Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Maar Championship :rofl: :rofl:

Een enorm moeilijke competitie waar veel ploegen aan elkaar gewaagd zijn.

Geldt voor zoveel competities. Ik zou zeker niet te veel waarde hechten aan het feit dat het gaat om de Championship. Als uw argumenten zijn dat hij een metamorfose heeft doorgevoerd, met een beperkt budget, is dat toch gewoon doorslaggevend. Who cares als dat dan was in de championship of de derde divisie in Spanje?
 
Vorig seizoen is Burnley samen met Watford en Norwich gedegradeerd.
Norwich staat nu 8e en is al van coach gewisseld.
Watford staat 12e, al op 6 punten van de 6e plaats.
Huddersfield verloor vorig jaar in de playoffs van Forest en bengelt nu onderaan op 2 punten van een degradatieplaats.
 
Sommigen, die per se deze prestatie van Burnley willen downscalen, toevallig vaak Brugge supporters ( daarom niet per se hier op het forum btw) , mogen wel ook eens beseffen dat dit de snelste promotie ooit is in deze moeilijke competitie, en vooral dat er ook wel leuk gevoetbald werd. Neen, Burnley heeft zeker geen brolkern, en had een keurig budget om de verloren spelers te vervangen. Maar moest ook de helft van zijn PL parachute spenderen aan de overname.

Dat Kompany deze nieuwe ploeg zo snel op de rails kreeg, en de manier waarop. Zijn gewoon heel knap. Hoe graag sommigen ook willen geloven dat Burnley een Wereldploeg had naar championship normen, en 2 de eindigen een schande was geweest. En die 6-0 tegen een ploeg die echt een bodemloze portefeuille heeft om uit te geven bewijst allesbehalve dat Kompany het maar zo zo doet trouwens.
 
Inderdaad, het is niet zo dat Kompany een zootje ongeregeld bijeen heeft gekocht he. Zoals eerder gezegd geen buitensporig dure transfers, maar wel zeer gericht naar het spel dat hij wenst te spelen. En als je een paar matchen gezien hebt van Burnley is het duidelijk dat dit hem zeer goed gelukt is.
 
Burnley heeft dit seizoen Bournemouth van het kastje naar de muur gespeeld. Ook niet vergeten, Man City speelde op volle sterkte tegen Burnley, zonder enige vorm van onderschatting (ook verdienste van Pep uiteraard).
In 90 Minutes deze week waren ze wel wat de kwaliteit van Burnley aan het onderschatten vind ik. Het klopt dat er JPL-materiaal is aangekocht, maar als je nu een Benson, Bastien, Cullen, Al-Dakhil ziet spelen (Foster moet er nog wat doorkomen maar clubmeubelstuk Barnes is in bloedvorm). Het geheel is meer dan de som der delen. Waar ik ze wel in volg, is dat ze voor de PL wel nog een kwaliteitsinjectie nodig hebben.
 
Sommigen, die per se deze prestatie van Burnley willen downscalen, toevallig vaak Brugge supporters ( daarom niet per se hier op het forum btw) , mogen wel ook eens beseffen dat dit de snelste promotie ooit is in deze moeilijke competitie, en vooral dat er ook wel leuk gevoetbald werd. Neen, Burnley heeft zeker geen brolkern, en had een keurig budget om de verloren spelers te vervangen. Maar moest ook de helft van zijn PL parachute spenderen aan de overname.

Dat Kompany deze nieuwe ploeg zo snel op de rails kreeg, en de manier waarop. Zijn gewoon heel knap. Hoe graag sommigen ook willen geloven dat Burnley een Wereldploeg had naar championship normen, en 2 de eindigen een schande was geweest. En die 6-0 tegen een ploeg die echt een bodemloze portefeuille heeft om uit te geven bewijst allesbehalve dat Kompany het maar zo zo doet trouwens.
Als Brugge-supporter kan ik persoonlijk alleen maar trots zijn op hetgeen Kompany daar aan het neerzetten is en ik hoop ook gewoon dat ze wekelijks winnen. Het zal mij een worst wezen dat dat een Anderlecht-icoon is. We moeten jonge talentvolle Belgische trainers juist aanmoedigen.

Zolang die een neutrale club blijft trainen waar ik niets op tegen heb dan zal ik hem blijven aanmoedigen. Stel dat die nu in de toekomst City gaat coachen dan mogen ze van mij zoals nu elke wedstrijd verliezen, maar dat heeft dan niets met hem persoonlijk te maken. Tegen de persoon Vincent Kompany kan je imo weinig tot niets op tegen hebben.
 
Als Brugge-supporter kan ik persoonlijk alleen maar trots zijn op hetgeen Kompany daar aan het neerzetten is en ik hoop ook gewoon dat ze wekelijks winnen. Het zal mij een worst wezen dat dat een Anderlecht-icoon is. We moeten jonge talentvolle Belgische trainers juist aanmoedigen.

Zolang die een neutrale club blijft trainen waar ik niets op tegen heb dan zal ik hem blijven aanmoedigen. Stel dat die nu in de toekomst City gaat coachen dan mogen ze van mij zoals nu elke wedstrijd verliezen, maar dat heeft dan niets met hem persoonlijk te maken. Tegen de persoon Vincent Kompany kan je imo weinig tot niets op tegen hebben.
Qua capaciteiten en carrière ga ik volledig akkoord met jou.

Qua persoon had ik het wel gehad met zijn verkoopspraatjes als Rode Duivel. En het per se willen spelen ook al was hij niet volledig fit om dan vervolgens na 15 min geblesseerd gewisseld te moeten worden vond ik nu ook niet echt collegiaal. Terwijl hij zich dan net wel als teamspeler verkocht.
 
Als je hoort hoe hij tijd maakt voor supporters, zelfs na waanzinnig lange werkdagen, kan je toch alleen respect hebben voor deze man.
Tuurlijk, maar hoe die supporters tot bleiten toe zijn na een gesprek van een paar minuten is er toch los over? Ik heb respect voor Kompany maar het hele cultgedoe dat de fans er van maken is toch niet meer gezond.
 
Tuurlijk, maar hoe die supporters tot bleiten toe zijn na een gesprek van een paar minuten is er toch los over? Ik heb respect voor Kompany maar het hele cultgedoe dat de fans er van maken is toch niet meer gezond.
Bwah , toen clement het goed deed in Monaco kregen jullie toch ook een natte broek niet ?
 
Nog letterlijk nooit gegeild op een (ex)trainer van Club hoor. Club zelf is mijn ploeg, geen passanten, ook al zijn dat legendes bij ons.
 
Effectief nog nooit zien gegeild worden op Clement. In tegendeel, er wordt eerder gekeken of zijn oude gekende gebreken niet terugkomen? Er worden geen pagina’s gevuld met lofzangen. Terwijl hij misschien indrukwekkendere zaken heeft gedaan dit seizoen.

Compleet ander sfeertje in ieder geval. Kompany heeft het nu top gedaan, met zijn 30 inkomende transfers, maar of het grote bewijs of ongelijk van eender wie is geleverd valt nog af te wachten.

Net zoals bij Clement bekijk ik zo een seizoen met wat perspectief: Heel fijn, maar we zijn ee nog niet. Dus hopelijk op tijd naar een betere club en eindelijk een Belgische toptrainer zien opstaan.
 
Terug
Bovenaan