ugar
Well-known member
In het bedrijfsleven kom je niet hoog omdat je vader relaties heeft. Die tijd is lang voorbij, tenzij je spreekt over een familiebedrijf. Zelfs bij het aanwerven heeft dat niet zoveel zin. En een referentie heeft ook echt niet zo heel veel waarde, tenzij het een ex-collega is.Versta me niet verkeerd: Goed voor mensen die hier wel kunnen van profiteren, ik zou het zelf ook gebruikt/misbruikt hebben als ik kon.
En ik hoop mijn kinderen later ook een stevigere duw in de rug te geven dan ikzelf had.
Die cartoon is vooral een cartoon. Mensen worden in dit land aangeworven op basis van hun diploma's en tests, behalve in familiebedrijven. De persoon aan de linkerzijde is een karikatuur, en zijn echte uitzonderingen (en al helemaal zeker in grote bedrijven, en dan de laatste jaren)Ieder zal zichzelf wel wat kunnen inschatten of hij/zij zich eerder links of rechts bevond van de cartoon.
Voor mezelf schat ik dat ik ergens in het midden zat, maar eerder aan de rechterkant.
Ik zal me waarschijnlijk aan de linkerkant van de tekening bevinden volgens velen. Maar eens dat diploma op zak heb ik alles 'zelf' bereikt. Maar ook dat klopt niet, want ook je talenten heb je grotendeels mee vanaf je geboorte. Ik heb het geluk gehad te geboren zijn met een vrij uitzonderlijk IQ , dus wat ik nadien realiseerde is uiteindelijk ook gewoon te danken aan wat ik meekrijg bij mijn geboorte.