Functionaliteiten alleen zijn niet verantwoordelijk voor de kost. Kwaliteit van gebruikte materialen telt ook mee.
Beetje vreemd dat je hier zo over valt.
€150 voor iets dat +10j meegaat en dan in ene weg kwalitatief is, vind ik goedkoop.
Zoals ik al zei, het toestel dat er nu hangt is al meer dan 10 jaar oud en koste toen rond de 30 euro. Dat ding werkt nog altijd zoals het hoort, ze hebben alleen een van de drukknoppen zo geforceerd zodat die nu niet meet werkt (drukknop om manuele stand van bediening op te zetten, alles werkt nu dus via de geprogrammeerde settings)
Blijkbaar was dat toestel dus kwalitatief genoeg om zo lang mee te gaan en dat voor slechts een goede 30 euro.
Ik kan dat hier echt niet verkocht krijgen dat ze voor een toestel dat hetzelfde moet doen nu plots 5 keer zoveel gaan moeten betalen.
De ervaring leert mij dat veel mensen/klanten sanitair en cv materiaal direct als duur gaan bestempelen en zelf beetje moeilijk doen als er eens iets moet vervangen worden zoals een platenwisselaar, maar wel 100en euro's geven aan multimedia, smartphones, andere gadgets...nuja met een platenwisselaar kan je niet uitpakken natuurlijk....
Als er iets aan de verwarmingsketel vervangen moet worden omdat het stuk is, dan is dat zo, daar kan je niks aan veranderen. Platenwisselaar is op de vorige ketel hier vervangen geweest, op de huidige eerder dit jaar nog de gasblok.
Het enige van die zaken die je opnoemt dat mijn ouders hebben is een tv toestel, al die andere zaken niet. Gebruiken geen computer, hebben geen smartphone (wel een simpele gsm).
Ik persoonlijk geef ook geen grote bedragen uit aan al dat spul. Alleen mijn volgende laptop gaat waarschijnlijk wel een duurder en hopelijk beter model zijn dat wat langer mee zal gaan, want met de twee laatste heb ik niet veel geluk gehad.
Mijn smartphone is een Samsung A70 en die gebruik ik tot hij versleten is.
Mijn auto is een Renault Megane GT, nieuw gekocht in 2017, voor gespaard en volledig betaald, niks op afbetaling.