domiciliëring tegen houden, nog voor die is gestart. kan dit?

D

Deleted member 451

Guest
Ok,

naar aanleiding van mijn eerdere thread (energie contract afgesloten, maar na 2 dagen toch officieel herroepen),
ben ik alsnog bang dat ze geld gaan afhouden van mijn rekening, omdat ik domiciliëring heb aangevinkt bij contract opmaak.


Reeds contact opgenomen met mijn bank, zij zeggen: "we kunnen dit niet stoppen want de sepa mandaat staat nog niet geactiveerd".
Jaja... maar van zodra eneco die zal actief zetten, gaan ze meteen de eerste afhouding doen denk ik dan.

Dus nu is mijn vraag: moet ik nu echt hopen dat ze de herroeping goed behandelen,
of wachten tot ze geld afhouden , en dan weer verdere stappen ondernemen?

Ik had ooit eens iets gelezen dat je tot x aantal dagen na een domiciliering geld afname, ook soort van terugroep actie kon doen, maar ken die procedure niet echt?



Ik wil echt goed voorbereid zijn, en liever dat er géén geld afgehaald wordt, want gisteren proberen binnen te geraken in die klantendienst, dat is echt onbegonnen werk.... je word oneindig in de wachtrij geplaatst, tenzij je kiest voor keuzemenu "klant worden" natuurlijk. maar van zodra ze dan horen dat het voor herroeping of dergelijke is, sturen ze je toch weer in de wachtrij..
 
Ok mea culpa, ik wist niet dat het zo simpel was.

Maar tegelijkertijd, wel straf dat mijn bank me dit niet zegt ! Maar ja , zal weer teveel werk zijn voor hen zeker anders..... :sarcastic:
Hopelijk komen ze nu niet af dat dit niet gaat, bij "gratis zichtrekening" van axa...



Edit: iemand zo'n formulier reeds gebruikt? heeft dit kans op slagen?
 
Ok mea culpa, ik wist niet dat het zo simpel was.

Maar tegelijkertijd, wel straf dat mijn bank me dit niet zegt ! Maar ja , zal weer teveel werk zijn voor hen zeker anders..... :sarcastic:
Hopelijk komen ze nu niet af dat dit niet gaat, bij "gratis zichtrekening" van axa...
Is Europese wetgeving. Men spreekt ook niet meer van domiciliering maar van SEPA-mandaat.
Edit: iemand zo'n formulier reeds gebruikt? heeft dit kans op slagen?
Kan je gewoon in je internetbankieren doen, geen formulier nodig. Kans op slagen is 100 %.
Ik had ooit eens iets gelezen dat je tot x aantal dagen na een domiciliering geld afname, ook soort van terugroep actie kon doen, maar ken die procedure niet echt?
6 weken, procedure is gewoon via internetbankieren.
 
Je hebt tot 8 weken na inning het recht om de domiciliëring terug te vorderen. Weet wel dat dit alleen de betaling zelf is. Als er een factuur is, is het dan natuurlijk een onbetaalde factuur.

Bij de meeste banken heb je ook de mogelijkheidheid om een whitelist/blacklist op te stellen. Zo kan je alleen de gekende schuldeisers toelaten of bepaalde schuldeisers blokkeren. Als je de whitelist gebruikt, vergeet deze dan wel niet aan te passen als je ergens een nieuwe domiciliëring aanvraagt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan