Diesel roettest deeltjesmeter

Welk additief? Moet volgende maand ook terug voor die emissie.

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die roetfilter te vervangen. Plan is anders gewoon 3x op een jaar te laten herkeuren met telkens 3 maandelijks uitstel door die nieuwe test.
Ik had er de dag ervoor Xenum PDF pro bijgedaan.
 
Welk additief? Moet volgende maand ook terug voor die emissie.

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die roetfilter te vervangen. Plan is anders gewoon 3x op een jaar te laten herkeuren met telkens 3 maandelijks uitstel door die nieuwe test.
Gewoon ongekeurd rondrijden. Nobody cares... Door foutje van de firma heb ik 2 jaar met on gekeurde leasewagen rond gereden. Nooit ergens tegen gehouden... Wetende dat er overal zoveel cameras op de baan staan...

Was wel extreem kwaad op de hr afdeling toen ik dat te weten kwam 😬
 
Welk additief? Moet volgende maand ook terug voor die emissie.

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt die roetfilter te vervangen. Plan is anders gewoon 3x op een jaar te laten herkeuren met telkens 3 maandelijks uitstel door die nieuwe test.
Die 3 maanden regel loopt af op 1 juli 2023, dan ga je beter 1 keer naar Wallonië.
 
In het nieuws spraken ze wel van een 11 jaar oude auto die daar niet door geraakt was .

Dacht dat ze deze test alleen op de nieuwe diesels deden ?
Mijne van 16 jaar oud is er zonder probleem door geraakt en die heeft de garage zelfs niet gezien en doet maar weinig km op een jaar .
 
In het nieuws spraken ze wel van een 11 jaar oude auto die daar niet door geraakt was .

Dacht dat ze deze test alleen op de nieuwe diesels deden ?
Mijne van 16 jaar oud is er zonder probleem door geraakt en die heeft de garage zelfs niet gezien en doet maar weinig km op een jaar .
Die van jou is euro 4 en valt buiten de euronormen die een roetfilter moeten hebben.

11 jaar oud is reeds euro 5.
 
ik moet nu in november gaan, maar heb wel een benzine dit heeft geen effect daarop zeker?
 
Na alles gelezen te hebben wou ik geen risico nemen en direct naar de keuring in Wallonië gegaan, dat was maar 10 min langer rijden. Ze hebben niks getest van de uitlaat, ook niet met de "oude" test. Ik vond het er algemeen ook aangenamer omdat het heel kleinschalig is. Enkel de kilometerstand int Frans doorgeven aan de controleur lukte ni echt 😅
 
Auto, motorisatie, bj, welke euro?

Kmoet volgende week teruggaan aangezien mijn 3 maand vervalt. Voorlopig nog geen actie ondernomen. -.- Nu naar Wallonië gaan is voor mij nog niet interessant, kweet ook niet of ik nog euro 5a of 5b heb. Staat gewoon euro 5 op het "papier"
 
Volvo v60 d3 van 2010, staat ook gewoon euro 5 op, maar je kan het jaar opzoeken en dan ging ik ervanuit dat ik een 5a heb. Moest je een 5b hebben staat er 5b op je papieren denk ik. Allez bij mijne andere euro 6b staat toch 6b.
 
Onbevestigde claim
Mijn auto is van 2013. Model bouwjaar wel van 2010 of 2008.

Net opt werk een tip vernomen. Diesel leegrijden en 5L petroleum ingieten :p Wie wilt dat eens testen? 😬
 
Die van jou is euro 4 en valt buiten de euronormen die een roetfilter moeten hebben.

11 jaar oud is reeds euro 5.
Hoe moet ik dit interpreteren? Een dieselwagen met euro 4 (15/16 jaar oud) hoeft geen roetfilter te hebben en levert dus geen problemen op bij de keuring? Of zeg ik nu iets heel doms?
 
klopt, die zouden sowieso allemaal falen op die nieuwe test. Ik vermoed dat ze mss wel nog de oude test doen.
 
Zo had ik het ook begrepen.
Diesel van EURO 5 en nieuwer moeten de nieuwe test ondergaan, vanaf EURO 4 en lager, de oude test.
 
Hoe moet ik dit interpreteren? Een dieselwagen met euro 4 (15/16 jaar oud) hoeft geen roetfilter te hebben en levert dus geen problemen op bij de keuring? Of zeg ik nu iets heel doms?
Nee, dat is correct.

Bij een Euro 4(en ouder) diesel wordt die nieuwe test niet uitgevoerd.

Enkel de klassieke roet test.
 
Terug
Bovenaan