Disco Elysium

RPG PC PS5 PS4 SWITCH Disco Elysium

Timberwinter

Well-known member
gcMVHVG82HnDo0A6WHl6WR6H.png


release: 15 oktober 2019
genre: RPG
dev: ZA/UM

Dystopische detectivegame.

You are a detective with a unique skill system at your disposal and a whole city block to carve your path across. Interrogate unforgettable characters, crack murders, or take bribes. Become a hero or an absolute disaster of a human being.

 
Staat heel hoog op m'n verlanglijst maar heb gelezen dat de consoleversie voorlopig tegenvalt. Eerste indrukken?
 
Staat heel hoog op m'n verlanglijst maar heb gelezen dat de consoleversie voorlopig tegenvalt. Eerste indrukken?
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de console-versie. Pathing is misschien niet altijd even goed, maar dat lijkt mij niet console-specifiek te zijn. En aanwijzen met de rechterstick is soms een beetje zoeken. Voor de rest geniaal voor de eerste paar uren al. Moet zeggen dat de Final Cut het voor mij zeker doet met de voiceovers. Weet niet of het iets voor mij zou zijn als ik alles zelf had moeten lezen.

Ik zou zeggen: niet twijfelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Geniaal spel met de beste writing die games te bieden hebben: super grappig maar ook zeer melancholisch en humaan. Bij release op PC uitgespeeld, eigenlijk wacht ik nu nog op de Switch versie.
 
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de console-versie. Pathing is misschien niet altijd even goed, maar dat lijkt mij niet console-specifiek te zijn. En aanwijzen met de rechterstick is soms een beetje zoeken. Voor de rest geniaal voor de eerste paar uren al. Moet zeggen dat de Final Cut het voor mij zeker doet met de voiceovers. Weet niet of het iets voor mij zou zijn als ik alles zelf had moeten lezen.

Ik zou zeggen: niet twijfelen!
Blij te horen. Ik had vooral schrik voor framerate-problemen.
 
Ik heb het gisteren toch al eens opgestart en een halfuurtje gespeeld. Voorlopig niet echt framedrops gezien op PS5. De tekst is wel wat aan de kleine kant, zelfs op de grotere stand. Waar ik me nu wat aan stoor, zijn de buggy reacties op input op knoppen. Ik moet praktisch altijd 2 keer op X duwen, vaak nog een pak meer vooraleer er reactie is. Denk dat ik daarom dus toch nog op de patch wacht, hopelijk volgt die binnen een paar dagen.

Het begin is wel veelbelovend.
 
Ik heb het gisteren toch al eens opgestart en een halfuurtje gespeeld. Voorlopig niet echt framedrops gezien op PS5. De tekst is wel wat aan de kleine kant, zelfs op de grotere stand. Waar ik me nu wat aan stoor, zijn de buggy reacties op input op knoppen. Ik moet praktisch altijd 2 keer op X duwen, vaak nog een pak meer vooraleer er reactie is. Denk dat ik daarom dus toch nog op de patch wacht, hopelijk volgt die binnen een paar dagen.

Het begin is wel veelbelovend.
Inderdaad, de tekst is heel klein voor bepaalde zaken. Conversaties en allerlei is wel meer dan groot genoeg.
Ik heb gemerkt dat als je L1 ingedrukt houdt en dan met X een actie selecteert, dit probleem niet voorvalt :). Gewoon X duwen voor een actie is soms unresponsive inderdaad.
 
Is er al meer nieuws over 1.2? Heb nu zelf al meer problemen ervaren (thought cabinet en een crash) en een patch zou wel nice zijn.
 
Inderdaad, de tekst is heel klein voor bepaalde zaken. Conversaties en allerlei is wel meer dan groot genoeg.
Ik heb gemerkt dat als je L1 ingedrukt houdt en dan met X een actie selecteert, dit probleem niet voorvalt :). Gewoon X duwen voor een actie is soms unresponsive inderdaad.
Ik ben slechtziend en moet zeggen dat de game echt niet aangenaam is voor mijn ogen op console.
 
Ik herinner mij dat dit intertijd in The Witcher 3 ook een probleem was, klein lettertype. Kan echt storend zijn, staat ook op mijn lijstje, maar acht nog even af.
 
Op PS5 speelt hij heel goed.
Geen framedrops, alleen wel al 2x gehad dat ik tijdens een conversatie niets meer kon selecteren, maar dat is op te lossen door even op vierkant te drukken en dan terug naar het menu te gaan.
Het probleem dat ik 2 keer op X moet drukken komt heel vaak voor, maar is een kleine annoyance en word opgelost met de patch.

Mijn enige complaint aan deze game is dat sommige zaken zo moeilijk te volgen zijn...
Tijdens een conversatie begint er ineens vanuit het niets een heel gesprek dat over iets totaal anders gaat en de manier waarop het geschreven is, is (voor mij toch) heel slaapverwekkend.
Het kan zijn dat hier geniale dingen in zitten, maar na de eerste 20 wall of texts begint mijn aandacht minder te worden.

Pas op, het blijft een heel unieke game die ik met plezier aan het spelen ben, maar er is heel veel dat zo aan mij voorbij gaat omdat het zo gecompliceerd word gebracht of gewoon niet interessant is.
 
Yeah het is eigenlijk een interactief boek. Pik hem ooit wel op, maar betwijfel of het echt iets voor mij is.
 
Damn toch nog geen patch vandaag. Lees toch te veel potentieel game breaking stuff op PS5 om er nu al mee te starten, dan nog maar wat extra geduld uitoefenen...
 
Terug
Bovenaan