Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?

• Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Omdat ze uitpakken tegen een promovendus en tegen godbetert Dinamo Zagreb?

4 matchen met Bayern tegen zwakke ploegen zegt toch niet veel. Onder Tuchel begon men vorig jaar ook als een trein, met 4-0 tegen Dortmund, 7-0 tegen Bochum en 8-0 tegen Darmstadt.

Paar keer winnen met Bayern is niet moeilijk. Gans het seizoen lang winnen, is wat anders. En dat is toch de verwachting. Afwachten dus.

Valt dus nog wel mee.

Valt dus nog wel mee.
Sommige mensen (op social media) die er op gokten dat Kompany volgend seizoen niet meer bij Bayern speelt traint .. als hij de kwartfinales haalt (ALS) dan is dat gewoon het geval he. Kampioen in eigen land en kwartfinales CL in zijn eerste jaar is normaal gezien 'geslaagd (zonder onderscheiding)'.

En wie weet? De CL winnen kan nog altijd. :tongue:

Laatst bewerkt:
Sommige mensen (op social media) die er op gokten dat Kompany volgend seizoen niet meer bij Bayern speelt .. als hij de kwartfinales haalt (ALS) dan is dat gewoon het geval he. Kampioen en kwartfinales CL in zijn eerste jaar is normaal voldoende.

En wie weet? De CL winnen kan nog altijd. :tongue:
Ik denk nog steeds dat hij volgend jaar niet meer bij Bayern speelt!

Ik denk nog steeds dat hij volgend jaar niet meer bij Bayern speelt!
Ja maar dan is dat zijn eigen keuze. (Oa) Manchester City staat ook nog op mijn lijstje :D
(Ik had dat gerucht ergens gelezen maar ik vind het artikel niet meer)

Laatst bewerkt:
Valt dus nog wel mee.

Beetje voorbarig. Ik ben de 1-1 2 weken geleden tegen Celtic nog niet vergeten.
Het ziet er goed uit, maar dat is bij Bayern bijna de garantie zelve de laatste 15 jaar. Gaat toch nog 2 rondes verder moeten komen in de Champions League om van een geslaagd seizoen te spreken. Moeilijk parcours naar de halve finale is het allesbehalve.

Het ziet er goed uit, maar dat is bij Bayern bijna de garantie zelve de laatste 15 jaar. Gaat toch nog 2 rondes verder moeten komen in de Champions League om van een geslaagd seizoen te spreken. Moeilijk parcours naar de halve finale is het allesbehalve.
Neen het ziet er niet goed. Het is goed.

Oei nee zeg , een 1-1 tegen Celtic
Opzouten Vinnie :oi22:

Ik snap wat je wil zeggen. En de resultaten zijn nog niet per se uitzonderlijk.

Maar factoren als de manier van spelen, en de spelergroep waar het heel goed mee klikt, spelen toch ook mee in zijn beoordeling door het Bayern bestuur. Davis, Musiala en Kimmich ook 3 heel belangrijke contractverlengingen.

Hopelijk wordt er deze zomer ook wat doorgeselecteerd op bepaalde posities. Voor de duidelijkheid, heel goeie kern. Maar sommige spelers passen gewoon niet in het type voetbal van Kompany. Maar met Davies, Kimmich, Musiala, Olliseh en Kane heb je natuurlijk wel een heerlijke basis om rond te bouwen.

Ik peins wel dat het bestuur content is, ook al was het hun 7de of 17de keuze. Het voetbal is 1000x aantrekkelijker, ook al krijg je soms een goed pak slaag.
Maar, Tuchel vernietigde de waarde van zijn kern aan een ongelooflijke snelheid en wou heel de tijd dure spelers bijkopen. Dat zie je als bestuur niet graag.

Kompany heeft iedereen gerehabiliteerd, krijgt véél meer respect van de spelers en stelde geen eisen voor inkomende transfers.

De enige permanente kankeraars zijn Lothar en Hamann. Beide mislukt als trainers, Lothar kon niet eens de Grünwald U11 ploeg van zijn zoontje coachen- wegens te veel druk (!) van de ouders.
En Hamann nemen ze bij Bayern zoals men tinnitus moet accepteren: vervelend als het opduikt, maar weinig aan te doen.

Ik peins wel dat het bestuur content is, ook al was het hun 7de of 17de keuze. -
Soms is 7de keuze ook gewoon een goeie keuze hé.

Met een beetje geluk krijg je dan nog steeds een trainer die gewoon goed is. Als het verschil met je eerste keuze maar 5% is +
omdat die trainer nog weinig bewezen heeft op het hoogste niveau zal deze ook nog nederig zijn het bestuur toe .. en als het ook klikt met de spelers dan kan die 5% gewoon reeds (ruimschoots) gecompenseerd zijn.

Er is dan geen zever ivm eisen stellen en blah blah blah. Dat kan zo'n Kompany zich (nog) niet veroorloven.

Ik snap wat je wil zeggen. En de resultaten zijn nog niet per se uitzonderlijk.

Maar factoren als de manier van spelen, en de spelergroep waar het heel goed mee klikt, spelen toch ook mee in zijn beoordeling door het Bayern bestuur. Davis, Musiala en Kimmich ook 3 heel belangrijke contractverlengingen.

Hopelijk wordt er deze zomer ook wat doorgeselecteerd op bepaalde posities. Voor de duidelijkheid, heel goeie kern. Maar sommige spelers passen gewoon niet in het type voetbal van Kompany. Maar met Davies, Kimmich, Musiala, Olliseh en Kane heb je natuurlijk wel een heerlijke basis om rond te bouwen.
Coman zou zelf al aangegeven hebben van dat hij zou vertrekken. Als ge daar een dikke 30-40m nog voor kunt krijgen. Plus die zijn loon eraf.
Dan nog Sane lozen, Gnabry lozen, Goretzka ook als is die terug even wakker, lozen..Dan doe je terug waar Bayern gewoon primus van de klas is een club gezond leiden.
Als ge nu de huidige wedstrijd ziet tegen Bochum.. Gnabry penalty..clear penalty niet gehad..
Bayern staat op 1 in gans Europa van meeste creëren maar efficiëntie 0.0..
Normaal zou onze defensie 3 fatale clear goal errors mogen maken en dan zou je dat nog niet voelen.. Helaas nu wel vaak het geval en dan héb je mensen die enkel score zien en niks van wedstrijd.. Ja maar die 1-1 Celtic.. Uhu OK.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan