cege
Well-known member
Ja, ik kan geloven dat het met kinderen nog wat moeilijker is hoor maar twee huisdieren (waarvan ene constant overal haar achter laat) is ook al geen sinecure.
En inderdaad: als je wat doordoet heb je op 1-1.5 uur toch al veel gedaan. Hier is het nu 100 vierkante meter groot en op een dik uur heb ik hier toch heel erg veel gedaan als ik wat kan doorwerken.
Mensen die kinderen met dieren vergelijken zijn redelijk hilarisch. Ik ben vandaag alleen thuis voor 3 kinderen. Ik ben al een halve week aan het plannen. Het eten heb ik gisteren tussen 22h en 24h gemaakt (canelloni) zodat dat vanavond gewoon in de oven te vlammen is. Voor de rest ga ik tegen vanavond 19h choco zijn en niks gedaan gekregen hebben. Ik ben content dat de kuisvrouw elke week eens komt resetten. Ook al ik het 1d later al opnieuw een stort. Of dat voor ons inkomen aan 30-40 euro per week moet, is een andere discussie.
Baby ligt nu in bed voor middag dutje en de 2 andere zijn naar disney+ aan het kijken. Ik heb nu 15 min om data samen te zoeken voor de groeicurves voor 1 van die kinders en naar de dokter te sturen. Terwijl ik dit typ 3x moeten een conflict gaan oplossen en dus zelfs dat triviale taakje is een ellenlange oefening.
Met 3 kinderen die rondpekkelen is het dus onmogelijk om 'door te werken'. Ofwel moet je het om 6h smorgens doen en worden ze er wakker van of om 22h s avonds en worden ze er wakker van. Of je moet het doen als ze thuis zijn #hahahaha.
Verder zal ik nu nog rap eens met de stofzuiger passeren om het grootste vuil van de ochtend knutselsessie op te ruimen en de brokken van het brood van deze middag weg te doen ("papaaaaaa, we horen de film niet" incoming). Straks kruipt de baby weer rond en gaat alles weer in de mond (en ja, de kuisvrouw is gisteren gekomen, maar daar is niks meer van te zien).
Versta met niet verkeerd, ik ben ook tegen dienstencheques in zijn huidige vorm. Maar 'je hebt kinderen, kuist zelf' is wel wat kort door de bocht...