Disco Elysium

RPG PC PS5 PS4 SWITCH Disco Elysium

Ik zit nu een aantal uur ver en ik ben me er erg mee aan't amuseren. Ik ben eigenlijk niet zo'n "goeie" RPG gamer omdat ik vaak toch de safe of goeie opties in dialogen kies, maar hier is dat eindelijk eens anders. De sfeer, personages en dialogen zetten me nu meer aan om wat meer out of the box te denken bij het kiezen van een antwoord. Wat moet die arme Kim Kitsurugi soms wel niet denken.

Toch wel een groot voordeel dat er nu voice acting is, anders was het spel toch een pak minder toegankelijk. Tot nu toe ook geen enkel probleem meer tegen gekomen op de PS5, klein puntje van kritiek blijft misschien dat de tekst nog een beetje groter mocht zijn.

Ook al vaak moeten lachen!
 
Ik heb de game zonet uitgespeeld. Wat een parel van een spel. Ik heb ervan genoten van begin tot einde: van de setting, de art-style, de voice-acting, de story, de personages, ... Was gewoon volledig af!

Komt voor mij op een heel hoog schavotje terecht, I love this game! Zo’n 36u mee bezig geweest uiteindelijk.
 
Ik zit op het eind van dag 2 en heb niet genoeg geld om een kamer te huren... Heb hier redelijk lang zitten zoeken naar een oplossing maar wil niet te veel pawnen wat later een quest item zou blijken te zijn.

Denk dat er niks anders opzit dan te herladen naar een oudere save en een stuk opnieuw te spelen... :confused2:
 
Ik zit op het eind van dag 2 en heb niet genoeg geld om een kamer te huren... Heb hier redelijk lang zitten zoeken naar een oplossing maar wil niet te veel pawnen wat later een quest item zou blijken te zijn.

Denk dat er niks anders opzit dan te herladen naar een oudere save en een stuk opnieuw te spelen... :confused2:
Hmm, ik heb nooit echt geldproblemen gehad, en denk niet dat ik ooit iets gepawned heb (voor dezelfde reden als jou trouwens). Ik denk dat ik op dag 2 redelijk wat geld gevonden had binnen een quest, maar ik weet niet meer welke...
 
Hmm, ik heb nooit echt geldproblemen gehad, en denk niet dat ik ooit iets gepawned heb (voor dezelfde reden als jou trouwens). Ik denk dat ik op dag 2 redelijk wat geld gevonden had binnen een quest, maar ik weet niet meer welke...
Heb een save van anderhalf uur eerder kunnen laden, toen had ik blijkbaar nog net iets meer geld, geen idee waar ik het in de tussentijd aan uitgegeven had. Ben me precies iets te veel aan’t inleven in m’n personage...
 
2 dagen nogal lange marathonsessies gehouden en heb het nu ook uitgespeeld, ben er 20u ongeveer mee bezig geweest Fantastisch spel, vond het echt jammer toen het voorbij was.

Ik was een beetje verbaasd toen ik plots op het point of no return kwam, want had nog een hele hoop sidequests om te doen. Ben dus aan’t twijfelen of ik niet gewoon nog een tweede playthrough zou starten, want er zijn toch nog wel een pak dingen die ik zonder het te willen niet afgewerkt heb en waar ik wel benieuwd naar ben.
 
20u is inderdaad ongeveer de playtime als je bijna alleen maar story doet. Ik heb (denk ik) bijna alle sidequests gedaan en ben zo’n 36u bezig geweest. Toen de credits rolden, was ik ook wel een beetje triest. Zo genoten van dit spel. Ik kan oprecht zeggen dat ik deze zeker nog eens ga spelen, maar dan ipv massive intelligence, massive strength en psy 😎.
 
Ik was net bezig mijn geweer terug te krijgen toen ik ineens op het tribunaal uitkwam, dus dat is... niet perfect verlopen :unsure: Ook het gedoe met die cryptozoologist is nog een los draadje bij mij. En ik had nog een deel opdrachten open staan. Zou het dus later zo compleet mogelijk willen uitspelen, in de mate dat dat lukt.

Had eens naar de trophy list gekeken maar lijkt me niet zo eenvoudig om hier een platinum te halen. Ik had het spel wel al eventjes opgestart in hardcore mode. Eerste playthrough was ik ook een thinker, nu had ik ook wat meer in psy gestoken. Ga het misschien nu toch eerst even laten liggen en een ander spel spelen, we zien wel of het blijft kriebelen om het toch al sneller te herdoen!
 
Ik was net bezig mijn geweer terug te krijgen toen ik ineens op het tribunaal uitkwam, dus dat is... niet perfect verlopen :unsure: Ook het gedoe met die cryptozoologist is nog een los draadje bij mij.
Goh, met geweer was het bij mij ook niet perfect... :unsure:.
En de cryptozoologist questline vond ik super 😍.
 
Zalige game, veel plezier gehad met het spel toen dit uitkwam.
Misschien moet ik deze maar eens terug spelen, nu met de toegevoegde stemmen.
Whirling in rags begint weer spontaan te spelen in mijn hoofd :giggle:
 
Teleurgesteld so far dat ze enkel een CE fysiek gaan uit brengen. Hoe moeilijk is het als je de game toch al moet laten op SD zetten en een case maken om dan ook een gewone editie te doen...
 
Ik ben van plan om ook eens een replay te doen, bedankt om me er aan te herinneren. Was dat al van plan vlak nadat ik het uitgespeeld had en heb het spel nog altijd niet van m'n harde schijf gegooid, maarja, er zijn nog zoveel games te spelen.

Mijn tweede favoriete spel van het jaar.
 
Terug
Bovenaan