Douane shift selor

Funcrusher

New member
Hoi

Onlangs heb ik het oude topic van 300+ pagina's doorgenomen omdat ik meedoe met de selectieprocedure. Heel leerrijk! Maar hoeveel van die info is nog up-to-date? Zijn er hier toevallig nog douaniers van de Waaslandhaven aanwezig waar ik misschien enkele vragen aan mag stellen (via pm)? En nog mensen die deelnemen aan de selectie? Of mensen die in het recente verleden hebben deelgenomen?

selectie is voor elke douanier hetzelfde hoor, aangezien ze toch pas achteraf weten waar ge naartoe wilt.

ik wist trouwens niet dat er een vacature opengesteld was?

Bedankt voor je reactie. In september kon je solliciteren omdat ze +100 kandidaat-douaniers zoeken voor de Waaslandhaven. Er was toen ook een jobdag. Het gaat me niet zozeer over het Selorgedeelte hoor. De volgende horde is het interview en dat wil ik graag goed voorbereiden. Het lijkt me wel interessant om eens met mensen vanuit het veld te praten om te checken of mijn info en beeld correct is maar ik ken geen douaniers. In het oude topic waren er wel wat aanwezig en was er veel animo maar dat is natuurlijk al even geleden...
Ik las ergens dat de B's sowieso wapendracht hebben. Ik vraag me dan af bij welke functies dat verplicht is. Aangezien ze meer risicocontainers willen scannen dacht ik dat ze vooral daar mensen zouden plaatsen. Hebben die (light) wapendracht? Vragen genoeg in ieder geval 😬

Ik ben douanier (op Zaventem, van Waaslandhaven weet ik niet veel).
het interview is bij Selor.

maar heel veel moet je daar niet bij voorstellen: motivatie is belangrijk (waarom wil je douanier worden?), en ook weten wat de douane is. onder welke FOD vallen we, wie zijn de bazen (politiek, nationaal, regionaal, etc.)
ze vragen ook naar toepasselijke ervaringen (conflict-situaties en dergelijke meer)

wapendracht is niet "sowieso", hangt af van je standplaats (maar niet van je graad).

Terug
Bovenaan