Mulan
Well-known member
Kleine tip: plan bezoeken in van huizen, ook diegene die boven of onder je budget zijn.Het zit al tegen de grens van mijn max budget denk ik. Want dan zou de bank de lening nog moeten goedkeurenMaar dat zie ik wel eens die stap er komt. Dat van de condensatieketel ga ik ook zeker vragen. Nuja, sowieso eens zien wat ze allemaal zelf te zeggen hebben. Als die pas vervangen is zal dat sowieso wel als verkooppunt gebruikt worden.
Al krijg ik wel wat schrik aangezien het huis nu wel zowel op de website van de imo als op die van immoweb verdwenen is.Dus ik verwacht mij eerlijk gezegd aan een telefoontje dat de afspraak vandaag niet doorgaat en dat het reeds verkocht is of van de markt gehaald is.
Zo leer je oefenen in kijken naar dingen. Zeker in een markt waar snel beslist moet worden, is dat een voordeel als je weet waar je aandacht aan wil schenken.
Als huizen 3-4 maanden online staan: betekent dat dat je goed onder de vraagprijs kan bieden.
Mijn huis stond eerst te koop aan 250k, ik heb het dik 3 maand later aan 220k kunnen kopen. Enige reden, volgens mij, waarom het niet eerder verkocht werd, is omdat het jarenlang verwaarloosd was: bad en wc's met millimeters dikke kalklaag, tuin die er uit zag als een verwilderd patattenveld, stank in de garage,....
Allemaal zaken die met beperkt budget opgelost raken. Maar 80% van de kopers "ziet" dit gewoon niet of kan er totaal niet door kijken.
(Bad heb ik proper gekregen door te laten weken in liters schoonmaakazijn, kostte me 5 euro. Toiletten worden vervangen + waterverzachter geplaatst: 2500 euro, tuin laten afgraven, graszoden worden volgende week gelegd: 2000 euro. Mijn vader heeft een nieuw delsel op de put geïnstalleerd: 270 euro. Voor 5000 euro heb ik zeker 10.000 meer waarde gecreëerd)
Als huizen maanden lang online staan, is het niet altijd omdat er iets fout is met het huis of de locatie zelf.

En qua markt en budgetten zitten onze streken wel gelijkaardig in elkaar als ik het goed voor heb.
Maar dat zie ik wel eens die stap er komt. Dat van de condensatieketel ga ik ook zeker vragen. Nuja, sowieso eens zien wat ze allemaal zelf te zeggen hebben. Als die pas vervangen is zal dat sowieso wel als verkooppunt gebruikt worden.
Dus ik verwacht mij eerlijk gezegd aan een telefoontje dat de afspraak vandaag niet doorgaat en dat het reeds verkocht is of van de markt gehaald is.
tis een huis van 1988 waar we binnen al 10 cm gezakt zijn. Het product wat gebruikt werd was ook helemaal verduurd, dus zeker geen EPDM. Maar toen we het kochten waren er geen vochtproblemen in de muren dus heel ongerust maak ik me vooralsnog niet.