de boorkop is en deze geen lang leven is beschoren. De parkside is borstelloos dus een onderdeel minder dat kan slijten.
Zover ik kan terugvinden is dit een koolstofborstelloze boor, het is wel een andere prijs categorie dan de Parkside. Zeker geen slecht toestel op eerste zicht. En met 2 accu's een correcte prijs.![]()
GAMMA | Makita accuboormachine DF457DWEX2 + 70-delige accessoireset kopen? | Boormachines
Makita accuboormachine DF457DWEX2 + 70-delige accessoireset in de beste prijs-/kwaliteitsverhouding, uitgebreid assortiment bij GAMMAwww.gamma.nl
Wat vind je van deze set?
Al eens op 2ehands gekeken? Veel mensen doen hun pre 2005 Niko schakelaars weg voor een appel en een ei na een modernisering. Ik heb toch al vaak lotjes van 10 schakelaars en 15 stopcontacten van dat kaliber zien gaan voor 25 euro.Heeft er iemand een idee of je tegenwoordig nog compatibele sokkels (of originelen) vindt voor deze schakelaars: https://www.de-schakelaar.be/product/4139187/niko-7000-sockel-drukknop-no
Ik heb er zo in mijn huis uit 2001, maar er heeft er eentje het begeven en ik heb geen reserves...
EDIT: alternatief zou ik ook wel de drie drukknoppen kunnen vervangen door een nieuw systeem, maar moet wel compatibel zijn met zo'n relaissysteem. Ik post even een foto voor de duidelijkheid:
![]()
Al eens op 2ehands gekeken? Veel mensen doen hun pre 2005 Niko schakelaars weg voor een appel en een ei na een modernisering. Ik heb toch al vaak lotjes van 10 schakelaars en 15 stopcontacten van dat kaliber zien gaan voor 25 euro.
Uiteraard is de nieuwe Niko gewoon compatibel met de oude.Thanks, intussen eens gecheckt met iemand die ik ken en volgens hem zouden deze ook compatibel moeten zijn:
![]()
Niko drukknop antraciet | Schakelaars | GAMMA.be
Niko drukknop antraciet in de beste prijs-/kwaliteitsverhouding, ruime keuze bij GAMMA.www.gamma.be
Nu ja, de lamp hangt uiteindelijk wel wéér aan het plafond en de buren hebben mij bedankt omdat ze nu terug licht hebben in de gangvoor het professionele zou ik geen @makila gebruiken![]()

Tenzij die gyproc tegen een muur bevestigd is.Waarom heeft die heel die boel weggeslepen? Had toch met de kabels achter de Gyproc door kunnen gaan of ben ik nu mis?
Er bestaan ook gyproc-platen met isolatie aan, die kan je makkelijk lijmen, zo blote PIR-platen zijn misschien niet stevig genoeg.Vraag: Ze hebben bij ons een gyproc wand geplaatst die de keuken nu afschermt van de gang. De gyproc wand is niet geisoleerd. Nu willen we alsnog PIR platen tegen die wand plaatsen om zo wat te isoleren. De achterwand van de keukenkansten komt dan tegen de pir platen.
Hoe kunnen we deze PIR platen best vastmaken tegen de gyproc wand ? Lijmen is een optie, maar kan je het ook rechtstreeks in de Gyproc schroeven voor extra verankering ?
En zou dit dan voldoende stevig zijn indien enkel gelijmd ?Er bestaan ook gyproc-platen met isolatie aan, die kan je makkelijk lijmen, zo blote PIR-platen zijn misschien niet stevig genoeg.
Je gaat de keukenkast ook nog moeten verankeren aan de muur, dan lijkt mij iets voor de isolatie toch steviger.