DOOM: The Dark Ages

Uitgespeeld wat een topper wel makkelijker dan eternal
Ik ben hier ff gestopt na chapter 8 in afwachting van mijn nieuwe GPU die normaal vandaag zou moeten aankomen en upgrade van Windows 10 naar 11... :)

De voorgaande chapters nog eens opnieuw gedaan ook. Game heeft veel "replay value" (had Doom 2016 en Eternal ook wel voor de meeste levels).

Ga nu eternal nog eens proberen die heb ik ni uitgespeeld
Ja, hier hetzelfde...

Immora, het laatste level van The Ancient Gods 2 DLC, moet ik ook nog altijd uitspelen, maar destijds een beetje beu geraakt. :) Terwijl de base game van Doom: Eternal al vrij pittig was, deed de DLC er dan nog en schepje bovenop qua moeilijkheidsgraad. 😀

Ook aan begonnen. 6tal chapters ver. Nieuwe move set is alvast enorm fun. Speelt weer enorm strak.

Wel nog maar eens dat typische "arena" gevoel qua leveldesign. Gangetje gangetje "speelplaatst". En ondanks dat de vermelde levels nog nooit zo mooi zijn aangekleed, lijkt het wel te komen van een Microsoft franchise ai prompt.

"Mix Gears of War bufness dudebro zooi met Halo chosen one vibes en Diablo/Doom hell lore". Wat een karakterloos "speel op zeker" pakket zeg. Niks origineel :p

Soundtrack ook wel niemeer wat het was. En gewoon.. beu zeker?
Zetten deze maar on loop.

Grappig om John Romero himself Doom: TDA te zien spelen. :-) Precies of moderne shooters volledig uit die zijn comfort zone zijn.

Wel nog maar eens dat typische "arena" gevoel qua leveldesign. Gangetje gangetje "speelplaatst". En ondanks dat de vermelde levels nog nooit zo mooi zijn aangekleed, lijkt het wel te komen van een Microsoft franchise ai prompt.
Reden genoeg om het links te laten. Kreeg er al de kriebels van toen de reboot van Shadow Warrior werd uitgebracht.

Reden genoeg om het links te laten. Kreeg er al de kriebels van toen de reboot van Shadow Warrior werd uitgebracht.
Ondertussen weer een 7 tal chapters verder.. en het gaat toch wel wat breder dan wat ik voorheen aanklaagde.
Toch zeker een verbetering tov de vorige 2 games. Als je de "monsterclosets" van Doom en Quake miste, zijn ze hier ook wel talrijker aanwezig dan de 2 vorige games. Lijkt toch alsof ze de gouden middenweg tussen moderniseren en oude fans pleasen proberen te bewandelen.

Ondertussen weer een 7 tal chapters verder.. en het gaat toch wel wat breder dan wat ik voorheen aanklaagde.
Toch zeker een verbetering tov de vorige 2 games. Als je de "monsterclosets" van Doom en Quake miste, zijn ze hier ook wel talrijker aanwezig dan de 2 vorige games. Lijkt toch alsof ze de gouden middenweg tussen moderniseren en oude fans pleasen proberen te bewandelen.
Wel, ik vraag me soms af wat er mis was met de oude manier van leveldesign: we plaatsen wat monsters op vaste plekken in de level die de speler al op voorhand kan opmerken, of waar hij even kan van backtracken. Let wel 'arenamomenten' waren er ook in Doom 1993, maar men maakte er toen geen 'overgebruik' van.

Momenteel ergens geland in chapter 17. Volgende week waarschijnlijk uitgespeeld. :) Chapter 15-16-17 deden mij heel hard denken aan sommige levels uit Prey (2006).

De herhaling sluipt er wel in, maar dat natuurlijk ook eigen aan de reeks/genre.

Chapter 18: Belly of the Beast. Wel goed gevonden. 😀 Ik vind wel dat de chapters steeds korter worden naarmate de game vordert... De lore makes no sense, maar daarvoor speel je natuurlijk geen Doom. Ben ik de enige die de game speed op 110% heeft staan? Spel mag van mij gewoon nét ietsje sneller gaan dan de standaard game speed.

Ben tegelijkertijd ook (opnieuw) begonnen met Doom 2016 en daarstraks nog Argent Energy Tower afgerond. 🙃 Nog altijd een fantastische shooter die volgend jaar al 10 kaarsjes gaat uitblazen.

En aangekomen in chapter 20... Maar de rest zal voor (over)morgen zijn.

Ik vond chapter 19 wel zalig. :) De lore is toch verschrikkelijk inconsistent en geeft mij B movie vibes. Beetje gemiste kans.

Ik kreeg na chapter 18 toch een beetje een "is het dit?" gevoel... en dan veranderen ze de Doom Slayer in een zombie en komen ze met de berserk powerup, heerlijk. :laugh:

Terug
Bovenaan