Diablo IV

Diablo IV

Nu zit ik vast bij de boss van de capstone 70 dungeon, de rest van de dungeon was easy peasy

Laatst bewerkt:
Nu zit ik vast bij de boss van de capstone 70 dungeon, de rest van de dungeon was easy peasy
Is het issue te weinig life?
Zo ja eventueel al je gems slots voor die encounter opvullen met zo hoog mogelijk rode gems, dat zal al wat schelen.
Eventueel een incense maken bij de alchemist met +life.

En voor de rest op de juiste momenten dodgen, en tussen de clutter gaan staan die hij op de grond gooit.

En anders zal er niet veel meer opzitten dan nog wat beter equip verzamelen, coop/boost doen of nog een paar levels te wachten.
Ik heb gisteren nog een collega geboost die er op level 63 ook nog niet voorbij kon.

Is het issue te weinig life?
Zo ja eventueel al je gems slots voor die encounter opvullen met zo hoog mogelijk rode gems, dat zal al wat schelen.
Eventueel een incense maken bij de alchemist met +life.

En voor de rest op de juiste momenten dodgen, en tussen de clutter gaan staan die hij op de grond gooit.

En anders zal er niet veel meer opzitten dan nog wat beter equip verzamelen, coop/boost doen of nog een paar levels te wachten.
Ik heb gisteren nog een collega geboost die er op level 63 ook nog niet voorbij kon.
Vanaf dat mijn skills moet reloaden, ist soms ne 1shot, ik krijg hem tot iets boven 50% en dan is het omzeep

Vanaf dat mijn skills moet reloaden, ist soms ne 1shot, ik krijg hem tot iets boven 50% en dan is het omzeep

Best dan nog wat levels/paragon erbij doen alvorens opnieuw te proberen, plus het advies van Hoffman met de rode gems.

Is het beter van Nighmare 3 dungeon te doen dan Nighmare 1 eigenlijk?
Je bedoeld wellicht World tier 1 en 3?
Nightmare dungeons heb je niet onder T3.

Indien je bedoeld een nightmare Sigil tier 1 en tier 3, daar maakt het niet uit neen, drops zijn niet afhankelijk van de tier van de dungeon.
Maar als je de maximum extra xp wilt van 25% tijdens zo een run, moet je wel zorgen dat de mobs minstens 3 levels hoger zijn dan jezelf.
(zie mijn uitleg en tabel in 1 van mijn vorige feedback van deze week)

(onderstaande is van voor die grote patch van gisteren, ik heb niet gechecked of daar iets aan veranderd is)

World tier 2 =
  • 20% XP bonus
  • 15% gold bonus from monsters
  • Increased enemy difficulty
World tier 3 =

• 100% XP bonus
  • Non-physical resistances reduced by 20% for the player
  • Champion monsters can spawn
  • Sacred and Unique items can drop
  • Nightmare Sigils can drop
World tier 4 =

• 200% XP bonus
  • Non-physical resistances reduced by 40% for the player
  • Ancestral items and new Unique items can drop
Alle guides onder "resources" op maxroll.gg is aan te raden btw, meeste staat daar allemaal duidelijk uitgelegd.

Laatst bewerkt:
Je bedoeld wellicht World tier 1 en 3?
Nightmare dungeons heb je niet onder T3.

Indien je bedoeld een nightmare Sigil tier 1 en tier 3, daar maakt het niet uit neen, drops zijn niet afhankelijk van de tier van de dungeon.
Maar als je de maximum extra xp wilt van 25% tijdens zo een run, moet je wel zorgen dat de mobs minstens 3 levels hoger zijn dan jezelf.
(zie mijn uitleg en tabel in 1 van mijn vorige feedback van deze week)

(onderstaande is van voor die grote patch van gisteren, ik heb niet gechecked of daar iets aan veranderd is)

World tier 2 =
  • 20% XP bonus
  • 15% gold bonus from monsters
World tier 3 =

• 100% XP bonus
  • Non-physical resistances reduced by 20% for the player
  • Champion monsters can spawn
  • Sacred and Unique items can drop
  • Nightmare Sigils can drop
World tier 4 =

• 200% XP bonus
  • Non-physical resistances reduced by 40% for the player
  • Ancestral items and new Unique items can drop
Alle guides onder "resources" op maxroll.gg is aan te raden btw, meeste staat daar allemaal duidelijk uitgelegd.
Ik zit al een hele tijd op T3, dus ik bedoel de Nightmare dungeons.
Zelf opgezocht en dat zijn de rifts van Diablo 3 als ik juist ben.
Dus hoe hoger de dungeon, hoe beter dan.

Ik zit al een hele tijd op T3, dus ik bedoel de Nightmare dungeons.
Zelf opgezocht en dat zijn de rifts van Diablo 3 als ik juist ben.
Dus hoe hoger de dungeon, hoe beter dan.
idd, maar in T3 heb je max een lvl 20, als je daar boven wil moet je naar T4 gaan.
hoe hoger het lvl van de map, hoe hoger de mob lvl's. bv een tier 28 map zijn de mobs lvl 82.

weet niet welk lvl je bent, maar hangt beetje af van class tot class wanneer je de lvl 70 pinnacle dungeon kan clearen. je moet ook wel een beetje een build hebben. op mijn sorc is het gelukt op lvl 62. Van zodra je dan naar T4 gaat zijn de mobs direct lvl 73.

kheb eigenlijk een vraag voor T4
Ik zit nu op mijn rogue op T3 lvl 62, maar de items die droppen gaan bijna niet hoger dan item lvl 700 soms zitten er items klein beetje boven de 700 maar niet veel.
Ik heb de capstone geprobeerd op mijn rogue voor lvl 70, ik kan de mobs aan met mijn build maar van het moment dat er TE VEEL mobs zijn en ik geraakt word ben ik vlug dood.
Maar die 7 lvl's tot lvl 70 gaat dat veel uitmaken sinds ik toch wrs niet echt direct uber items ga krijgen (denk ik)

Mijn rogue build is momenteel perfect eigenlijk.
Het enige wat ik kan doen is mijn equipment maxen (upgraden) maar geen idee of het veel zal uitmaken (mijn wapens zijn wel maxed)

Ik ging er ook nogal onvoorbereid in op Lvl 64.
Ging goed tot aan de Boss die me met de grond gelijk maakt. Ondertussen wel Torment unlocked maar eerst nog grinden op nightmare eer ik daar wat kan beginnen.

Ben op lvl 62 met Torment begonnen en dat ging nog wel redelijk in groep. Vanaf lvl 69 doe in nu alleen tier 26 NM dungeons redelijk simpel. Hoger lukt ook afhankelijk van het specialleke dat er actief is op de dungeon.
Vanaf lvl 60 is het inderdaad nutteloos om nog WT3 te doen want er zal gewoon niets meer droppen dat bruikbaar is. Je moet dan naar ancestral gear gaan wat alleen dropt op WT4.

Eens voorbij lvl50 zou ik toch beginnen gaan voor max renown per regio voor skillpoints, potions en de +4 paragon points.
Een deftige build en gear (4 of 5 upgraded) zal ondertussen iedereen al hebben, die impact van Paragon boards is niet te onderschatten.
Het gepaste board met je glyph naar wens op lvl15, en de bonus op rare nodes doet toch wel immens verschil.

Vandaag iets meer intel gestoken en 2-3 paragon points verzet + glyph op lvl 15.

Resultaat is 15% crit damage, +16% damage tegen elites en 40% meer close damage...

Wat een klucht, ik geraak echt niet voorbij capstone dungeon baas met mijn 48 barrage en death trap rogue (van wudijo).
Build is nog niet optimaal, maar had het wel gemakkelijker verwacht.

Kan dat ook via group play? Want dan mag iemand mij meenemen hoor…

Wat een klucht, ik geraak echt niet voorbij capstone dungeon baas met mijn 48 barrage en death trap rogue (van wudijo).
Build is nog niet optimaal, maar had het wel gemakkelijker verwacht.

Kan dat ook via group play? Want dan mag iemand mij meenemen hoor…
Kan in group play ja :)

Heb je uw aspects staan en gear geupgrade?
Dacht dat rogue zo OP was..

Had het met mijn whirlwind barbarian ook eerst moeilijk in die Capstone, kreeg hem maximaal halfweg en dan waren mijn potions op. Uiteindelijk dan toch maar de aspects op mijn gear gezet. Wou dit eerst niet doen omdat ik mijn rare mats niet wou gebruiken op gear die zo snel wisselt. Maar die aspects maakte een groot verschil, eenmaal die erop stonden was het een redelijke easy fight.

Kan in group play ja :)

Heb je uw aspects staan en gear geupgrade?
Dacht dat rogue zo OP was..
Ik heb geen problemen gehad met mijn rogue (al van dag 1 twisted blades build) en ik zal dit weekend eindelijk 100 zijn.
Daarna is wel even gedaan met rogue time, want heb echt zin om met de andere classes te spelen.

Laatst bewerkt:
Gisteren heeft blizz geantwoord op een twitter bericht dat de season 1 start datum volgende week word bekend gemaakt.

Als ze zoals bij de vorige diablo seasons starten op een vrijdag, en ervan uitgaande dat men ExileCon probeert te mijden (weekend van 28 juli),
gok ik op vrijdag 14 of 21 juli.

21 Juli zou ideaal zijn, nationale feestdag + weekend EN jaarlijks verlof erna in mijn geval :)

Screenshot-1.jpg

Terug
Bovenaan