Diablo IV

Diablo IV

Ja man, what a ride...
Op naar de volgende :biglaugh:

Twisted Blades, full melee build van 1 t/m 100.
Geen imbuements.
Solo.
Ja man, what a ride...
Op naar de volgende :biglaugh:

Twisted Blades, full melee build van 1 t/m 100.
Geen imbuements.
Solo.
Aantal uren played heb ik geen goed zicht meer op aangezien ik ook al een 4 tal alts heb tussen levels 20-35,
maar ik vermoed rond de 200 uren. Waarvan de laatste 10 levels na de increased Xp patch.

Update: Stats volgens D4armory.io :

Screenshot-2.jpg

100.jpg
Stevig doorgespeeld wel, en knappe build! Ik heb ook een full melee TB rogue, speel vooral solo. Heb je eventuele tips voor endgame en gear die afwijken van de guide van Wudijo?

Stevig doorgespeeld wel, en knappe build! Ik heb ook een full melee TB rogue, speel vooral solo. Heb je eventuele tips voor endgame en gear die afwijken van de guide van Wudijo?
Niet echt, in het begin heb ik die build van wudijo gevolgd, maar die is ondertussen ook al aangepast heb ik gezien.
De paragon build heb ik wel zijn voorgestelde glyphs gevolgd, maar afgeweken van sommige board/punt keuzes.
Ivm gear ben ik natuurlijk vooral voor crit dam, crit chance en +vurnability gegaan.

Maar ik heb nooit echte heel goede rolls gehad, zelfs niet na rerolls dus ik heb zeker geen uitmuntende equip.
Maar nergens geen issues gehad.

Behalve nu uber lilith, dus zou nu eigenlijk moeten grinden voor beter stats op equip voor die encounter.
Maar dat zal wellicht niet meer voor snel zijn.

Ik wil nu eerst een Necromancer thorns/fortify build maken, bestaan geen guides van op de gekende websites blijkbaar, dus dat moet wellicht geen goed idee zijn...
:rofl:
Maar ik loop nu al met dat idee rond sind ik meerdere razorplates gedropt kreeg via mijn rogue, dus ik ga wel zien hoe ver ik er mee geraak.
Voorlopige level 36 thorns/fortify nec, en loopt wel goed :biglaugh:

Vraagje: Ik heb een Bone Spear build gevolgd die ik online heb gevonden en maar sinds ik level 50 ben gepasseerd vind ik het precies moeilijker om bazen te verslaan. Ik gebruik ook nog mijn minions ook al word in de build die ik volg aangeraden deze op te offeren om zo meer essence te hebben. Echter, zonder hun krijg ik gewoon slaag bij boss fights. Ik heb nooit iets zoals een diablo gespeeld dus ik ken de in en outs van arpg ook niet zo goed. Ik speel ook nog op WT 1 en ik vroeg me af of ik naar WT2 best schakel of het gewoon laat zoals nu en verder bouw via het paragon board om sterker te worden. Ik heb het gevoel dat ik vanalles fout doe maar ik zie niet in wat echter.

Build die ik volg

Raiment unique voor sorc eindelijk gedropt!
Nu nog de iceheart brais :unsure:

de braids heb je eigenlijk niet nodig, beter is om op je pants disobedience aspect te zetten (You gain 0.25% increased Armor for 4 seconds when you deal any form of damage, stacking up to 50.00%)
heb zelf ook heel lang de braids gehad, maar vanaf lvl 80 wordt je overal oneshotted. kon ook maar 3-4 lvls boven mijn eigen lvl gaan.
Pants dan maar veranderd, die obedience aspect erop gezet (had een perfecte 50% roll) en sindsdien geen enkel probleem meer. Doe nu nightmare dungeons van 10-12 lvl's boven mij.
is dus enorm verschil.

Vraagje: Ik heb een Bone Spear build gevolgd die ik online heb gevonden en maar sinds ik level 50 ben gepasseerd vind ik het precies moeilijker om bazen te verslaan. Ik gebruik ook nog mijn minions ook al word in de build die ik volg aangeraden deze op te offeren om zo meer essence te hebben. Echter, zonder hun krijg ik gewoon slaag bij boss fights. Ik heb nooit iets zoals een diablo gespeeld dus ik ken de in en outs van arpg ook niet zo goed. Ik speel ook nog op WT 1 en ik vroeg me af of ik naar WT2 best schakel of het gewoon laat zoals nu en verder bouw via het paragon board om sterker te worden. Ik heb het gevoel dat ik vanalles fout doe maar ik zie niet in wat echter.

Build die ik volg
Movement tijdens bossfights is heel belangrijk.
Eyes on the Boss en de area rondom hem..
De animaties leren kennen en herkennen zodat je tijdig uit de weg kan. Dus oa goed spelen met 'wegspringen'.
Zelf ook de mechanics van je char goed onder de knie hebben.. Je build zal wel prima zijn, zorg er ook voor dat je gear optimaal voor deze build is. Niet dat je item bonussen hebt voor spells die je niet gebruikt 😊.
Maak lekker de campaign af en daarna alle statues verzamelen. Ben ik ook nog mee bezig, hierna begint het echte werk 🤩.

Ben nu toch ook aan het twijfelen om deze te kopen. Nu is het enkel nog de vraag op pc of Ps5. Heb vorige diablos altijd op pc gespeeld en had het gevoel me de beta op ps5 da da me controller maar nie wende. Iemand die toch ook de switch heeft gemaakt naar console en het aanraad?

Op pc zou ik het op medium/high kunnen spelen.

Mijn Rogue:
Twisting blades, smoke grenade, poison imbuement

Screenshot001.jpg

Screenshot000.jpg
Nice stats, 13k AP 🤐

Ik zit nog maar op 7.2k (lvl87 weliswaar)
Kvin toch dat ik redelijke goede gear heb en mijn paragon boards in orde heb.
Ik doe alleen nog NM 30-35 en af en toe es helltides en world boss.
Nuja, ik heb nog wat levels en points te gaan, en waarschijnlijk nog iets betere drops.

de braids heb je eigenlijk niet nodig, beter is om op je pants disobedience aspect te zetten (You gain 0.25% increased Armor for 4 seconds when you deal any form of damage, stacking up to 50.00%)
heb zelf ook heel lang de braids gehad, maar vanaf lvl 80 wordt je overal oneshotted. kon ook maar 3-4 lvls boven mijn eigen lvl gaan.
Pants dan maar veranderd, die obedience aspect erop gezet (had een perfecte 50% roll) en sindsdien geen enkel probleem meer. Doe nu nightmare dungeons van 10-12 lvl's boven mij.
is dus enorm verschil.
Ja het was nodig voor een specifieke build maar heb nu een andere gevonden die ik zou willen spelen (mix blizzard/ice shard). Dus nu heb ik die aspect niet nodig. Moet wel nog de switch maken en dat zal me paar mil kosten. (Paragon board volledig opnieuw en gear rerollen)

Disobedience aspect heb ik ook aanstaan, en dat lukt redelijk goed. Doe NM dungeons met mobs rond 10-12 levels boven mij. Hangt wat af van de speciallekes die opstaan op de dungeon.

Die NM met kut affixes salvage ik zenne. Ik krijg er toch genoeg langs alle kanten. Desnoods craft ik zelf een paar.

Ben nu toch ook aan het twijfelen om deze te kopen. Nu is het enkel nog de vraag op pc of Ps5. Heb vorige diablos altijd op pc gespeeld en had het gevoel me de beta op ps5 da da me controller maar nie wende. Iemand die toch ook de switch heeft gemaakt naar console en het aanraad?

Ik speel met de PS5 controller op PC :unsure: Speelt vlot en gemakkelijk vind ik.
Blijkbaar online ook genoeg mensen die het aanraden om met controller te spelen. :p
Ik dacht dat ik nog steeds de muis wou gebruiken om mijn inventory te organiseren maar daar gebruik ik nu eigenlijk ook de controller voor.

Ook nog handig dat je force feedback hebt met controller. Een extra manier om te weten dat je ergens staat waar je niet moet staan. :p

Had het wel beter op PS5 gekocht ipv PC. :laugh:

Laatst bewerkt:
Ik switch regelmatig tussen toetsenbord+muis en controller, hebben beide voor en nadelen, maar het grootste deel van de tijd speel ik toch ook met controller.

Ik switch regelmatig tussen toetsenbord+muis en controller, hebben beide voor en nadelen, maar het grootste deel van de tijd speel ik toch ook met controller.
Same, beide hebben zijn voordelen en nadelen.
Inventory management is sowieso altijd vlotter met keyb/muis.

Maar tijdens mijn 10 dagen rit naar level 100 deden mijn pollekes ook veel meer zeer na lange sessies op keyb/muis dan met controller :biglaugh:

Het enige andere verschil is dat er meer netwerkissues zijn met de blizzard servers dan met de console servers.
En ik merk dat inderdaad zelf ook, als ik de pc versie speel heb ik veel meer van die kleine netwerk hick-ups dan op console.
Deze week is er nog een hotfix geweest voor pc netwerkissues maar ik heb zelf nog niet gespeeld sinds dan dus mischien is het ook al beter nu.

Kweet niet of je pc al zo oud is, maar ik speel op Ultra op 1440p, en mijn pc is bijna 8 jaar oud.
En ik heb nog gemiddeld 90+ fps.
(GeForce 1070ti - i7 6600k - 32 ram)

Wat ik daarvoor gedaan heb is alles van shadows, clutter, water en fur op low gezet.
En dat valt visueel nog reuze mee op zo mijn 'verouderde' hardware :)

Screenshot-4.jpg

Screenshot-5.jpg

Kweet niet of je pc al zo oud is, maar ik speel op Ultra op 1440p, en mijn pc is bijna 8 jaar oud.
En ik heb nog gemiddeld 90+ fps.
(GeForce 1070ti - i7 6600k - 32 ram)

Wat ik daarvoor gedaan heb is alles van shadows, clutter, water en fur op low gezet.
En dat valt visueel nog reuze mee op zo mijn 'verouderde' hardware :)

Screenshot-4.jpg

Screenshot-5.jpg
Kheb een Rysen 7 met een RTX 3050 en en 16 gb. Dus me jou tip zal da wel goe draaien enkel mss nog eens mn geheugen upgraden.

Maar nu twijfel ik toch serieus om toch de ps5 versie te kopen als ik da hier zo lees :tongue:

Terug
Bovenaan