EA SPORTS FC 24

Nadat ik heb liggen klagenop geen goede kaarten, heb ik op een week tijd TOTS Bellingham, TOTS Valverde, TOTS Camavinga en TOTS Giroud gepackt. Nieuwe formatie gekozen en ik verlies amper een game, niet normaal wat een kaart kan doen.
Ik zal ook is beginnen met klagen, want ik heb nog niks echt high value gepacked, buiten dan Hemp die 800k ging op dat moment, maar echt bekende koppen, not so much, of gewoon niks...

Echt eh, dan kom ik op 3 wins om mij eindelijk eens te plaatsen, komt ge gelijk zo een ploeg tegen met 5 rode spelers:

20240701_145431.jpg

Ik heb het hem toch nog redelijk lastig gemaakt en met 8-5 verloren...

Ik sluit zo stilletjes af met deze editie. Precies of ze hebben er enkele triggers in gestoken dat als ge u opwindt dat ge dan nog meer het deksel op de neus krijgt. Probeer maar eens kalm te blijven met lamentabele passing in game, circle spamming (enige manier waarop er verdedigd wordt), overwicht 95 van de 100 voor tegenstander. Je komt tot 3 goals voor en verliest met min 2 goals of meer. En hun business model begint me mijn botten uit te hangen, als ge niet betaalt wint ge juist niks van goede spelers... De ploegen met dinho, r9 en anderen zijn legio in deze game, ik heb maar 1 icon gehit, in een icon/hero confirmed sbc by all means... Het constant in t zak gezet worden begint een sleur te worden, en tis niet of ik niet genoeg probeer. Ben in div 6 en 2 wins na elkaar, sure, no problem, maar steevast niks meer lukken om een milestone te behalen, ho maar. Shit compagnie, hier is niks eerlijks meer aan. Andere fifas had ik altijd moeilijk om aan te passen met de nieuwe gameplay, vooral in het begin als alles super traag is, en dat betert naarmate de game vordert, hier blijf ik aanmodderen, door telkens passes die zo verkeerd gegeven worden dat ge u begint af te vragen of het aan uzelf ligt, bal is gewoon altijd in de voeten van de tegenstander die er uiteraard mee kan scoren. Buitenspel val werkt wanneer het wil werken, zit soms 3 kere achter elkaar te proberen omdat het mij enerveert dat het niet aan springt, en de 3de keer is uiteraard de situatie veranderd, waardoor alles in duigen valt. Net zo met het passen zelf, na een tijdje zit het in de vingers, ok, zoveel kracht moet ik duwen, doe ik het dan goed dan wordt het pasje veel te zacht gegeven. Wil je zulke fuck ups een beetje bijsturen overcompenseert de game, uiteraard, wat dacht je, en is de pass veels te hard, dus telkens vice versa met te zacht en te hard. Tot daaraan toe, maar de richting is bij wijlen echt om te huilen hoe slecht passes gegeven worden in de zone van de waarheid.

Ik heb het zowat gehad, en ga terug wat fifa 23 of 22 spelen, daar heb ik een goed ploegje en kan ik spelen wanneer ik wil, zonder de wekelijkse doelstellingen die ik moet halen. De pack luck is dus niks bij deze, hoeveel packs dat ik al heb mogen opendoen met resultaat nougatbollen ik kan ze nimeer bijhouden...

@Ruigen Das:
Ik frustreerde mij ook heel vaak maar is nu serieus verbeterd…
Als ik wat tips mag geven:
-stop na 3 wedstrijden als het echt niet loopt
-verander niet van tactiek als het minder gaat, kies 2 of 3 opstellingen en speel deze maanden aan een stuk
-speel minstens 2 divisies lager. De rewards zijn niets waard.
en helpt bij friendlies, deze ochtend op nog geen 40 min tijd mijn 6 wins gehaald.

En hier gaan weinig mensen mee akkoord gaan maar ik hou van korte spelletjes.
In 20% van mijn wedstrijden speel ik tot de 90ste minuut en dat is vaak omdat de tegenstander (ook al staat het 6-0) gewoon blijft verder spelen.
Maakt de tegenstander gelijk, stop ik vaak.
Ik duw altijd op pauze als ik eerst scoor.
En de laatste 20 min verleg ik constant het spel tot de tegenstander het beu wordt, druk begint te zetten en er een gat valt.
Hier maak ik toch heel vaak het beslissende doelpunt.

Met vriendelijkheid haal je geen overwinningen.
Het is skillbased maar ook een groot deel psychologie.
Je tegenstander bespelen en frustreren is gewoon de kern van het spel.

@Ruigen Das:
Als ik wat tips mag geven:
-stop na 3 wedstrijden als het echt niet loopt
-verander niet van tactiek als het minder gaat, kies 2 of 3 opstellingen en speel deze maanden aan een stuk
-speel minstens 2 divisies lager. De rewards zijn niets waard.
en helpt bij friendlies, deze ochtend op nog geen 40 min tijd mijn 6 wins gehaald.

En hier gaan weinig mensen mee akkoord gaan maar ik hou van korte spelletjes.
In 20% van mijn wedstrijden speel ik tot de 90ste minuut en dat is vaak omdat de tegenstander (ook al staat het 6-0) gewoon blijft verder spelen.
Denkt ge nu echt dat deze tips alles gaan verbeteren?

Ik ben nog altijd van mening hoe meer ervaring ge opdoet hoe beter ge wordt, hier doen ze er alles aan om dat op zijn kop te willen zetten, of scheef te trekken...

Ik heb vandejaar al genoeg BS gezien, ik heb mij hier al wat ingehouden om anderen niet teveel te enerveren met mijn frustraties, maar er gaat geen dag voorbij dat ik mij niet in t zak gezet voel.

Da is gewoon een sheiste game, en dat lob over de keeper is de letterlijke druppel, zo onrealistisch en hatelijk, van 40 meter ver enal, da ge wa kunt skillen met de bal ok, maar is gewoon een kut trucske, net als deze kut editie. Ze hebben van in t begin povere gameplay gebracht, en nooit willen patchen, of zogezegd patchen maar de BS blijft gewoon dezelfde.

Het is skillbased maar ook een groot deel psychologie.
Je tegenstander bespelen en frustreren is gewoon de kern van het spel.
Dont get me wrong i love the smell of (good) tackles in the morning, maar het kleine kleuter gehalte is groot in this one. Getuige de kleine kindjes die vanachter beginnen rondspelen als ze ochotte 1 goaltje voor staan. Dit heeft weinig met voetbal te maken. Als dat uwe for tay is, be my guest... En ge speelt zelf geen matchen uit, ga dan breien ofzo, ge doet gewoon mee met de kindjes, die er nog voor worden beloond dat ze nog eens extra boosts krijgen.

Ik blijf (bleef) gewoon spelen voor die 2 matchkes met open gameplay op een hele dag te kunnen spelen. Ik ben geen weekend leaguer, ik ben geen pro, maar verwacht gewoon deftig voetbal, en met deze passing die naar de knoppen is, have fun zou ik zeggen

@Ruigen Das:

Even een paar zaken weggehaald, maar gij zijt dus de reden dat de community naar de kl**en is. Proficiat met uw mentaliteit, ik hoop dat ge heel gelukkig zijt met deze manier van doen.

Even een paar zaken weggehaald, maar gij zijt dus de reden dat de community naar de kl**en is. Proficiat met uw mentaliteit, ik hoop dat ge heel gelukkig zijt met deze manier van doen.
Ik ben zo geworden door de community.
En ja, de laatste maand loopt het eigenlijk vrij vlot.
Snel mijn rival wins, snel mijn friendlies gedaan,…
Eerlijk is eerlijk, kom ik 1-0 achter stop ik ook gewoon.
Maak ik soms 1-1 stopt de tegenstander ook.
Deze community is rot en maakt je rot ;)

Denkt ge nu echt dat deze tips alles gaan verbeteren?

Ik ben nog altijd van mening hoe meer ervaring ge opdoet hoe beter ge wordt, hier doen ze er alles aan om dat op zijn kop te willen zetten, of scheef te trekken...

Ik heb vandejaar al genoeg BS gezien, ik heb mij hier al wat ingehouden om anderen niet teveel te enerveren met mijn frustraties, maar er gaat geen dag voorbij dat ik mij niet in t zak gezet voel.

Da is gewoon een sheiste game, en dat lob over de keeper is de letterlijke druppel, zo onrealistisch en hatelijk, van 40 meter ver enal, da ge wa kunt skillen met de bal ok, maar is gewoon een kut trucske, net als deze kut editie. Ze hebben van in t begin povere gameplay gebracht, en nooit willen patchen, of zogezegd patchen maar de BS blijft gewoon dezelfde.
Die dingen dat jij opnoemt zou ik gewoon even moeten zien.
Een lob van 40m die binnengaat gelukkig nog niet meegemaakt.

Het probleem is dat zaken die goed zijn bij de release kapot gepatched worden.

Ik had heel veel van september tot januari problemen met 3 goeie staande tackles uit te voeren met een matige verdediger en de bal die bleef kleven aan de voet van een Mbappé of Haaland.
Nu zijn alle ploegen op dat het niet meer uitmaakt.

Ik ben zo geworden door de community.
En ja, de laatste maand loopt het eigenlijk vrij vlot.
Snel mijn rival wins, snel mijn friendlies gedaan,…
Eerlijk is eerlijk, kom ik 1-0 achter stop ik ook gewoon.
Maak ik soms 1-1 stopt de tegenstander ook.
Deze community is rot en maakt je rot ;)

Enerzijds versta ik u ergens want de community in deze FC24 is rot (je kunt er echt gefrustreerd door geraken) maar anderzijds vloek ik me rot op mensen zoals u.
Ik blijf er me boven zetten en ik blijf op een normale manier spelen want als we allemaal op een rotte manier gaan beginnen spelen zal het nooit goed komen. Alhoewel de kans dat het nog ooit goed gaat komen klein is.

Gisteren ook weer zo een vloek/roep match gehad waarvan je merkt dat het spel scripted is en dat ik niet mag winnen.
Van mijn kant 15 kansen, 4 ballen op de paal, 1 goaltje maar en de tegenstander werkelijk 2 kansen en 2 goals. And guess what, die scoort de 1-2 uiteraard naar het einde van de match en begint dan onnozel te doen (pauzeren, continue naar keeper spelen, enz.). Na zo een wedstrijden sluit ik het spel per direct af.

Op zo een momenten mis ik de oude dagen, zoals een Fifa 99 tot Fifa 2006 bijvoorbeeld, waarin je zorgeloos kon spelen zonder al die bullshit van een tactical defending of al die onnozele kap en truc bewegingen waar gewoon niet op te verdedigen valt.

Heb dit weekend voor de allereerste keer Champions Finals matchen gespeeld. Als ik in de app bij de rewards ga kijken, staat er dat de finals nog 29 dagen duren? Ik dacht dat ik vandaag rewards zou krijgen?

Heb dit weekend voor de allereerste keer Champions Finals matchen gespeeld. Als ik in de app bij de rewards ga kijken, staat er dat de finals nog 29 dagen duren? Ik dacht dat ik vandaag rewards zou krijgen?
je krijgt je rewards als je alle 20 matchen gespeeld hebt. of als de deadline verloopt.

Ik zal ook is beginnen met klagen, want ik heb nog niks echt high value gepacked, buiten dan Hemp die 800k ging op dat moment, maar echt bekende koppen, not so much, of gewoon niks...
Probeer nu eens? Uit verveling nog es wat boosters geopend en ze smijten de "speciale" spelerskaartjes naar uw gezicht. Een 3x 84 pack en ik kreeg een 93, 92 en 91. Je bent er niets mee, maar sowiezo hebben ze gefoeterd met de odds. Je moet al chance hebben precies om geen speciale open te doen, zelfs in de +80 packs. 😅 Het schuift dus allemaal mooi mee op.

Probeer nu eens? Uit verveling nog es wat boosters geopend en ze smijten de "speciale" spelerskaartjes naar uw gezicht. Een 3x 84 pack en ik kreeg een 93, 92 en 91. Je bent er niets mee, maar sowiezo hebben ze gefoeterd met de odds. Je moet al chance hebben precies om geen speciale open te doen, zelfs in de +80 packs. 😅 Het schuift dus allemaal mooi mee op.
Dat is geweten, niks nieuws aan de horizon. Als je op het einde instapt kan je vanalles hitten.

Is het niet nog 2 maand voor de nieuwe er is? Toch nog een tijdje. Afin, je kan nu bezig blijven met SBC's als je wil. Heb het toch maar gedeinstalleerd die app. 😅

Terug
Bovenaan