Diablo IV

Diablo IV

Net ondekt dat je een gevonden aspect maar 1 keer kan imprinten en nadien niet meer kan extracten. Da's wel kut, ik dacht dat het de bedoeling was om je aspect steeds over te zetten naar beter gear maar niet dus. Ik heb een noodzakelijke aspect voor mijn build die nu in een item zit dat mijlenver achterloopt maar ik zit daarmee dus vast tot ik hem opnieuw (of die dungeon ervan) vindt.
Aspects uit de codex of power kan je zoveel imprinten als je wil, gevonden aspects of aspects die je zelf extract van een wapen kun je inderdaad maar eenmaal imprinten.

Ik heb met mijn rogue die twisting blades speelstijl al meermaals geprobeerd, ik blijf ermee sukkkelen.
Als ik zie hoe ik met flurry door de content wals...
Het zal ongetwijfeld een sterke skill/ build zijn end tier, ik boek weinig resultaat ermee.
Atm flurry, poison/death trap en poison imbue 😍

Ik heb met mijn rogue die twisting blades speelstijl al meermaals geprobeerd, ik blijf ermee sukkkelen.
Als ik zie hoe ik met flurry door de content wals...
Het zal ongetwijfeld een sterke skill/ build zijn end tier, ik boek weinig resultaat ermee.
Atm flurry, poison/death trap en poison imbue 😍
Tis inderdaad de meest actieve speelwijze/build van alle characters in D4 imo.
Daarom dat ik al eens opgemerkt heb dat mijn vingers soms scheef staan na een paar uren spelen :rofl:

Stabben in melee met Twisted blades + dodgen, dashen, weglopen of shadow step naar een punt waar je zoveel mogelijk andere mobs raakt met de blades die uit die mob zijn lijf terugkeren als een boomerang naar je handen.
Blijf je echter gewoon staan in melee afstand op lagere levels dan heb je het gevoel dat 0.0 damage doet.
En je MOET sowieso die twisted blades imprint hebben op je equipment om deftige damage te doen. (Bladedancer)

Op hoger level moet je die rotatie niet echt meer zo correct en dikwijls doen,
dan is de damage en snelheid vaak goed genoeg om packs te killen in melee afstand.

Laatst bewerkt:
Nog een noob vraagje, in een pack mobs zie je dikwijls ene met paarse gloed. Heeft of doet die iets speciaals? Buff of debuff?

Nog een noob vraagje, in een pack mobs zie je dikwijls ene met paarse gloed. Heeft of doet die iets speciaals? Buff of debuff?
Dat zijn Champions, die maken de andere immume, dus zo snel mogelijk altijd die paarse gloed kerels eerst doden.
De immune mobs lopen dan ook rond met een icoontje boven hun hoofd, dat zal je zien verdwijnen als je die paarse kerels killed.

Level 36 nu en de WW Barb gaat toch makkelijker door mobs en moeilijkere vijanden én bazen heen. Intussen ook een aantal legendaries gevonden, maar ik vermoed dat ik gaandeweg nog veel beter materiaal te pakken ga krijgen. Ik wissel regelmatig van gear, maar zou eens wat beter moeten letten op de statistieken en perks. Sommigen hebben een cumulatief effect.

Als je over een item hovert zie je soms woorden, zoals overpower, wit onderlijnd staan. Is er eigenlijk een manier om die te selecteren zodat je weet wat die eigenschap eigenlijk doet?
Ik weet zo ook nog altijd niet wat lucky hits zijn.

Lvl 33 arc lash sorc met fire ball ench.
Walst er door

Level 36 nu en de WW Barb gaat toch makkelijker door mobs en moeilijkere vijanden én bazen heen. Intussen ook een aantal legendaries gevonden, maar ik vermoed dat ik gaandeweg nog veel beter materiaal te pakken ga krijgen. Ik wissel regelmatig van gear, maar zou eens wat beter moeten letten op de statistieken en perks. Sommigen hebben een cumulatief effect.
En mocht je het nog niet doorhebben, in je game opties de advanced properties van je equipment aanvinken. ;)
Staat standaard uit.
Maar als dat uitstaat zie je de ranges niet van je stats die gerolled zijn op je equipment.

tooltip.jpg

Als je over een item hovert zie je soms woorden, zoals overpower, wit onderlijnd staan. Is er eigenlijk een manier om die te selecteren zodat je weet wat die eigenschap eigenlijk doet?
Ik weet zo ook nog altijd niet wat lucky hits zijn.

Lvl 33 arc lash sorc met fire ball ench.
Walst er door
Bekijk anders dit eens, alle termen eenvoudig uitgelegd in een kleine 8 minuten ;)

Is het feitelijk de moeite om een rogue build te doen puur en alleen rond het gebruik van de bow? En zo ja: wat is dan die build?

Nu level 35 en gebruik alleen maar de boog. Sinds de eerste Diablo's is de rogue altijd mijn favo geweest (lightning fury :love: ) en speel dat nog altijd zoals toen...wat ws mijn 'fout' is.

Is het feitelijk de moeite om een rogue build te doen puur en alleen rond het gebruik van de bow? En zo ja: wat is dan die build?

Nu level 35 en gebruik alleen maar de boog. Sinds de eerste Diablo's is de rogue altijd mijn favo geweest (lightning fury :love: ) en speel dat nog altijd zoals toen...wat ws mijn 'fout' is.
Er zijn Penetrating Shot/ Rapid Fire builds die nog tamelijk goed werken.
Kwa builds kan je hier eens kijken.

Vooral de leveling builds zijn een aanrader.
Eens mid 50-70 ga je zelf wat meer experimenteren ook naargelang je gear drops. Een unique drop, en je kan je al rebuilden.

Ik had gisteren mijn build aangepast om twisting blades samen met poison en death trap te gebruiken, krijg ik opeens een ring met een aspect erop dat ervoor zorgt als je een poisoned enemy met shadow imbuement raakt er 75% kans is dat de enemy ontploft voor zoveel damage en de enemies naast hem ook mee ontploffen, dus ik dacht fuck it, is proberen en zien wat het geeft.
Dus ik wissel death trap eruit voor shadow imbuement.
En just wauw wat voor een vies OP aspect is dat eigenlijk. ik leg gwn een poison trap neer, mijn wapens met shadow imbuen en gwn door de poison enemies dashen die ontploffen allemaal gelijk zot een dungeon clearen gaat nu vrij snel.
Samen met twisting blades + die bladedancer aspect op een ander item is het echt wel OP, dus nu ga ik mijn build gwn focussen op die ene aspect waardoor poisoned enemies ontploffen als je die raakt met shadow damage. in combinatie met twisting blades + bladedancer is het echt wel dikke lol.

Ik heb nu een beetje zitten builden (paragon points) rond poison/death trap en wel content van.
Ik ben bezig met aspect dungeons te clearen op wt3 en speelstijl is gewoon een 20-25 mobs bij elkaar pullen om dan death trap te nuken. Is ook sneller veel zo.
Ook end boss van zo'n dungeon is soms op 10sec neer.

Sinds vandaag ook op T3, ging moeizaam in het begin maar toch iets betere drops gekregen waardoor het vlotter gaat.
World Boss neergehaald, paar dungeons gedaan, The Butcher ook neergehaald in zo'n dungeon (was wel heel nipt).

Ben er ook aan begonnen met Rogue : Penetrating shot build momenteel lvl37. De tijd vliegt wanneer ik bezig ben maar heb al zeker 4 keer een freeze gehad en moest helemaal afluiten :( Ook al paar keer stoem gestorven omdat de vrouw rap iets wou vragen en ze begrijpt maar niet dat ik niet zomaar kan pauzeren :)

Ben er ook aan begonnen met Rogue : Penetrating shot build momenteel lvl37. De tijd vliegt wanneer ik bezig ben maar heb al zeker 4 keer een freeze gehad en moest helemaal afluiten :( Ook al paar keer stoem gestorven omdat de vrouw rap iets wou vragen en ze begrijpt maar niet dat ik niet zomaar kan pauzeren :)
Ik gebruik dat ook, samen met poison trap om mobs te stallen, dash om te ontsnappen, en natuurlijk die shadow imbue om toch iets van damage te doen. Die shadow clone zit er ook bij, maar omwille van lange refreshtijd enkel voor de stukjes waar de uitdaging groter is.
Ik lees dat er veel die shadow step gebruiken, maar het grote nadeel is toch dat je dat niet kan gebruiken zoals dash om even rap te ontsnappen. Heeft steeds een target nodig.

Ik lees dat er veel die shadow step gebruiken, maar het grote nadeel is toch dat je dat niet kan gebruiken zoals dash om even rap te ontsnappen. Heeft steeds een target nodig.
Die shadow step heeft me al heel veel uit de nood geholpen wanneer ik gelocked sta door mobs affixes in grote packs.
Zeker op de hogere nightmare runs (tier +30)

Want die geeft je unstoppable voor een paar seconden en daarmee kan je dus uit een stunlock geraken, die dash niet ;)
Dat is de reden dat de meeste rogues beide gebruiken.
En met de upgrades geeft het dan ook nog eens een paar seconden stun aan alle mobs.

Laatst bewerkt:
gelocked staan in een mob is reet irritant met Rogue. instant death hier dan bijna. gisteren twee keren gehad.
bijna op einde act 3, toch een lange story. level 49 nu.

Ik heb een ambetant probleem... Met de rewards heb ik in totaal al 3 skill points gekregen en ik ben momenteel level 49... Echter, wanneer ik respec, krijg ik maar 51 skill points ter beschkking?

Terug
Bovenaan