Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?

• Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Alle respect voor de trainer Kompany, maar het "als je verder kijkt dan de resultaten is het goed" is wel een constante aan het worden.. wanneer mag je dan wel een trainer gaan afrekenen op resultaten? Hij wordt uiteindelijk gehaald voor bepaalde resultaten, en da's nu toch iets waar hij moeilijk in slaagt? Anderlecht, Burnley 1 goed seizoen en dan een dikke sof, en nu echt wel het minimum met Bayern..
Ik zeg nergens dat je hem niet mag afrekenen voor resultaten he. De resultaten zijn niet fantastisch, maar toch ook helemaal niet dramatisch?
Ik zeg gewoon dat je je niet enkel op de resultaten moet focussen. Zaken als de manier waarop, of de tevredenheid van uw spelersgroep, de positieve vibe, vind ik niet onbelangrijk. Want bij resultaten heb je altijd de factor geluk. Dat zag je vorig seizoen bv heel duidelijk bij Anderlecht. Riemer een heel zwakke trainer, maar kende heel wat meeval in de resultaten.

Bij Anderlecht heeft die het, los van dat speler coach seizoen, gewoon goed gedaan. Burnley op zich ook, alleen kan je daar terecht serieuze vraagtekens zetten bij het aankoopbeleid.

maar (nog) geen wereldtrainer die tactisch een tegenstander overklast.
Akkoord dat hij zeker nog stappen moet zetten, niet onlogisch, maar heeft er ondertussen ook al veel heeft vind ik. Nogmaals, dit seizoen zeker niet fantastisch, maar als hij de titel binnenhaalt gewoon goed. En dat is ook een rode lijn, behalve seizoen 1 en dat laatste seizoen bij Burnley.

Laatst bewerkt:
Kompany zijn eerste seizoen is gewoon prima imo.

CL had beter gekund, maar een uitschakeling tegen Inter is imo ook geen ramp. De waarde van hun selectie mag dan misschien hoger zijn, die van Inter is een pak meer gebalanceerd. Inzaghi zit daar ook al vijf jaar ondertussen, die heeft die ploeg helemaal naar zijn hand gezet - dat kan Kompany toch nog niet zeggen. Defensief is er nog serieuze ruimte voor verbetering bijvoorbeeld. Het is ook niet dat ze daar tweemaal kansloos tegen verloren. Het is jammer voor hun dat Kane daar een zeldzame misser begaat in de heenwedstrijd, anders ziet het er mogelijks helemaal anders uit.

Volgend seizoen gaat het wel sowieso beter moeten op alle vlakken, anders gaat het dan pas echt warm beginnen worden onder zijn voeten.

Laatst bewerkt:
Het is zeker een prima eerste seizoen, maar volgend jaar gaat de lat wel hoger liggen, dus dan gaat hij zich wel moeten bewijzen. Ik blijf vinden dat Kompany veel potentieel heeft om het als coach te maken, maar het moet er wel nog uitkomen. Buiten zijn seizoen in het championship met Burnley vond ik het nog niet indrukwekkend.

Bayern is 1 van de moeilijkst te coachen ploegen ter wereld. En zeker na het onverwachte ontslag van Nagelsmann en het volledig mistasten van Tuchel. Dat was een beerput die tot in Tokyo stonk.

Daarom dat alle andere (top-)trainers hadden afgezegd.

Palinha was trouwens een Tuchel transfer.

Kompany heeft enkel Olise binnengehaald, meestal de beste man op het veld.

Ik haat FCB tot in mijn diepste vezels en ik hoop dat Kompany &co ze helemaal vernietigt, maar eerlijk is eerlijk,
hij doet het onder de gegeven omstandigheden en onder enorme druk... opmerkelijk goed.

Beetje voorbarig. Ik ben de 1-1 2 weken geleden tegen Celtic nog niet vergeten.
Het ziet er goed uit, maar dat is bij Bayern bijna de garantie zelve de laatste 15 jaar. Gaat toch nog 2 rondes verder moeten komen in de Champions League om van een geslaagd seizoen te spreken. Moeilijk parcours naar de halve finale is het allesbehalve.

Ondertussen al enigszins bijgedraaid?

16 overwinningen op rij en in de Bundesliga ongeslagen met een doelsaldo van +29. Propere stats.

Toch wel raar dat een Alonso die met een belachelijk Superteam

4-0 PSG loss
5-2 Atletico loss
2-1 win gehandicapt Barça
1-0 loss 33% potentieel vleesklak slot Liverpool

-->>Gaan we wel blijven steunen all in he 🥹
Uhu ok. Noted.

Is dit een rage bait post?
GARANTIE 💪

Zelf was ik absoluut geen fan van Kompany als trainer bij RSCA maar wat hij nu doet met Bayern is wel knap.

Vanaken: "Kompany pakt het ook op de juiste manier aan. Hij laat Bayern voetballen zoals Anderlecht vroeger. Dat is toch de manier waarop ik naar voetbal wil kijken. En het is inderdaad veelzeggend dat er geen onrust is. Ondanks de vele sterspelers die daar rondlopen."

Dat doet zoveel pijn op zoveel vlakken. 🥲

Terug
Bovenaan