Disco Elysium

RPG PC PS5 PS4 SWITCH Disco Elysium

Ondertussen gekocht op Steam en een uurtje gespeeld. Enorm veel sfeer, en echt al een paar keer hardop moeten lachen met de keuzemogelijkheden in de gesprekken. Hier ga ik wel van genieten.
 
Damn toch nog geen patch vandaag. Lees toch te veel potentieel game breaking stuff op PS5 om er nu al mee te starten, dan nog maar wat extra geduld uitoefenen...
tumblr_nq1whalh9t1tzi2c0o1_400.gif
 
Laatst bewerkt:
Forumkonijn heeft Disco Elysium bijgewerkt met een nieuwe update:

Disco Elysium is een pareltje! Lees onze review hier:


Lees meer over deze update...
 
Ik heb besloten om aan iets anders te beginnen tot minstens 1.2 er is en misschien zelfs 1.3, want ik speel vaak ‘s avonds en kleine tekst lezen is dan echt wel lastig.
Heb mij AC Valhalla gekocht om te overbruggen.
 
Voor degene die twijfelen (oa. koonut)...
Dit is het game waarvan ik zei: dit is niets voor mij. Ik vond dat de nadruk op lezen te hoog was bv. Ik heb het indertijd gekocht na de enorm goede scores. Eens begonnen kon ik precies niet meer stoppen. Het zit zodanig goed in elkaar, en het is eigenlijk veel meer "game" dan je zou verwachten. De typidche rpg elementen zijn aanwezig, sfeer is fantastisch. En als ik er door raak zonder vast te zitten, moet het wel goed zijn. Het is van mijn favoriete games ooit geworden. Niet twijfelen.
 
Hopelijk komt er ook een fysieke versie uit. iam8bit heeft momenteel wel een CE van $250 😬
 
Disco Elysium is makkelijk mijn favo game van de laatste jaren. In het begin is het een beetje overweldigend en misschien niet helemaal duidelijk hoe het spel in principe in elkaar zit. Maar op een gegeven moment wordt je er echt ingezogen en laat het je niet meer los.
 
Disco Elysium is makkelijk mijn favo game van de laatste jaren. In het begin is het een beetje overweldigend en misschien niet helemaal duidelijk hoe het spel in principe in elkaar zit. Maar op een gegeven moment wordt je er echt ingezogen en laat het je niet meer los.
Klacht dat het een game is met een zeer sterke opening en relatief zwak einde(s?) terecht volgens u?
 
Patch 1.3 is er! Maar zal nu wel even moeten wachten op AC Valhalla, want zit daar nu toch wel al zo’n 9u ver in.
1.3 is er sneller gekomen dan ik verwacht had, dus da's positief. Ik heb hetzelfde met Demon's Souls, dus hopelijk zitten ze aan 1.4 of 1.5 als ik het binnen een tijdje kan spelen. Blijkbaar is de PS5 versie nog altijd relatief stroef.

Ik vermoed dat de makers een overeenkomst hadden met Sony voor exclusiviteit vanaf maart, en dat ze daarom het spel zo laat op de maand snel uit gerusht hebben. Heel jammer dat velen het dan in deze staat voor het eerst ervaren.
 
Wat is ineens de hype voor deze game? Deze game is toch al enkele jaren uit en nu ineens zie ik super veel mensen deze game streamen/spelen.
Ik probeer het te begrijpen
 
Wat is ineens de hype voor deze game? Deze game is toch al enkele jaren uit en nu ineens zie ik super veel mensen deze game streamen/spelen.
Ik probeer het te begrijpen
Was hiervoor enkel op PC, nu ook op PlayStation, wat toch een heel groot platform is.
Daarnaast is het nu (zo goed als) volledig met voice-overs. Een spel waar heel veel gaat over conversaties, waar niks verteld wordt, lijkt mij niet zo aantrekkelijk om te streamen.

Daarnaast stond deze gewoon al heel lang op mijn lijst, maar omdat ik niet veel op PC game, had ik die nog niet gekocht. Nu was het gewoon een no-brainer op PlayStation.
 
Was hiervoor enkel op PC, nu ook op PlayStation, wat toch een heel groot platform is.
Daarnaast is het nu (zo goed als) volledig met voice-overs. Een spel waar heel veel gaat over conversaties, waar niks verteld wordt, lijkt mij niet zo aantrekkelijk om te streamen.

Daarnaast stond deze gewoon al heel lang op mijn lijst, maar omdat ik niet veel op PC game, had ik die nog niet gekocht. Nu was het gewoon een no-brainer op PlayStation.
Aha, dank je voor deze verklaring!
 
Na een intermezzo van 10u Assassin’s Creed: Valhalla (die me niet voldoende aanspreekt) en een aantal patches, toch terug hieraan begonnen vandaag en oh, how I’ve missed this game.
Moet zeggen dat ze goed werk hebben geleverd met de patches: de menu’s werken beter, acties gaan nu altijd door (nog geen tegengekomen die niet gingen), tot nu toe alles van voices, ... Alleen mag de text size nog steeds wat groter, maar dat komt misschien nog.
 
Uur of 20 gespeeld op pc en begin wel wat fatigue te krijgen. Eens de kaart groter wordt en er meer te doen is dan enkel de moord voel ik dat ik vaak door de conversaties knal
 
Terug
Bovenaan