Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?

• Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Als ge nu de huidige wedstrijd ziet tegen Bochum.. Gnabry penalty..clear penalty niet gehad..
En verloren met 2-3 lol.

Geen cadeau voor de vervanger van Neuer. 3 goals op zijn klote.
De reserveploeg (nadat de eerste ploeg rust kreeg) maakte er na de 2-0 een zootje van.
Ze gaven het nog helemaal weg.

Je zou dan denken dat veel van die reservespelers dan denken: Eindelijk kan ik mij nog eens bewijzen!
Maar de meesten maakten vandaag gewoon een slechte beurt.

En verloren met 2-3 lol.

Geen cadeau voor de vervanger van Neuer. 3 goals op zijn klote.
De reserveploeg (nadat de eerste ploeg rust kreeg) maakte er na de 2-0 een zootje van.
Ze gaven het nog helemaal weg.

Je zou dan denken dat veel van die reservespelers dan denken: Eindelijk kan ik mij nog eens bewijzen!
Maar de meesten maakten vandaag gewoon een slechte beurt.
Voilà. Aan Kompany ligt het niet za. En had net ook op x Twitter gepost dat een pak spelers zich moeste schamen voor de kans dat ze hadden kregen van Vincent .. 10-11 na rode kaart mag voor zo een ploeg en weelde geen excuus zijn.

Het wordt nog spannend voor de titel. Ze hebben nu verloren en gelijk gespeeld in de competitie tegen mindere ploegen.
En wat doet Kompany? Die mens geeft zijn spelers extra rust. :tongue:

Wel wat geblesseerden natuurlijk.
Met al die geblesseerden en voor zijn eerste jaar wordt het Europees wel als (net) voldoende beschouwd.
Bayern richt vizier op Bundesliga en WK voor clubs

Maar géén kampioen? Ik denk niet dat ze dat gaan aanvaarden daar in Bayern (ondanks de vele geblesseerden).

De titel lijkt mij nu wel een must te zijn voor een contractverlenging. Wat zonde zou zijn moest Bayern het straks alsnog niet halen, want hij heeft het momenteel best wel goed gedaan met de middelen die hij heeft. Maar ja als trainer van zo'n ploeg weet je dat het de resultaten zijn die tellen hé. :)

Met al die geblesseerden en voor zijn eerste jaar wordt het Europees wel als (net) voldoende beschouwd.
Bayern richt vizier op Bundesliga en WK voor clubs

Maar géén kampioen? Ik denk niet dat ze dat gaan aanvaarden daar in Bayern (ondanks de vele geblesseerden).

De titel lijkt mij nu wel een must te zijn voor een contractverlenging. Wat zonde zou zijn moest Bayern het straks alsnog niet halen, want hij heeft het momenteel best wel goed gedaan met de middelen die hij heeft. Maar ja als trainer van zo'n ploeg weet je dat het de resultaten zijn die tellen hé. :)
Heeft pech met de geblesseerden maar ook wel geluk met de wisselvalligheid van de andere ploegen die de laatste jaren kandidaten waren om kampioen te spelen.

Heeft pech met de geblesseerden maar ook wel geluk met de wisselvalligheid van de andere ploegen die de laatste jaren kandidaten waren om kampioen te spelen.
In de media is er nu wel wat kritiek op Kompany na de Europese uitschakeling maar achteraf praten is gemakkelijk.
Iedere journalist die nu ligt te zagen had het in praktijk gisteren echt niet beter gedaan. 100% zeker weten.
Daarop gaan we hem niet afrekenen binnen het bestuur.

En ja Bayern heeft wel wat meeval. Ze hebben wat steekjes laten vallen de laatste weken maar de concurrentie deed dat ook waardoor ze nog steeds op 1 staan. Maar Kompany moet wel zien dat hij het over de streep trekt hé.

Ook wel kritiek op de kernsamenstelling.

Hopelijk wordt er deze zomer gericht versterkt. En ja, veel goeie spelers, maar toch wel wat spelers die niet in dit soort voetbal het beste uit zichzelf kunnen halen.

Met het oog op de titel is die uitschakeling mss nog zo slecht niet, zeker met al die langdurig geblesseerden.

In de media is er nu wel wat kritiek op Kompany na de Europese uitschakeling maar achteraf praten is gemakkelijk.
Iedere journalist die nu ligt te zagen had het in praktijk gisteren echt niet beter gedaan. 100% zeker weten.
Daarop gaan we hem niet afrekenen binnen het bestuur.

En ja Bayern heeft wel wat meeval. Ze hebben wat steekjes laten vallen de laatste weken maar de concurrentie deed dat ook waardoor ze nog steeds op 1 staan. Maar Kompany moet wel zien dat hij het over de streep trekt hé.
Ja als we die standaard gaan gebruiken kunnen we gewoon over elke sporter( over alle disciplines heen zwijgen) en hun trainers zwijgen.

Ja als we die standaard gaan gebruiken kunnen we gewoon over elke sporter( over alle disciplines heen zwijgen) en hun trainers zwijgen.
Dat klopt eveneens maar het klopt toch ook gewoon? :D
Het ging trouwens over de samenstelling van de spelers die op het veld stonden.

Nu ja dat is de job van een journalist: Zeggen hoe het beter kon. Zagen over de VAR. Zeggen van: allé wat doet die mens nu! :tongue:

Ook wel kritiek op de kernsamenstelling.

Hopelijk wordt er deze zomer gericht versterkt. En ja, veel goeie spelers, maar toch wel wat spelers die niet in dit soort voetbal het beste uit zichzelf kunnen halen.
Hans, ge gaat weer een notificatie krijgen van mij maar ik moet hierop antwoorden.

Dit is toch niet serieus. Ge zegt hier letterlijk dat de coach een plan bedenkt waar de spelers die hij ter beschikking heeft niet het beste uit zichzelf kunnen halen ... dan doet ge het toch niet goed als coach? Ze zitten jaren, en niet als enige, achter Palhinha, kopen hem voor 50 miljoen en een paar maanden later staat de uitgerangeerde Goretzka die ook al niet in zijn voetbal past in de basis en wordt Palhinha deze zomer verkocht. Is dan echt de reflex dat er dan weer maar gekocht moet worden om zoiets op te lossen?

"Onze landgenoot wees daarvoor onder meer naar de waslijst aan geblesseerden: met Coman, Davies, Ito, Musiala, Neuer, Pavlovic en Upamecano ligt ruim een half elftal in de lappenmand. "Dat was ons grootste probleem tegen Inter."

En dat wordt gezegd van een miljardenploeg, er waren wat blessures maar daar stond nog altijd voor een paar honderd miljoen euro op dat veld woensdag he? Uwe spits alleen al is meer waard dan wat Inter op een jaar uitgeeft aan transfers, moet ge dan echt over uw ploeg klagen? Dat was helemaal niet uw grootste probleem. Gnabry en Coman zaten op de bank en vallen in terwijl Olisé en Sané startten tegen een vijfendertigjarige backup op rechtsback bij Ienter, uw vervangverdediger Dier is degene die dan nog scoort nota bene, iemand als Boey was toch zijne man en speelt nul minuten in die terugmatch? Echt, dat ge dan nog durft spreken over de situatie van uw ploeg of gebrek aan kwaliteit ... Ik weet niet of zelfs een struisvogeleierschaal groot genoeg is voor zijn voorhoofd, maar wat een calimero.

"Maar we zullen geen finale spelen in ons eigen stadion en dat kunnen we niet meer veranderen. We kunnen onszelf weinig verwijten. Nu ligt onze focus op de Bundesliga en het WK voor clubs."

Ge scoort de 0-1 en binnen de vijf minuten krijgt ge weer één of twee goals tegen, net zoals in de heenmatch. Maar er kan zichzelf weinig verweten worden hoor. Lachwekkend is zoiets. Guerreiro de #10 terwijl een invallende Müller het boeltje redt in de heenmatch, maar er kan niemand iets verweten worden hoor, het waren de blessures en pech. Ook weer perfect in lijn met wat al sinds het begin bij Anderlecht zijn problemen zijn. Een nieuw seizoen, dezelfde onopgeloste problemen. Naïef, niet secuur, een OP ploeg nodig of het lukt niet om resultaten te halen, uitgekleed worden tegenover een trainer die beter is, op cruciale momenten niet kunnen bevestigen, ... opnieuw en opnieuw. All style, bijna no substance, ook in jaargang zes. Pech is iets dat een keertje gebeurt op een seizoen, niet de leidraad van uw carrière.

Gemiddelde puntentotaal van Bayern de laatste tien jaar was 79 in de competitie, ongeveer het puntenaantal waar Kompany's Bayern dit seizoen zal eindigen, en dat in toch een algemeen zwak Bundesligaseizoen. De kwartfinale gehaald in de CL, ook al het standaard minimum voor een ploeg als Bayern, met een zeer wisselvallige campagne en deelname aan de tussenronde na de groepsfase. Zet Inzaghi bij Bayern, met al hun blessures, en die speelt de halve finale tegen Barcelona binnen twee weken. Middelmatig seizoen van een middelmatige trainer bij één van de rijkste ploegen ter wereld, gewoon de realiteit. Met uitzondering van Kovac was het klasseverschil in de kwartfinale tussen hem en de andere trainers toch ook gewoon gigantisch, dat lost ge niet op door gerichte aankopen bij een ploeg die reeds uitpuilt van talent en geld. Dat lost ge op door Kompany die na al die seizoenen eindelijk eens een fatsoenlijke coach probeert te zijn, of van coach te wisselen.

MODEDIT: stuk verwijderd over wie al dan wel of niet hier mag posten

Laatst bewerkt door een moderator:
Hans, ge gaat weer een notificatie krijgen van mij maar ik moet hierop antwoorden.

Dit is toch niet serieus. Ge zegt hier letterlijk dat de coach een plan bedenkt waar de spelers die hij ter beschikking heeft niet het beste uit zichzelf kunnen halen ... dan doet ge het toch niet goed als coach? Ze zitten jaren, en niet als enige, achter Palhinha, kopen hem voor 50 miljoen en een paar maanden later staat de uitgerangeerde Goretzka die ook al niet in zijn voetbal past in de basis en wordt Palhinha deze zomer verkocht. Is dan echt de reflex dat er dan weer maar gekocht moet worden om zoiets op te lossen?

Palhinha had men uiteraard nooit mogen halen. Al vermoed ik dat men daar al wat langer mee bezig was, van voor Kompany in the picture kwam. Zal er uiteraard zijn goedkeuring voor gegeven hebben, daar niet van. Dat Goretzka opeens in de ploeg kwam had toch vooral te maken met blessures.

Kompany staat voor een bepaald soort voetbal, dus dan lijkt het mij logisch dat dat voetbal ook gespeeld wordt, anders moet je hem niet halen. En sommige spelers hebben op bepaalde vlakken mss gewoon te grote gebreken om foutloos te spelen in dit systeem. En op dit niveau worden fouten nu eenmaal afgestraft.

"Onze landgenoot wees daarvoor onder meer naar de waslijst aan geblesseerden: met Coman, Davies, Ito, Musiala, Neuer, Pavlovic en Upamecano ligt ruim een half elftal in de lappenmand. "Dat was ons grootste probleem tegen Inter."

En dat wordt gezegd van een miljardenploeg, er waren wat blessures maar daar stond nog altijd voor een paar honderd miljoen euro op dat veld woensdag he? Uwe spits alleen al is meer waard dan wat Inter op een jaar uitgeeft aan transfers, moet ge dan echt over uw ploeg klagen? Dat was helemaal niet uw grootste probleem. Gnabry en Coman zaten op de bank en vallen in terwijl Olisé en Sané startten tegen een vijfendertigjarige backup op rechtsback bij Ienter, uw vervangverdediger Dier is degene die dan nog scoort nota bene, iemand als Boey was toch zijne man en speelt nul minuten in die terugmatch? Echt, dat ge dan nog durft spreken over de situatie van uw ploeg of gebrek aan kwaliteit ... Ik weet niet of zelfs een struisvogeleierschaal groot genoeg is voor zijn voorhoofd, maar wat een calimero.
Vind ik toch wel heel streng. Zeker omdat men op bepaalde posities toch niet zo heel veel opties heeft, vooral achterin dan. Kane uiteraard een wereldspits. Maar een kwartfinale in de champions league, die worden beslist op details.

Vind ook dat je die kern toch wat overschat. Davies, Musiala, Kimmich, Kane, ... zijn heel goeie spelers. En er zit zeker nog kwaliteit. Maar toch niet de kwaliteit om losjes de Champions League finale te halen? Is zeker een feit dat de kwartfinale een minimum is. En vallen er een paar ballen anders in die dubbele confrontatie staat hij gewoon in de halve finale. Maar aan die kern kan toch nog ferm gesleuteld worden imo.

Kompany blijft een jonge trainer, die zeker nog stappen moet zetten. Maar als je het seizoen tot nu toe bekijkt, heeft hij het imo gewoon goed gedaan. Zeker als je verder kijkt dan enkel de resultaten.

En dat is ook een rode lijn in zijn prille carrière, los van vorig seizoen en het eerste seizoen als speler coach, heeft Kompany het gewoon goed gedaan met de ploegen die hij had. We kunnen als Belgen enkel hopen dat hij de komende jaren zich nog verder kan ontwikkelen.

Lees ik nu de claim (alweer) dat Kompany het slecht deed bij Anderlecht? Hebben ze het sindsdien dan BETER gedaan sinds hij weg is? :support:

Kompany heeft zeker fouten gemaakt bij Anderlecht. Hij is ook zeker niet de beste trainer ter wereld. Maar of te wel droom ik / zie ik scheel of te wel hebben de trainers die hem hebben opgevolgd het allemaal in koor nog (veel) slechter gedaan. Niemand deed sindsdien beter hoor.

Kompany moet natuurlijk wel zeggen na de uitschakeling tegen Inter dat ze zichzelf niks te verwijten hebben. Liegt hij. Ja een beetje wel. Maar je moet de sfeer in de ploeg houden. Je hebt niks aan een gedemotiveerd elftal. Kop op en doorgaan is het moto!

Ik ga er wel mee akkoord: Ivm de vraag: Wat heeft hij al bewezen op het hoogste niveau als puntje bij paaltje komt? Inderdaad nog 'niks'. :)

Dit seizoen kan je hem moeilijk iets verwijten (eerste seizoen, bepaalde spelers zijn reeds aangekocht waarmee hij niks is, hij moet nog de ploeg leren kennen enzovoorts) en volgend jaar (of de volgende jaren) is id het seizoen van de waarheid. Dus we zullen wel zien zeker?

Hij krijgt volgend seizoen wel meer druk op de schouders, hij zal beter moeten doen. Hopelijk lukt het hem in de Champions League. In de Bundesliga mag Dortmund nog eens een keertje kampioen spelen, vind ik.

Hij zal volgende seizoen inderdaad toch beter moeten doen. Kwartfinale CL voor Bayern is gewoon het minimum lijkt me. Niet volledig ondermaats om hier te stranden, maar absoluut geen prestatie.

Heeft natuurlijk wel geluk dat hij aangesteld wordt na een niet al te best seizoen van Bayern: pas 3e in de competitie en geen bekerwinst. Ze haalden vorig jaar wel de halve finales in de CL, dat dan weer wel.

Ik ga er vanuit dat ze dit seizoen wel gewoon kampioen spelen. Dat zullen wel voldoende punten zijn om verder te gaan.

Echt wild word ik toch ook niet van veel namen in die ploeg. Maar dat ligt misschien ook wel aan mijn kennis van zaken over bepaalde spelers :wink:

Kompany blijft een jonge trainer, die zeker nog stappen moet zetten. Maar als je het seizoen tot nu toe bekijkt, heeft hij het imo gewoon goed gedaan. Zeker als je verder kijkt dan enkel de resultaten.
Alle respect voor de trainer Kompany, maar het "als je verder kijkt dan de resultaten is het goed" is wel een constante aan het worden.. wanneer mag je dan wel een trainer gaan afrekenen op resultaten? Hij wordt uiteindelijk gehaald voor bepaalde resultaten, en da's nu toch iets waar hij moeilijk in slaagt? Anderlecht, Burnley 1 goed seizoen en dan een dikke sof, en nu echt wel het minimum met Bayern..

Der zit een heel goede jeugdcoach in om al u jeugdspelers volgens een vast systeem te laten spelen en ze naadloos te integreren in de eerste ploeg, maar (nog) geen wereldtrainer die tactisch een tegenstander overklast. Als u elftal op pure individuele klasse kan winnen van 95% van de tegenstanders word je gehaald om in die andere 5% het verschil te maken, en dat lukt niet

En da's uiteindelijk niet onlogisch aangezien hij gewoon teveel stappen heeft overgeslaan in zijn trainerscarrière. Hij is gewoon te vroeg begonnen aan het hoofdcoach zijn, en al zeker op dat niveau.

Afin, my 2 cents

Vind ook dat je die kern toch wat overschat. Davies, Musiala, Kimmich, Kane, ... zijn heel goeie spelers. En er zit zeker nog kwaliteit. Maar toch niet de kwaliteit om losjes de Champions League finale te halen?
Maar ook niet, toen de kern nog vrij fit was, op uw zak te krijgen van Barcelona en Feyenoord met een matige groepsfase in zijn geheel? Of de problemen tegen Celtic in een tussenronde die eigenlijk een blaam is om te spelen cvoor een grote ploeg? Lijkt me geen toeval dat drie halvefinalisten die tussenronde niet gespeeld hebben. Ik moest u na de 9-2 en Vinny Ball tegen Dinamo dit maar eens voorgelegd hebben als zijn traject in de CL, dan zeiden we toen sowieso dat het niet is wat Bayern betaamt.

In mijn ogen is dat hetzelfde als bij de purple talents genre Tielemans, ik moest u na de Youri zijn eerste seizoen maar eens gezegd hebben dat ie bij Lester en Aston Villa zou spelen, ge had me toen uitgelachen terwijl ge nu die situatie verdedigt. Maar goed, de rest van uw post kan ik wel begrijpen, ik ga er vaak niet mee akkoord maar ik snap het.

Als laatste wil ik, tegen de vele trouwe Burnleyfans hier, wel aanstippen dat Scott Parker momenteel aan de leiding staat in tweede klasse en als hij de laatste drie matchen wint op twee punten van Kompany zijn record komt, met slechts vijftien tegendoelpunten momenteel. Scott Parker zeg, in tweede klasse. En dat met een heel deel van die Kompanyspelers te verkopen, en voor slechts 54 miljoen gekocht te hebben terwijl er voor meer dan 100 verkocht was in de zomer. Ik heb wel nog geen posts hierover gezien, bizar.

Maar ook niet, toen de kern nog vrij fit was, op uw zak te krijgen van Barcelona en Feyenoord met een matige groepsfase in zijn geheel? Of de problemen tegen Celtic in een tussenronde die eigenlijk een blaam is om te spelen cvoor een grote ploeg? Lijkt me geen toeval dat drie halvefinalisten die tussenronde niet gespeeld hebben. Ik moest u na de 9-2 en Vinny Ball tegen Dinamo dit maar eens voorgelegd hebben als zijn traject in de CL, dan zeiden we toen sowieso dat het niet is wat Bayern betaamt.
Op u zak krijgen is wel nogal scorebordjournalistiek vind ik. Die match tegen Feyenoord was waanzinnig dat je daar verliest qua spelbeeld. En ook tegen een sterk Barca was Bayern toch helemaal niet kansloos? Toch geen verliezen die je per se in Kompany zijn schoenen kan schuiven vind ik.

In mijn ogen is dat hetzelfde als bij de purple talents genre Tielemans, ik moest u na de Youri zijn eerste seizoen maar eens gezegd hebben dat ie bij Lester en Aston Villa zou spelen, ge had me toen uitgelachen terwijl ge nu die situatie verdedigt. Maar goed, de rest van uw post kan ik wel begrijpen, ik ga er vaak niet mee akkoord maar ik snap het.
Het Aston Villa van toen natuurlijk wel wat anders dan dat van vandaag he. ;)
Klopt wel dat zijn carrière minder snel naar de top ging dan verwacht. Keuze voor Monaco speelt daar mss ook een rol in. Dit seizoen laat hij zijn potentieel wel zien. Maar goed, dat is nu eenmaal hoe carrières lopen.

Als laatste wil ik, tegen de vele trouwe Burnleyfans hier, wel aanstippen dat Scott Parker momenteel aan de leiding staat in tweede klasse en als hij de laatste drie matchen wint op twee punten van Kompany zijn record komt, met slechts vijftien tegendoelpunten momenteel. Scott Parker zeg, in tweede klasse. En dat met een heel deel van die Kompanyspelers te verkopen, en voor slechts 54 miljoen gekocht te hebben terwijl er voor meer dan 100 verkocht was in de zomer. Ik heb wel nog geen posts hierover gezien, bizar.
Ik heb altijd gezegd dat ik enkel Burnley fan ging zijn zolang Vinny er zat. :) Altijd een heel lelijke club gevonden. En de kritiek op de kernsamenstelling vorig seizoen vind ik zelf ook meer dan terecht. Op zich vorig seizoen weer het maximum uit zijn kern gehaald, maar de kern was gewoon slecht samengesteld en veel te zwak, en daar had Kompany een grote verantwoordelijkheid in.

Terug
Bovenaan