Netwerken Drops in het Wifi signaal

Hmm. Ipv dus wederom een topic aan te maken een nieuwe episode.

Mijne chromcast (4k) zit op 30 cm van mijn Mesh 6. Maar de chromecast had onderbrekingen dus eens gaan kijken in de unifi app. Daar bleek ie verbonden te zijn met de AC-Pro, met slecht signaal, en dat is het AP dat het meest veraf is.

Ik in mijn eigen, ok, dan lock ik hem op de Mesh6 en daarmee zal den boel wel draaien. Maar daarna geen internetverbinding meer met de chromecast en het netwerk. Terug afgezet die feature, en nu wilt de chromecast onder geen beding verbinding maken met mijn netwerk...

Wanneer ik in de app de chromecast oproep staat hij nog steeds verbonden met de Mesh 6, maar network activity is gewoon 0. Lock to AP staat dus terug af. Maar bij de AP's zelf springt ie bij als client en dan weer weg.

Vreemd toch zo. En de chromecast is 100% van verbinding op de mesh 6

Na veel 5en en 6en zit hij nu op de dream machine, op hetzelfde verdiep, maar snap dus niet dat hij de Mesh6 niet verkiest, 100% signaal vs 45% signaal op de UDM :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Een chromecast 4k is een WiFi 5 apparaat, dat op 2.4 en 5gHz kan verbinden. Het heeft geen voorkeur voor een WiFi 6 apparaat want kan niets van die zijn nieuwe features gebruiken en is even performant op een AC-Pro mits het signaal goed is.

Soms heb je het voor dat een device te dicht bij een AP staat, het niet goed kan verbinden. Het signaal van een AP is dekkend vanaf +- 1.8m rond een AP, dus het kan zijn dat je CC in een soort dode hoek zit nu. 30CM is quasi op het AP dus dat kan meespelen.

Je kan een client in zijn detail pagina (rechter "pane") onder "settings" onderaan vragen een reconnect te doen. Dan gooit die zijn DHCP lease eruit en moet die een nieuwe aanvragen. Dat helpt vaak.
 
Een chromecast 4k is een WiFi 5 apparaat, dat op 2.4 en 5gHz kan verbinden. Het heeft geen voorkeur voor een WiFi 6 apparaat want kan niets van die zijn nieuwe features gebruiken en is even performant op een AC-Pro mits het signaal goed is.

Soms heb je het voor dat een device te dicht bij een AP staat, het niet goed kan verbinden. Het signaal van een AP is dekkend vanaf +- 1.8m rond een AP, dus het kan zijn dat je CC in een soort dode hoek zit nu. 30CM is quasi op het AP dus dat kan meespelen.

Je kan een client in zijn detail pagina (rechter "pane") onder "settings" onderaan vragen een reconnect te doen. Dan gooit die zijn DHCP lease eruit en moet die een nieuwe aanvragen. Dat helpt vaak.
Thx, en het was idd die reconnect die, na even wachten soelaas heeft gebracht...

Dan heeft ie terug zitten zoeken en de UDM gevonden. Wist ik dus niet dat dat invloed kon hebben dat de mesh6 TE dicht zou staan. Soit het werkt terug hoe het moet nu...
 
Ok, mijne mesh 6 deed wat raar binnen mijn netwerk, eerst kreeg ik een melding isloated, dan ging ie terug online, daarna offline, daarna terug online

En als ik bij al mijn devices kijk krijg ik redelijk veel storingen, in oranje, ziet er bij elk AP in dezelfde stijl uit
Screenshot_20240407_173810.jpg

Ligt dit aan mijn ISP??

Op mijn main balk, die is bijna volledig groen, maar elke AP heeft dus zulke balken met mixed oranje en groen in detail ...

Zie main balk:

Screenshot_20240407_174348.jpg
 
Altijd beetje moeilijk om van op afstand diagnose te stellen.

Hebben uw AP's een vast IP-adres of niet? ik dacht dus die U6-Mesh en een AC-Pro

Welke instellingen hebben die? Hier stel ik deze zo in:
1712513112826.png


Soms speel ik nog met de Transmit power.
 
Altijd beetje moeilijk om van op afstand diagnose te stellen.

Hebben uw AP's een vast IP-adres of niet? ik dacht dus die U6-Mesh en een AC-Pro

Welke instellingen hebben die? Hier stel ik deze zo in:
Bekijk bijlage 28539

Soms speel ik nog met de Transmit power.
Uhm, ik zie in de unifi app bij elke AP een IP adres staan, maar voor de rest weet ik dat niet 100% zeker

En wat mijn radios betreft die zijn ingevuld, dus geen auto voor zover ik kan zien.

Transmit power is ook overal auto voor zover ik zie
 
Laatst bewerkt:
TX retries betekent dat hij een issue heeft om te transmitten (lees, gehoord te worden) door andere devices. Heeft niks met IP's te maken. Kan iets met het channel waar die in zit te maken hebben als daar veel congestie in is, maar je controller checkt dat elke dag dus de kans is klein.

Meestal wil dat zeggen dat die devices wat te ver staan van dat ap en dat je die ofwel dichter moet zetten, je AP verplaatsen, of als dat allemaal niet helpt een extra AP.
 
TX retries betekent dat hij een issue heeft om te transmitten (lees, gehoord te worden) door andere devices. Heeft niks met IP's te maken. Kan iets met het channel waar die in zit te maken hebben als daar veel congestie in is, maar je controller checkt dat elke dag dus de kans is klein.

Meestal wil dat zeggen dat die devices wat te ver staan van dat ap en dat je die ofwel dichter moet zetten, je AP verplaatsen, of als dat allemaal niet helpt een extra AP.
Ja maar heeft altijd toch redelijk goed gewerkt, maar die mix van oranje en groen is toch maar sinds heel recent zo

Moet ik bij mijn radios de channels ook op auto zetten om verbetering te zien?
 
Het is WiFi he, dat is heel gevoelig aan omgevingsfactoren.

Heb je nieuwe devices, of bestaande verplaatst? Ergens iets aan de edge van de range verplaatst? Nieuw meubel gekocht dat nu voor een device staat? Dat heeft allemaal effect op die TX retries...

De grafiek die je postte gaat over de DEVICES die met je U6-mesh verbinden, niet over het AP zelf. Die disconnect die je beschreef, heeft eigenlijk niets te maken met TX retries grafiek.


De kwaliteit van de uplink zie je daarboven in dat kleine balkje...

En 't is niet omdat die oranje is, dat je dat merkt he... Veel IoT devices hebben heel slechte WiFi antennes. Die moeten vaker iets opnieuw doorsturen en kleuren grafieken oranje maar je merkt dat nooit...
 
Ik ben momenteel op de app aan het kijken, daar zie ik dat balkje niet in het overzicht, voor de rest kan ik niks benoemen dat verplaatst of erbij gekomen is.

Buiten dan die mesh die soms durft te linken met de ac pro ipv UDM die dichter bij staat, eigenlijk niks veranderd... Regelmatig wel dat dus mesh >ac pro gaat, maar dan unifi app openen om even te reconnecten
 
Is uw Network app up-to-date? Bij mij staat dat er zowel in de (iOS) app als op web.

Als je geen issues hebt met uw wireless performance, zou ik niet met de instellingen gaan spelen...
 
Terug
Bovenaan