Ik ben pas aan Doom 2016 begonnen en ben het eigenlijk wel akkoord met Thin Liz. Ik vind die arena fights maar niks. Liever gelijk vroeger waar ge gewoon vrij door de level kon lopen en onderweg vijanden tegenkwam. Glory kills vind ik ook maar meh. Dat voelt gewoon zo arcadey als die vijanden orange of blauw beginnen te flikkeren. Ik vind het ook veel toffer om ze kapot te
schieten en dan nog liefst met headshots maar ik moet wel glory kills doen want anders heb ik niet genoeg health en ammo.
Ik weet dat het verhaal in Doom niet belangrijk is maar de originele games hadden toch zoiets claustrofobisch. Ge zat daar als enige overlevende in dat phobos lab en ik kreeg toch meer het gevoel dat ik mij daar een weg door baande terwijl het landschap alsmaar helser werd. Doom 2016 voelt voor mij meer aan als een karikatuur met bovenvermelde arcadey gameplay en hoe hard ze erop hameren dat Doom Slayer zo'n badass is. De vijanden komen daardoor imo ook niet meer bedreigend over.
Ook fervente Brutal Doom speler hier.
Dat Hell On Earth Starter Pack was magnifiek. Glory kills zijn hier ook veel beter geïmplementeerd imo. Als ge goesting hebt kunt ge een demon gaan meelee'en voor een glory kill maar alleen als ge goesting hebt. Ge
moet dat niet doen voor health/ammo en de vijanden beginnen zo ook niet te flikkeren.
Wat ik dan weer wel heel tof vind aan Doom 2016 is dat de movement weer helemaal zoals Quake aanvoelt. Dat heb ik gemist in shooters. Dus Doom Eternal heeft betere level design en world building? Hoe zit het daarin qua glory kills en arena fights?